Play harder

Broken Age

Broken Age

2015. aug. 15.

There are two types of people: One likes the point’n’click genre, the other does not. There are two types of people: One knows the work of Tim Schafer, the other does not. And there are two types of people: One already discovered the Broken Age, the other did not. Because, we shan’t expect everyone to find logic puzzles entertaining. If you do, you certainly played some “clicking adventure” games, namely some point’n’clicks, and if you got into the habit of it, you might meet the Monkey Island series or the Grim Fandango. I admit—ash on my head, my name should be cursed—I missed this latter one yet. But I know the game popped out of Tim Schafer’s shaggy head, so I will buy it without further questions. Of course, even if you are not about clicking adventures, you can still know Tim. Besides the abovementioned games there are others tagged with his name, for example the Psychonauts, the Brütal Legend (I wrote about this earlier), the somehow unique Costume Quest, and the Stacking. What’s more, his name was enough to bring money to the crowdfounded Broken Age. Besides all these I could theorize a lot about the common beginning of fantasy and sci-fi genres, named speculative fiction (SF), and about them melting together again in our modern era. But, I more like to write a little about the game itself. The Broken Age is the newest SF point’n’click adventure game from Tim Schafer. And now you should read it again and feel how much this short sentence means. It seems almost natural the developers could scrape the money up on Kickstarter. And it is totally clean-cut why they advertised the game with this. Of course it piqued my attention. The story is kind of a modern tale with two locations and main heroes in the same time. Vella was born and raised in a little village, where young girls are sacrificed for the monster of the ocean on every 14 years, according to the tradition. At the beginning, Vella is among the sacrificial victims, but as a likely main heroine she does not resign herself to the inevitable, and does what she can to...

Broken Age

Broken Age

2015. aug. 15.

Kétféle ember létezik: az egyik szereti a point’n’click műfajt, a másik nem. Kétféle ember létezik: az egyik ismeri Tim Schafer munkásságát, a másik nem. És kétféle ember létezik: az egyik már felfedezte a Broken Age-et, a másik még nem. Mert hát ugye, az elgondolkodtató feladatok megoldása nem mindenkit szórakoztat. Akit mégis, az már biztosan játszott úgynevezett „kattintgatós kalandjátékot”, avagy point’n’click-et, és ha rászokott, akkor talán még a Monkey Island sorozattal és a Grim Fandangóval is találkozhatott. Bevallom, és hamu a fejemre, szégyen a nevemre, nekem ez utóbbi még kimaradt, de tudván, hogy a játék Tim Schafer elméjéből pattant ki, biztosan be fogom szerezni. Ha a kattintgatós kalandok nem is jönnek be, a játékosok nagy részének illik ismernie Timet. A fentebb említetteken kívül a nevéhez fűződnek olyan játékok, mint a Psychonauts, a Brütal Legend (írtam róla korábban), a sajátos Costume Quest és a Stacking. Sőt, ez a név ahhoz is elég volt, hogy pénzt hozzon a Broken Age-nek, amely közösségi finanszírozásból jött létre. Mindezek mellett lehetne még elmélkedni egy sort arról, hogy a fantasy és a sci-fi műfaj egyazon tőről ered, az úgynevezett spekulatív fikcióból (SF), és ismét egyre jobban összefolynak, visszatérnek ehhez a gyökérhez. Ámde jöjjön inkább a játék maga! A Broken Age Tim Schafer legújabb SF point’n’click kalandjátéka. És akkor most tessék szépen visszaolvasni és átérezni, hogy ez a rövidke mondat mennyi mindent jelent! Szinte természetesnek tűnik, hogy sikerült összekalapozni rá a pénzt a Kickstarteren. Az is egyértelmű, hogy miért ezzel a mondattal reklámozták a játékot. Mindezek után persze, hogy felkeltette az érdeklődésem. A történet afféle modern mese, egyszerre két helyszínnel, két főszereplővel. Vella egy kis faluban született és nőtt fel, ahol a hagyományok szerint 14 évente feláldoznak néhány ifjú leányt a tengerből előbújó, gonosz szörnyetegnek. A történet kezdetén Vella is a felajánlott áldozatok között van, de főhőshöz méltó módon nem nyugszik bele a dologba, és mindent megtesz annak érdekében, hogy legyőzze a szörnyet. Mindeközben Shay, egy Vellához hasonló korú fiú az unatkozó tinédzserek mindennapjait éli tök egyedül egy űrhajón. Unalmában megpróbálja kijátszani a számára felépített, virtuális hősneveldét, szabályokat szeg meg és vitába keveredik a hajó központi számítógépével. Helyzete átérezhető, hiszen valóban unalmas századjára is megmenteni a fagyihegybe szorult, kis, kötött nyuszibábkat. Szerencsére...