Play harder

A Starcraft-ütő… Total Annihilation

3468-total-annihilation-013-wosmnMiután rá kellett jönnöm, hogy nem csak a gépem, de én sem nagyon bírom lekövetni az egységeimet a térképen Chris Taylor gigantikus Supreme Commander stratégiájában, úgy döntöttem, visszatérek a gyökerekhez. Amikor 2007-ben debütált a legendás játéktervező monumentálisnak és egyben korszakalkotónak kikiáltott, új valósidejű stratégiája, a Supreme Commander az öregebb játékosok csak legyintettek, hogy ez bizony a Total Annihilation remake-je. Ezt persze maguk a fejlesztők sem tagadták, de néhány óra erőltetett játék után rá kellett jönnöm, a Supreme Commander se nem több, se nem kevesebb a nagy elődnél (vagyis de, a 3d környezet és a borzalmas kezelőfelület jócskán alulmúlja a Total Annihilationt), így megkímélve az izzadó GPU-mat és könnyező szememet a tucatnyi apró egység miatt azonnal jött az uninstall majd az online apró, s miután a gépem és én is megszabadultam az akár a legendás német tábornokot, Erwin Rommelt is megízzasztó RTS borzalomtól, előkerült a Total Annihilation install CD-m, majd egy durván kétórás skrimish-ben végre kiélhettem stratégai énemet.

3471-total-annihilation-016-mfifrNehéz egy olyan klasszikusról írni, amely máig verhetetlen az RTS világában. Ez nem túlzás, hiszen nagyon sok oldalon és fórumon minden idők legjobb stratégiai játékának nevezik, s még az évezredváltást követően is ítéltek neki címeket. Többször utasította maga mögé a szintén örökzöld Starcraft szériát, és amikor 1997 szeptemberében megjelent, az Év Játéka díj elnyerésével erősen átrendezte az RTS-palettát és feladta a leckét a többi stúdiónak. Bár sosem volt annyira népszerű, mint a Starcraft, a kritikusok többsége előrébb helyezi az örökzöldek ranglétráján. Igen, kedves fiatalok, a Total Annihilation lassan 17 éve jelent meg, és még ma is játsszák, moddolják, hatalmas LAN partikat szerveznek rá, és máig aktív rajongói oldalak várják a régi/új játékosokat. A sors keserű humora, hogy a fejlesztő Cavedog Entertainment már nagyon régen csődöt jelentett. Ismertetőmben eszem ágában sincs összehasonlítani a szellemi örökösével, a Supreme Commanderrel, csak nézzük magát a játékot, keressük meg azt, amely még ennyi idő elteltével is a többi RTS fölé emelhette.

Kétségkívül nem a sztori az, amelyen dobtunk egy hátast anno, hiszen az emberiség kirajzott az univerzumba, aztán cyberbeültetések, szakadás, két oldal, stb., szóval nem egy Jules Verne. Először is a grafika volt az, amellyel nagyot dobbantott a Cavedog, pontosabban történelmet írt, hiszen a Total Annihilation (továbbiakban TA) képében megszületett az első teljesen 3D térképekkel és egységekkel rendelkező stratégiai játék. Gyönyörű tájak, változatos helyszínek, nagyszerű árnyékok és effektek jelentek meg monitorunkon, ha elkezdtük valamelyik hatalommal a küldetést. Mindezt egy nagyon ütős intróval spékelték meg, amelynek sok mondanivalója nem volt, de előrevetítette, hogy miféle bődületes csatákban lesz részünk, s mindez milyen igényes kivitelben. This is a fight to the death. For each side, the only acceptable outcome is the complete elimination of the other.” Ennyi! Hangulatbomba beélesítve!

3459-total-annihilation-004-grbedAhhoz, hogy a hatalmas pusztítást kivitelezzük az ellenség soraiban, adott volt a Commander egységünk, egy hatalmas robot, amely a térkép bármelyik sarkába oda tudott „hugyozni” egy épületet! Na igen, miután sokat toltuk multiban a bátyámmal, ilyen és ehhez hasonló kifejezések sokasága született. „Nem tudok hugyozni, elfogyott az energiám!” 😀 Természetesen szó sincs ilyesmiről, a Commander egység egyszerű sugarakat lövellve építhette fel a bázis alapjait. Az egységek toborzása és az épületek felhúzása nagyban függött a rendelkezésünkre álló energia- és fémkészlettől. Minden bolygó rendelkezett fémlelőhelyekkel, amelyekre elhelyezve a Metal Extractort kivonhattuk a szükséges nyersanyagot. Energiát szél- és naperőművekkel, ha pedig már elég ügyesek voltunk és találtunk lelőhelyet, akkor geotermikus erőművekkel is szerezhettünk. Érdemes volt mindig szemmel tartani a készletet, hogy véletlenül se álljon be az állandó fogyás. Egyszerű rendszer volt, könnyen átlátható és kevésbé frusztráló mint ma is sok RTS esetében az idióta „favágó és bányász” rendszer, amelyet WarCraft apánk hagyott ránk. A TA nyersanyagkezelése minden pontban a játszhatóságot támasztotta alá, oly módon, hogy a leendő csaták minden egyes mozzanatát finoman kiélvezhettük, ha elég okosan gazdálkodtunk a készlettel, ami nem volt nehéz. Én személy szerint nem nagyon emlékszem olyan skirmishre, hogy a nyersanyaghiány miatt kaptam volna ki.

totalannihilation_ss4Felépítettük a bázist, jó kis védelemmel láttuk el, azután jöhetett a csata. A TA-ra nem volt jellemző a mai retardált hülyegyerekek körében népszerű, játékélmény-romboló rush. Nagyok voltak a térképek, változatosak, így nem nagyon lehetett szimplán megindulni néhány tankkal és leradírozni a bázisát gondosan építgető ellenfelet. Nagyon izgalmas és látványos csaták alakultak ki akkor, ha minden tag felépítette a takaros kis sasfészkét, majd megkezdődtek az ostromok és a harc a nyersanyaglelőhelyekért. Az egységeket sem ártott jól ismerni, hiszen ha tisztában voltunk az adottságaikkal, ütőképesen felhasználhattuk őket. Színes palettáról válogathattunk, voltak it harci droidok, járművek, légierő és haditengerészet. Minden fegyvernemen belül voltak tüzérek, légvédelmiek stb. Emlékszem, hogy bázisom védelmében mindig nagy szerepet kaptak a székhelyem környékén járőröző légvédelmi droidjaim, akiket általában tízesével küldtem állandó őrjáratra, ugyanígy a könnyű elfogóvadászaim, akik tisztán tartották a légteremet. Már a toborzáson el kellett gondolkodni, sokoldalú hadsereget lehetett kifejleszteni és nagyon sokat számított a csapatrészek egymásrautaltsága. Szállítóegységek, radarzavarók, mobil radarok, javítódroidok szolgálhatták harcoló alakulatainkat. Idővel fejleszthettük gyárainkat és egyre erősebb egységeket kaphattunk. Örök kedvenc volt a gépágyús repülő, amelyből húszat legyártva és összeboronálva hatalmas pusztítást, már-már sáskajárást lehetett előidézni az ellenséges területen. De ugyanígy nagy rajongója voltam a tengeralattjáróknak, amelyek a megfelelő időben és helyen hadba küldve szép aprítást kivitelezhettek egy-egy partszakaszon. Ha pedig meguntuk az alapjáték egységeit, akkor kiváló modderektől szerezhettünk be egyedi egységeket. Egészen extrém dolgok is készültek pár modder keze alatt, mint például a repülőgép-javító légballon. A netet böngészve, egységeket töltögetve teljesen egyedivé varázsolhattuk seregünk kinézetét és felépítését.

totalannihilation_ss3A változatos egységek, a többféle fegyvernem összehangolása sem jelentett túl nagy gondot, hiszen hamar kézre állt még a kezdő játékosoknak is, hála a Cavedog által kialakított, egyszerű és nagyszerű kezelőfelületnek. A szárazföldi egységek alapvetően három tüzelési módozattal rendelkeztek. A maneuver állapot esetében megtámadták a rájuk lövő ellenséget, de állandóan mozgásban maradtak, kitértek, kerültek, elcsalogatták az ellent. A guard mód ma is általános opció, azt hiszem nem kell megmagyaráznom mit is jelent, míg a roam parancs során eszeveszett rohamba kezdtek a kis drágáink. Természetesen megvoltak a fire at will és a hold fire opciók is. Ezek a tüzelési és mozgási parancsok nagyon jól lefedték a TA csatáit, s egy egyszerű, könnyen kezelhető, célravezető és hiteles vezérlést kaptunk. De mindez fabatkát sem ért, mint már fentebb említettem, akkor, ha nem ismertük eléggé egységeink sajátosságait, a terepet és természetesen ellenfelünk gyengéit és játékstílusát. Ízig-vérig igazi stratégiajátékot kaptunk kézhez 1997-ben.

A sztoriról tényleg nem lehet sokat mesélni. Adott volt két harcoló fél, a Core és az Arm. Igazából ők mindketten az emberiség maradványai a távoli jövőben, miután kirajzottunk az univerzumba. A kibernetika olyan magas szintre fejlődött, hogy egész szintetikus civilizációk születtek, az ember képes volt teljesen géppé alakulni, mígnem az emberi civilizáció ketté nem szakadt, s megalakult a Core birodalom inkább robotokból és szintetikus életformákból mintsem élő emberekből, illetve az Arm, amely ellenszegült a nagyobb kibernetikus beültetéseknek. A két fél évezredek óta harcol egymás ellen, több bolygót égettek már fel maguk mögött, a robotokból álló hadseregek, amelyek nem ismernek se fájdalmat, se fáradságot, és képtelenek letenni a fegyvert. Ebbe a végtelen háborúba csöppenünk bele.

totalannihilation_ss5A hangulatért nem csak a grafika, de kiváló, valós zenekarral rögzített muzsika is felelős volt. A végig szimfonikus zene megtöltött egy önálló CD-t. A darabokért az a Jeremy Soule volt a felelős, aki ha egy játékba belenyúlt, akkor szinte biztos volt a díjazás. Olyan nagy műveket komponált már a játékvilágnak, mint az Elder Scrolls szériák muzsikái, vagy a Guild Wars és a Star Wars: Knights of the Old Republic.

Ami azt illeti, jómagam sosem vittem végig egyik kampányt se, mert sokkal jobban lekötött a gép vagy egy ismerős elleni hosszú ütközet. Előszeretettel csatáztam a legnagyobb térképeken, végigfejlesztve a teljes haderőt, hogy minél változatosabb egységekkel és stratégiával lephessem meg az ellenséget. Még ma is tudnék mesélni általam vívott, számomra már-már legendás ütközetekről. S ez az a pont, amely a tucat-RTS játékok fölé emelte anno a Total Annihilationt!

Somesz—

totala-coverCím: Total Annihilation
Fejlesztő: Cavedog Entertainment
Kiadó: GT Interactive
Honlap: nincs
Stílus: RTS

Ami tetszett:
hangulat

rengeteg egység
sokszínű hadsereg
kiváló multi

Ami nem tetszett:
nincs ilyen

5_5

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. college of coehuman - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 13097 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  2. metabolite identification in mice - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 59993 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  3. Caco-2 cell line - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 43733 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  4. Depression sorg og stress - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 29667 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  5. maha pharma steroids reviews - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 71762 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  6. On-Page Optimization - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 36133 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  7. boutique en ligne - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 19028 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  8. In vivo PK studies (rodent) - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 30266 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  9. jadwal resmi cpns 2018 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 32934 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  10. tes pegawai negeri 2018 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 86177 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  11. find out - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 16475 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  12. colege11 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 75385 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  13. fuck islam - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 26907 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  14. silne krwawienia - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 17449 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  15. Caco-2 studies in animals - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you can find 55441 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  16. other - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 53658 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  17. child porn - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 21839 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  18. drug metabolism studies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 98133 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  19. Rapid PK Screening - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 32030 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  20. crypto news today - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 93618 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  21. test bcrypt hash - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 76770 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  22. all in one gym - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 77001 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  23. Free Teen Chat - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 10690 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  24. 哪裡可以借錢 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 82384 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  25. Newer Movies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 5679 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  26. kiln dried logs - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 14158 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  27. click here - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 82836 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  28. cheap web hosting - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 14684 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  29. International Movers - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 58909 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  30. double glazing repair - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you can find 40331 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  31. in vitro PK screening - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 81489 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  32. In Vivo PK scientists - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 54001 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  33. Top online Casinos in New Zealand with No Deposit Bonus - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 89143 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  34. 188bet mobile - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 95488 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  35. website - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 90942 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/a-starcraft-uto-total-annihilation-420.html…
  36. generic ventolin - generic ventolin A Starcraft-ütő… Total Annihilation | GameDroid
  37. tylenol cost - tylenol cost A Starcraft-ütő… Total Annihilation | GameDroid
  38. chloroquine cost - chloroquine cost A Starcraft-ütő… Total Annihilation | GameDroid
  39. order tadalafil online india - buy cialis online with mastercard cheap cialis edsmrl
  40. cialiss - liquid cialis liquid cialis
  41. viagra alternative - non prescription viagra sildenafil
  42. generic viagra cost - viagra canada generic viagra
  43. cheap viagra - where to buy viagra viagra canada
  44. viagra canada - viagra substitute viagra dosage
  45. generic viagra names - non prescription viagra viagra online
  46. viagra kidney - viagra soft pills pfizer viagra side effects
  47. cialis yahoo answers - cialis 50mg cialis for young men
  48. viagra online without prescription canada - viagra online generic buy viagra jelly online
  49. order cialis without a prescription - cialis spray cialis cost per pill
  50. cialis pink - how long does cialis 20mg last cialis kontraindikacije
  51. viagra pro online - viagra 50mg canada viagra canada pharmacy scam
  52. ordering viagra from canada - generic viagra toronto viagra plus 400 mg
  53. viagra niederlande rezeptfrei - buy brand viagra online how much is viagra in boots
  54. viagra price pfizer - viagra sydney viagra brand from india
  55. cialis tadalafil lilly - dapoxetine cialis generic cialis australia
  56. canadian viagra - buy viagra in canada generic viagra md pharmacy
  57. buy viagra overseas - viagra 100mg online to get viagra in toronto
  58. cheap viagra in australia - viagra usa 100mg generic viagra risks
  59. real viagra pfizer - viagra super active reviews the cost of viagra
  60. generic cialis from india - where to buy cialis at a discount cialis experiences
  61. viagra and alcohol side effects - viagra bull 100 cipla viagra review
  62. buy viagra online overnight delivery - where can i safely buy generic viagra where can i get generic viagra
  63. can you buy viagra safely online - where can you buy viagra uk uk buy viagra.
  64. buy cialis without perscription - canada pharmacy generic cialis no prescription generic cialis 20 mg
  65. viagra without presciption - buying viagra online safe viagra discount card
  66. viagra casera - viagra super active buy viagra in sweden 250
  67. laxis pills - furosemide online canada purchase lasix
  68. stromectol generic name - ivermectin 3mg dosage how to get ivermectin
  69. ivermectin 500ml - stromectol nz ivermectin 3mg dose
  70. generic cialis over the counter - cialis mg generic cialis online in uk
  71. viagra tablets australia - viagra buy liquid viagra
  72. sildenafil india - how to buy viagra usa viagra meaning
  73. buy oral ivermectin - ivermectin 10 ml stromectol kaufen
  74. ivermectin from india - ivermectin buy online buy ivermectin in canada
  75. albuterol 63 - ventolin inhaler buy ventolin price usa
  76. flcc - covid protocols front line doctors ivermectin
  77. flccc ivermectin - flccc ivermectin flccc.net website
  78. flccc ivermectin - flccc ivermectin flcc
  79. stromectol cost - stromectol xl ivermectin generic
  80. stromectol 6 mg dosage - ivermectin 1%cream ivermectin buy australia
  81. ivermectin for sale - stromectol sales ivermectin 9 mg tablet
  82. ivermectin 6 tablet - ivermectin ireland ivermectin cost australia
  83. is ivermectin safe for humans - where to get ivermectin ivermectin india
  84. buy ivermectin online - stromectol for sale ivermectin kaufen

Leave a Reply