Play harder

Az FPS halála

Egyszer megláttam a fényt. Nem akármilyen fényt, hanem a Fényt! Tudjátok, azt a fajta fényt, amit Buddha láthatott, mikor a fa alatt meditálva elérte a megvilágosodást. Igen, azt a fényt. Egy nagy, négyzet alakú valamiből jött, forgószélként ragadott magával és hirtelen rádöbbentem, hogy attól a pillanattól kezdve mindörökké PC-játékos leszek.

halflife1Miközben próbáltam feldolgozni ezt az élményt, a vele járó ajándékokat élveztem, mint amilyen a Doom, és a Quake volt. Az, hogy belső nézetből irányíthattam egy karaktert és kemény túlerő ellen küzdve szörnyekre lövöldözhettem, kozmikus igazságot fedett fel előttem: mindig is az FPS lesz a kedvenc műfajom. De valami hiányzott és amíg meg nem érkezett, addig nem is tudtam, mi lehet az. Az FPS játékok megtestesült legendája, mítosza vagy megváltója.

Egyértelműen minden idők legjobb FPS-éről beszélek, a Half-Life-ról. Fantasztikus grafikájával, történetével, karaktereivel, szinkronjával és játékmenetével sohasem engedte, hogy kizuhanj a karakterből. Az FPS jövője elrendeltetettnek tűnt… egészen mostanáig.

A Half-Life fejlesztője, a Valve meghatározta, hogy hogyan kellene elkészíteni egy sztori-alapú lövöldét, és a többi cég kiváló teljesítménnyel követte az útmutatást. Olyan játékok bizonyítják ezt, mint a Halo vagy a Deus Ex, vagy épp a még nagyobb legendává növekedett Half-Life 2(a történelem legmagasabbra értékelt játéka) és sokan mások. Mostanra az FPS az egyik vezető műfajjá vált és kompetitív téren is jól teljesített az olyan címekkel, mint a a Counter Strike és a Call of Duty (még az elsők), amelyek éveken át vitték az FPS játékok fáklyáját.

Azonban a játékipar egy másik szegletében ébredezni kezdett a gonosz, kétségbeesetten várta, hogy akkor csaphasson le ránk, amikor teljesen felkészületlenek leszünk. Ismered és jobban gyűlölöd, mint Justin Biebert. Vagy legalábbis közel ugyanannyira. Elérkezett a konzoljátékok kora!

A piac az addigitól eltérő irányba indult tovább, az új nemzedék belépett ugyan a játékok nagyszerű világába, de különösmód jobban kedvelte a konzolokat, mint az újra meg újra erősebbé váló PC-ket. A játékkészítő cégek pánikba estek, ki kellett nyúlniuk az új vásárlóerő felé és ki kellett elégíteniük az új igényeket — de hogyan alkothattak volna olyan játékot, amely elég kielégítő, elég egyszerű és elég jól néz ki ahhoz, hogy kielégítse az új szemléletű vásárlókat? S vajon a többi játék követni fogja?

modernwarfare2Később megérkezett a válasz, a csapás, amely ma is kísért engem és fajtámat. Egyike a valaha készített legkevésbé innovatív, átélhető és kihívó, ugyanakkor túlhájpolt és túlértékelt (bocs a szóért) szaroknak, amelyek feltűntek a játékipar történetében. Nem említettem még, hogy mindezek mellett a legkelendőbb franchise lett és mai standardok szerint a legdrágább játékok egyike olyan minőséggel, amely alig éri meg az ára felét? Vagy arról lenne szó, hogy ma már minden FPS ilyen? Az élet kegyetlen, barátaim, emlékezzetek erre!

Arra sem méltó, hogy leírjam a címét, de mégis megteszem: Call of Duty: Modern Warfare 2, és globális méretekben elterjedtté vált. Mint egy nemi betegség, amelyet nem láttál előre (erősen javasolt a védekezés), de pokollá tette az életed.

Alapvetően szemen köpi a feltörekvő, keményen dolgozó játékkészítőket, akik kimelózzák a belüket és olyan mesterműveket alkotnak, amelyek egy nap majd meggyőzik a világot, hogy a játék is lehet művészeti forma.

Az Activision és az Infinity Ward alapvetően annyit tett, hogy drasztikusan megálljt parancsolt a fejlődésnek és évekkel visszavetette a műfajt ahhoz a ponthoz képest, ahol jelen pillanatban tartania kellene. Örömmel elmondom, hogy miért gondolom ezt.

Egyetlen egyszerű szó a titka: CASUAL! Igen, ez a játék annyira alkalmi, hétköznapi szórakozást nyújtó lett, hogy az agyhalottak is könnyedén végigviszik. Kitörölte a képességeid használatának minden apró igényét ahhoz, hogy elérj valamit — és ezáltal eltörölte azt az érzést is, hogy elértél valamit. Kérlek, ne gyere azzal a dumával, hogy kell némi szint meg néhány extra képesség (perk). Mi értelme mindezeknek, ha alig kerül erőfeszítésbe, hogy megszerezd őket? Tényleg kipróbáltam, megutáltam és szeretném, ha eltűnne a Föld felszínéről.

deusex 1Hogy a fenébe válhattak a lövöldék olyan könnyűvé, hogy már elég csak futni és nyomva tartani a ravaszt, akár célzás nélkül is? Kedves fejlesztők! Láttak már elsülni egy igazi fegyvert? Általában van egy olyan dolog, amit úgy hívunk, hogy VISSZARÚGÁS! Tudják, ez az, ami miatt egy automata sorozat minden egyes kilőtt tölténye más-más irányba repül. Ó, szóval hallottak már róla! Akkor elmagyaráznák, hogy miért tűnt el a játékból? Miért lett az egész annyira egyszerű, hogy a nagyi a délutáni szundikálása közben a bal egérgombon felejtette az ujját és majdnem végigjátszotta az egészet?

Ne lepődj meg, ha meggyőzve magad a jó vásárról és megvéve a játékot már az első körben meglesz az 50, egy futamban elejtett ellenfél. Ez a játék erről szól. Legyen annyi gyilkos sorozatod (killstreak), amennyit csak össze tudsz hozni, szinte mindenféle taktika, ügyesség vagy csapatmunka nélkül. Azon se lepődj meg, ha eltalál egy légicsapás, mert ez is csak egy könnyű módja annak, hogy ingyen cuccot (freebies) szerezz. Mondtam már, hogy az egész csak konzolport? Jól hallottad; ezt az FPS-t elsősorban konzoljátékosoknak készítették. Magyarul ez annyit jelent, hogy átbaszták a PC-s játékosokat.

Az egyjátékos mód? Rövid játéktermi céllövölde (rail shooter), és az MW3-ban ezt már gyakorlatban is megvalósították. Csak éppen több töltény és robbanás találja el a végtelen sorban termelődő ellenfeleket. Ez épp elegendőnek tűnik ahhoz, hogy sokan észre se vegyék az egysíkúságot és mindenféle innováció hiányát.

Ráadásul, itt még nem ér véget a dolog. Minden évben kiadnak egy újabb Call of Duty-t, amely ugyanezt a receptet használja, nem változtat és nem fejlődik sehová. Mindig ugyanaz a régi, újrafeldolgozott cucc marad. Nincs új hangzás, játékmenet vagy grafika. Majdnem elfelejtettem hozzátenni a PC-játékosoknak, hogy a szerverek nem dedikáltak. Szentségtörés!

call-of-duty-4Vajon nekünk, igazi FPS játékosoknak el kell viselnünk ezt a bánásmódot? El kell tűrnünk, hogy a sok éretlen kiskölyök visítozása a szívbajt hozza ránk a hangszórókon keresztül? El kell tűrnünk a zöldfülűek gránátvetőit és a távcsövek nélkülözését? (Noobtubing és quickscoping, nem nagyon van még magyar megfelelőjük, de ha mégis, akkor légyszi közöld egy hozzászólásban… mindig tanul az ember valami újat — Garcius) Engednünk kellene, hogy valóban alkalmi játék legyen belőle?

Szerintem nem. Nem szabad megengednünk, hogy a kapzsi cégek a minőség igényétől mentes termékekkel árasszanak el, és nem hagyhatjuk, hogy ezek határozzák meg a „mainstream” fogalmát, mert meggyalázzák az újítás szent eszméjét. Egy egész könyvet lehetne írni róla, hogy az ilyesfajta játékok miért teszik tönkre a játékélményt, de nincs ennyi időm. Egyébként is, ki olvasná el?

Jobb, ha vállunkhoz emeljük a fegyvereket, FPS-ben jártas PC-használó társaim, és megmutatjuk a játékosok világának, hogy miért mi vagyunk az igazi elit, és miért a régebbi FPS-ek maradnak minden idők legjobbjai.

Várjuk a Megváltó visszatérését. Elhozza majd nekünk a minőséget egy fantasztikus történet, jól kidolgozott karakterek, emlékezetes pillanatok, illetve megfelelő hanggal és látvánnyal támogatott játékmenet formájában.

Várunk, Istenem, várunk… a Half-Life 3-ra!

Veritix—

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. bahis siteleri - Look there for more: [...] What host are you the use of? Can I am getting your associate link for…
  2. abazanlık,-gı - ...Click here for or more Information [...]Great weblog right here! Additionally your website rather a lot up very fast![...]
  3. bahis siteleri - ...Websites you should visit [...]The whole look of your web site is fantastic, let well as the content material![...]
  4. goldenbah's - ...Additional Information ca be found here [...]you make blogging glance[...]
  5. sportotobet - ...Additional Information ca be found here [...]you made running a blog glance[...]
  6. betebet - ...Click here for or more Information [...] What host are you the use of? Can I am getting your associate…
  7. viagra generic name - viagra generic name Az FPS halála | GameDroid
  8. sildenafil 100mg coupons walgreen - sildenafil 100mg coupons walgreen Az FPS halála | GameDroid
  9. tadalafil best price - cialis online buy cheapest place to buy cialis
  10. cialis professional - cialis professional liquid cialis
  11. canadian viagra - where to buy viagra buy generic viagra online
  12. viagra cheap - viagra buy buy viagra online
  13. order viagra online - non prescription viagra cheap viagra
  14. buying viagra online - viagra buy viagra without doctor prescription
  15. online pharmacy viagra - best place to purchase viagra get a particpating for viagra
  16. buy cialis in uk - cialis soft tabs online cialis professional canada
  17. generic viagra online pharmacy - best deals on viagra viagra en california
  18. is it illegal to order cialis online - cialis and alcohol cialis headache remedy
  19. how long does cialis take to work - buy cialis online now cialis tablets for sale
  20. overnight viagra delivery - viagra in kuwait healtyman viagra
  21. viagra overnight delivery usa - buy viagra online viagra without presciption
  22. viagra light switch - buy viagra online with paypal viagra forum
  23. viagra pro vs viagra - viagra fast delieverly buy viagra canadian pharmacy
  24. generic cialis for sale - cialis ontario how much does cialis cost without insurance
  25. free female viagra - viagra stories boots ireland viagra
  26. where to buy viagra in uk - viagra price nz girls viagra
  27. viagra jet lag - discount viagra online super viagra
  28. viagra contraindications - viagra cost in canada viagra price comparisons
  29. purchase cialis on line - can i use a u.s. prescription to buy cialis in austrailia buying cialis in canada
  30. viagra and diabetes - viagra nitroglycerin real brand viagra
  31. pfizer viagra generic - can i buy viagra over the counter in india can you buy buy viagra over the counter uk
  32. online pharmacy to buy viagra - where can i buy viagra without a prescription and pay cash tumblr viagra
  33. proviagra - buy viagrawith echeck or ach cheap viagra in australia
  34. cheap furosemide - lasix 500 mg furosemide 80 mg daily
  35. tadalafil kaufen - tadalafil side effects generic cialis
  36. buy sildenafil usa - how to buy viagra safely online viagra for men
  37. otc viagra - cheapest generic viagra prices viagra buy online
  38. cheap stromectol - ivermectin buy online dexis ivermectin
  39. ivermectin for sale - ivermectine kopen ivermectin liquid
  40. combivent drug - ventolin 2.5 mg can you buy ventolin over the counter in the usa
  41. ivermectin 0.08 - stromectol tablet 3 mg ivermectin for covid

Leave a Reply