Play harder

A bukás: Gaia végnapjai

the_fall_shot_02A német Silver Stlye által kreált poszt-apokaliptikus RPG 2005 elején jelent meg. Hazánkban 2008-ban lehetett beszerezni a sevenM Cool Games sorozatában. Ez betudható annak, hogy a játék sokáig csak német nyelven és bugok sokaságával teletűzdelve volt elérhető. A „hirtelen” magyar megjelenésnek viszont megvannak a nagy hátulütői is, ugyanis a játékot nem szinkronizálták, hanem csak feliratozták, és a német beszédeket egyszerűen kivágták a játékból. Ez sokat ront a hangulaton, hiszen a jó pár évvel korábban megjelent RPG klasszikusokon is sokat dobott a teljes szinkronhang. (BG, BG2, BD) Mikor megláttam a polcon, nem haboztam a megvásárlásával. Korábban sosem játszottam a jövőben (21. századi) játszódó szerepjátékkal, és igencsak felkeltette az érdeklődésemet.

Részletes magyar nyelvű kézikönyvet mellékeltek a játékhoz, amelynek 70 százalékát az úgynevezett játékosok kézikönyve tölti ki. Ebből megismerkedhetünk a játékban megszerezhető, fejleszthető és használható képességekkel. Az igen részletes leírás egyre inkább felcsigázott, ugyanis, amint arról majd később is szólok, a fejlődési rendszert, a képességeket nagyon jól kitalálták a fejlesztők.

the_fall_shot_019A történet a Földet érő nagy katasztrófa után 21 évvel játszódik. Mi is volt a nagy katasztrófa? 2062-ben a Nasa kutatói már készen álltak egy olyan fejlesztéssel, ami lehetővé tette a bolygók légkörének alakítását. A terv lényege az volt, hogy élhetővé varázsolják a Marsot. Több ilyen ún. Terraformálót építettek erre a célra. Csakhogy valami őrült gerillacsoport „elkötötte” ezeket a gépeket és ismeretlen szándéktól vezérelve szépen átformálták a Földet. Pontosabban telenyomták CO2-vel, és óriási természeti katasztrófát idéztek elő. A bolygó elsivatagosodott, és a túlélők bandákba verődve, falvakba tömörülve küzdenek az életben maradásért. Megkezdődnek a bandaháborúk, melyek egyikének családod is áldozatául esik, így egymagad nekivágsz a sivatagnak. új életet kezdeni. Majd megérkezel a Új Kormányzat erődjéhez és beállsz, mint zsoldos. Az Új Kormányzat ugyanis valójában a „jófiúk” gyülekezete, akik fel akarják számolni a bandákat és megvédeni az ártatlanokat. Itt kezdődik a játék.

A játékban nincsenek kasztok. A karaktergenerálás során te választod meg, hogy melyik tulajdonságodra, képességedre adsz bónuszpontokat továbbá milyen adottságot választasz ki (az elején csak egyet lehet). Az összesen hat tulajdonság meghatározza a képességeidet is.

the_fall_shot_012A kézikönyv részletesen kitér mindezekre, és a játék során is egyszerűen átlátható minden. A képességek alapján lehetsz settenkedő tolvaj-gyilkos típus, fafejü nehézfegyveres, tűzszerész, mesterlövész, orvos, „autóversenyző” (a vezetés is képesség), „szakács” (túlélés képességgel), stb. Egyszóval nagyon sokféle figurát alakíthatsz. Mivel összesen hat katonát irányíthatsz, így az a legjobb csapat, amelyben mindenféle képességű ember megtalálható. Ha képességek elérték a 99-es határt, vagy valamilyen válaszhatárt, választhatsz adottságot. Például, ha nehézfegyverkezelésben profi vagy, akkor választhatod a „gyors újratöltés” adottságot, stb. A szintlépéshez szükséges tapasztalati pontokat a megoldott küldetésekért és a megölt ellenfelekért kapod. Ennyit a képességekről. Nekem tetszett.

Maga a játékmenet elsőre nem valami izgalmas. A térképen csak azokra a helyekre utazhatsz el, amelyeket egy küldetés megoldása alatt felfedeztél. Így az elején elég kevés helyen lehet kalandozni és a küldetés is kevés. Ez pár óra játék után megváltozik, és nekem a főküldetés befejezése után még mindig maradt kb. tíz megoldatlan mellékküldetésem. Maguk a feladatok pedig igen összetettek. Olykor vicces, szórakoztató NPC-kel találkozhatunk, akiknek a kérései szintén elég érdekesek, de néha szomorú dolgokkal is szembesülnünk kell. Egy feladat megoldása során több képességünket be kell vetnünk, így persze a csapatban mindenkire szükség lesz, hiszen egymagunk nem tudunk járművet javítani, bombát hatástalanítani, gyógyítani, zárakat feltörni, stb. Ami a küldetéseket illeti, jó munkát végeztek a fejlesztők. Már csak azért is, mert az NPC-kel való interakció során módosulhatnak a küldetés paraméterei. Érthetően fogalmazva; egy adott küldetést többféleképpen oldhatunk meg, attól függően, hogy miket mondunk az NPC-nek.

the_fall_shot_011Barangolásaink során rengeteg tárgyra bukkanunk. A fogkefétől a rossz magnón keresztül egészen a legbikább fegyverekig. Több száz fegyvertípus van a játékban, beleértve a baseball ütőt és a kenyérvágó kést is. Lehetőségünk van autót vezetni, és azzal közlekedni a térképen. Nos a kocsiba benzin kell, amit a kereskedőktől vásárolhatunk. Pontosabban megkaphatjuk valamiért cserébe, ugyanis a játékban nincs pénz, csak cserekereskedelem.

A járművek vezetéséhez visszatérve meg kell említenem, hogy korántsem olyan nagyszerű élmény mint azt a promóciós videókon próbálták szemléltetni. Ugyanis a vezetői képesség korlátozását abban érezhetjük ki, hogy a kocsink szélesebb mint ahogy azt látjuk. Viccesen hangzik de így van. El akarok menni egy fa mellett, de hiába, mert méterekre vagyok a fától, mégis nekiütközök. Most vagy a fa rendelkezik láthatatlan marha vastag törzzsel vagy az autóm szélesebb, mint amekkorának látszik. Úgyhogy gyakran ütközünk láthatatlan akadályokba, és olykor úgy elkavarodhatunk, hogy kénytelenek vagyunk otthagyni az autót, vagy újratölteni az állást.

A harc elég nehéz. Katonáink használhatnak különféle lőfegyvereket, gránátokat, kúszhatnak, térdelhetnek, meg minden, de elég nehéz összehangolni a támadást. Ugyanis a kamera mindig ráugrik arra az emberünkre, akivel éppen lépni akarunk, és nem enged eljönni tőle. Ezáltal nehezen tekinthető át a harcmező. Alapban valós időben történik az összecsapás, de ugyanúgy mint az Altar által készített UFO sorozatokban, itt is konfigurálhatjuk az automatikus leállítást, illetve mi is megállíthatjuk a játékot a space (pause) billentyűvel, és újra átgondolhatjuk, hogy mit is akarunk tenni.

the_fall_shot_03A grafika nem a legszebb. Kicsit szálkás, még 2005-höz viszonyítva is. Ami tetszik, hogy él a világ. Változnak a napaszakok, és ehhez van kötve az NPC-k és a vadállatok viselkedése is. Bármekkora katasztrófa érte a világot, mégis él és lélegzik. Így hangulatában tekintve nagyon jó a The Fall. Sajnos zenéből kevés van, hiába nagyon szép zenék, de hamar ráunhatunk a trackekre.

Összegezvén a tapasztalataimat azt kell mondjam, hogy jó játéknak sikerült a The Fall: Last Days of Gaia. Az RPG rendszert jól eltaláltak, mind a küldetéseket, az NPC-ket és a karakterfejlődést tekintve. A játék hangulata is jó, a zenei aláfestés, a hangeffektek és a magára maradt NPC-k mind erősítik a kiszolgáltatottság érzetét. Igazi apokalipszis utáni hangulat. A program legnagyobb hátulütője a sok bug, habár a magyar verzió már a legfrissebb patch-et használja, de akadt olyan problémám, hogy a küldetéshez szükséges tárgy egyszerűen nem jelent meg ott, ahol kellett volna (fórumokon néztem utána, hol is kéne lennie). Így kb. kétszer kellet visszatöltenem a korábban mentett állásaimat. Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom, aki szereti a számítógépes szerepjátékokat és megunta a kicsit gyerekes tünde-törpe-ember-hulla fantasyvilágokat.

Somesz—

fall_last_days_of_gaia_coolCím: The Fall: Last Days of Gaia
Fejlesztő: Silver Style
Kiadó: Deep Silver
Honlap: nincs
Stílus: szerepjáték

Ami tetszett:
hangulat

zenék
karakterfejlesztés

Ami nem tetszett:
kamerakezelés

autóvezetés
borzalmas hazai kiadás

5_3

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. iq iq - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 3680 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  2. uodiyala - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 65807 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  3. C++ Tutorial - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 24717 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  4. ephedrine buy - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 9346 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  5. pilates for beginners - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 61430 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  6. interview - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 79451 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  7. MDR1 substrate assesment in Caco-2 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 57833 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  8. PK Studies in Mice - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 25850 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  9. alternative currencies - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 20643 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  10. payday advance - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 50167 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  11. immunforsvaret - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 44410 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  12. telefoonhoesjes - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 37293 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  13. We buy houses Houston - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 55801 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  14. Aleksandar - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 18074 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  15. dildo - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 40043 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  16. managed binary options accounts - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 76673 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  17. Meja365 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 725 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  18. 안전놀이터 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|There you can find 64041 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  19. email list - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 39722 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  20. inflatable water slides - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 84776 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  21. online casino nederland - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 91369 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  22. use this link - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 62040 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  23. instagram - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 84130 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  24. online casino usa - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 2921 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  25. microsoft office mac - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 57949 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  26. a knockout post - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 70750 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  27. running hydration vest - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 71707 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  28. Buy 3mmc online - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 8935 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  29. Free UK Chat - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 21400 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  30. nutten - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 47743 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  31. Land Rover Greensboro - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 49089 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  32. onevanilla - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 90530 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  33. underage naked - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 49450 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  34. Printers London - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 38000 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-bukas-gaia-vegnapjai-627.html…
  35. albuterol inhaler - albuterol inhaler A bukás: Gaia végnapjai | GameDroid
  36. female viagra pills - female viagra pills A bukás: Gaia végnapjai | GameDroid
  37. viagra free trial 3 free pills - viagra free trial 3 free pills A bukás: Gaia végnapjai | GameDroid
  38. levitra vs viagra - levitra vs viagra A bukás: Gaia végnapjai | GameDroid

Leave a Reply