Play harder

Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim

Nem, nem tudok leszakadni az MMO-król és igen, ez is egy bétateszt volt. Lezajlott, a játék ingyenes, egyébként, de nekem nincs kedvem játszani vele. Majd a végén közlöm azt is, miért. Előbb hadd ajnározzam a játékot.

Training01Lehet, hogy kicsit tudathasadásosnak tűnök, de tényleg ez van: a játék jó, csak nekem nem jön be. Az egész úgy kezdődött, hogy kaptam a Funcomtól (pl.: Anarchy Online [AO]) egy hírlevelet — annak idején játszottam egy ideig AO-t, ezért regisztrálva vagyok náluk —, miszerint „gyere bétázni”. Mentem. Megérte.

Az említett hírlevélben olyan hangzatos kifejezéseket olvastam, miszerint „könnyű kitanulni, de nehéz profinak lenni”, meg „a műfaj egyik legfontosabb játékának szánjuk”, és nem mellékesen kisorsoltak két gémer PC-t a zárt bétások között. Persze, hogy nem nyertem, de egy próbát megért.

Ezennel tisztelettel jelentem, hogy a Funcom teljesítette a vállalását. Ténylegesen megalkotta az arénaharc-MMO kategória egyik mérföldkövét.

Namármost, nyilvánvaló, hogy nem a műfaji követelmények jelentik a nagy dobást, hiszen arénázni számtalan módon lehet, felesleges még egy altípust odadobni a játékosoknak. Valószínűleg Funcomék is így gondolták, mert a felállás csupán ennyi: beregisztrálsz, jelentkezel egy meccsre, választasz egy karaktert, oszt’ darálhatod az ellent, ahogy tudod. Értelemszerűen teljesül az a feltétel is, hogy a játéknak saját világképe legyen (akad némi rövidke hangulatcsináló szöveg és terveznek kiadni majd egy világtérképet, de ez még a jövő zenéje). De akkor mi a nagy novum?

ChoosecharA kulcsszó: egyensúly. Így, többszörösen kiemelve. Ugyanis a játékban nincs fejlődés és a karakterek fő értékei igencsak hasonlítanak egymásra, alig 10-20 pontos eltéréseket találunk például a 160-180 között mozgó életerő esetében. Persze, a tankoknak jóval több van (220 körül), de ők meg másban gyengék. Emellett vannak egyedi jártasságok, amelyeknek sebzése ugyancsak hasonló, tehát egyediségüket inkább a használatuk módja és a mellékhatásuk (kábítás, eltaszítás, mérgezés, vérzés, stb.) adja. A használat módja viszont már a játékoson múlik, akárcsak a karaktertípus potenciáljának kihasználása.

Abszolút általánosan: a távolsági karakterek lassabbak, mint a közelharcosok, de — értelemszerűen — messzebbről sebeznek. A gyógyítók fő erénye a nevükben rejlik: gyógyítanak. A tankok egyszerre közelharci és távolsági karakterek, emellett gyenge gyógyításra is képesek, de folyamatosan helyzetet kell teremteni a képességeik használatára.

Tehát a lényeg az, hogy a karakterek, még ha alapvetően el is térnek egymástól, értékileg végül ki legyenek egyensúlyozva, illetve a nagyobb előnyök mindig járjanak valamilyen hátránnyal is. Jómagam igencsak kedvelem ezt a szemléletmódot, annyira, hogy ezt alkalmaztam tizenévvel ezelőtt, amikor megszületett a máig egyetlen normálisan megírt saját szerepjátékom (játék van több is, de ezt az egyet dolgoztam ki részletesen). Szóval, ez a mentalitás rögtön megragadott.

KillkillkillA különbség a játékosok között van, és a játék erre épít. Méri a teljesítményt (különféle játékmódok eredményei különböző súllyal esnek latba), így láthatod, hogy társaid és ellenfeleid mennyire jól nyomják. Ez a rangsorolási (Grade) rendszer elméletileg abban is segít, hogy a szintmérős meccseken ne kerülj össze olyanokkal, akiket soha a büdös életben nem győzhetsz le.

Csak elméletileg, mert valahol kaka volt a palacsintában (remélem, azóta javítgattak rajta). Vagy a párosító rendszer (Matchmaking System) volt tökéletlen, vagy a többi kezdő játékos túlságosan töketlen, mert eddig hat szintmérős meccset játszottam és mindegyikben én voltam a legkisebb besorolású. Ez 1-est, és néhány meccs után 2-est jelentett (igen, igen, még én is képes voltam jól teljesíteni a jobbakkal szemben és így elég pontot szerezni a jobb minősítéshez, hála a kiegyensúlyozott játékrendszernek) kábé Grade 4-8 besorolásúakkal szemben, tehát folyamatosan olyan játékosok vettek körül, akik többszörösen jobbak nálam.

Jó poén volt, amikor megjegyeztem ezt az egyik csapatnak, mire valamelyikük megmutatta a másik nézőpontot is: többszörösen jobb játékosokkal vagyok egy csapatban. Igaz, de marhára nem vigasztal, amikor három Grade 6-os játékos kipécézi magának a kicsit és legyakják, mielőtt egyáltalán odafordulnának a tapasztaltabbakhoz. Gondolom sejthető, hogy én voltam ez a legkisebb. Egyik csapattársam megjegyezte, hogy szart sem csinálok a karakterrel, mire a másik rászólt, hogy nem is nagyon hagynak levegőhöz jutni. Hát, kapja be mindenki, aki a kicsit üti először!

BadformeTehát összességében nem a játékkal van a baj, hanem a bunkó játékosokkal. Na jó, ez sem teljesen igaz, mert azé’ ha nem figyeltek rám, akkor viszonylag gyorsan leamortizáltam egy ellenfelet, ezt megelőzni meg nem olyan nagy bunkóság… De azért mégiscsak túlzás, hogy hárman másznak rám egyszerre, és nem mellékesen a rendszer magában foglalja a túlerő szabályait némi plusz sebzés formájában.

Csak egy dolgot nem értek. Ha engem magamra hagynak, akkor kiszemelek egy ellenfelet és jól megcsapkodom, még ha esetleg le is nyom, legalább lesebeztem kicsit. Namármost, amíg azok hárman engem vernek, addig a társaim mégis mi a francot műveltek? Mert nem nagyon jöttek közelebb, az biztos. Ettől kezdve az is kérdéses, hogyan kaptak 6-os vagy 7-es rangsort? Mert ez ugye a teljesítmény alapján jön…

No, de ez még béta volt. Remélhetőleg a párosító rendszert azóta feltupírozták. Meg a kamerakezelést is, mert nekem például nagyon bejött volna egy kevésbé felül, sokkal inkább hátulnézetes mód, mint a jelenlegi, közel izometrikus nézet. A kamerával maximum annyit tehetsz, hogy arrébb tolod ugyanabban a majdnem teljes felülnézetben, amiben a játék zajlik.

Összességében a játék elég jó, és a fejlesztők totálisan elkötelezték magukat a belső egyensúly mellett. Gyors, szórakoztató meneteket kapsz akkor is, ha veszítesz, de csatlakozhatsz szemlélőként, ha épp nincs kedved bunyózni. Sokféle karakter közül választhatsz, és a döntést két dolog határozza meg: milyen stílusban tudsz és milyenben szeretnél játszani? E kettőt összeadva előbb-utóbb megtalálod a neked bejövős karikat, de régebben még a játékosok is tehettek javaslatokat, így aktívan részt vehettek az ötletelésben — nem úgy, mint a balsikerű APB bétája során, ahol csak annyit kérdeztek minden küldi után, hogy jól szórakoztam-e, és tök feleslegesen nyomkodtam a „nem”-et, mert senkit sem érdekelt, hogy mi bajom a játékkal.

(Az alábbi értékelés a játék béta verziójára vonatkozott.)

Garcius—

bc_artwork_13Cím: Bloodline Champions
Kiadó: Funcom
Fejlesztő: Stunlock Studios
Honlap: http://www.bloodlinechampions.com/
Stílus: arénaharc-MMO

Ami tetszett:
tetszetős világkép
jó szabályrendszer
hangsúlyos törekvés az egyensúlyra

Ami nem:
aránytalan párosítások

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. dryer vent cleaning suffern ny - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 74904 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  2. how do I cure premature ejaculation - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you will find 94143 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  3. Java Tutorial - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 18655 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  4. ___1* - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 42821 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  5. Predrag Timotic - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 96009 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  6. free forex signals - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 55203 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  7. social media agency in Hyderabad - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 67994 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  8. ini - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 49657 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  9. Simonovic - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 34026 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  10. pharmacokinetic profiling studies - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 59856 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  11. 토토사이트 추천 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 86348 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  12. Steroids for sale - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 88895 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  13. online casino list - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 10959 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  14. where to buy phones in Singapore - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 3674 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  15. learn the facts here now - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 56558 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  16. he has a good point - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 50841 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  17. instakram takipci hilesi - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 87249 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  18. Free UK Chat - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 2443 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  19. caco2 assay - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 17863 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  20. best roids - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 83797 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  21. sportsbetting tips - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 26293 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  22. Digital Marketing Agency - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 21605 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  23. Buy steroids online - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 52474 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  24. DMPK Services - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 5476 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  25. shemale.uk - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 59837 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  26. Ninh Binh Tour - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 32359 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  27. Online Reputation Management Company in Hyderabad - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 12367 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  28. Teen Chat - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 71856 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  29. pk studies in Australia - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 71170 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  30. http://glamtan.co - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 42823 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  31. website here - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you can find 55392 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  32. PK in mice - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 87957 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  33. Versuche dies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 72638 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  34. assistencia informatica lisboa - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 66250 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  35. best executive resume writer - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 64954 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/bloodline-champions-benabetas-kalandjaim-186.html…
  36. Melanie Bowen - I liked your blog so much. I would like to thank you for the contribution.
  37. mortgage broker coquitlam - I found the best coquitlam mortgage broker. Chack out the best mortgage broker in Coquitlam BC.
  38. mls listings vancouver - I found the best MLS website our there Search Active and Sold MLS listings in Vancover BC.
  39. mortgage broker vancouver - I found the best Vancouver mortgage broker. Check out the best mortgage broker in Vancouver BC.
  40. mortgage payment calculator - I found the best mortgage calculator. Check out this Canada mortgage calculator.
  41. oh canada - Very cool O Canada performance. This guy rocks with his O Canada performance.
  42. naltrexone for weight loss - naltrexone for weight loss Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  43. viagra online without prescription - viagra online without prescription Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  44. online viagra - online viagra Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  45. vancouver mortgage broker rates - I found the best Vancouver mortgage broker. Check out the best mortgage broker in Vancouver BC.
  46. discount viagra without prescription - discount viagra without prescription Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  47. boating - The best boating trip. Harrison Lake boating trip drone footage posted on facebook and youtube.
  48. boating bc - The best boating trip. Harrison Lake boating trip drone footage posted on facebook and youtube.
  49. mortgage broker richmond - I found the best Richmond Mortgage Broker. Check out the best mortgage broker in Richmond BC.
  50. funny tinder bios - funny tinder bios Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  51. free tattoo dating sites - free match dating
  52. free russian dating sites that don't charge - free dating sevices
  53. free dtf dating sites - free dating sites for men over 60
  54. widows free dating site - totally free adult sex dating sites
  55. afire house.com free dating - country dating sites free
  56. aids dating site free - 100 percent free dating sites for singles
  57. free dating sites las vegas nv - herpes free dating
  58. top dating sites for free - free black people dating
  59. free kenyan dating - best russian dating sites free
  60. dating sites for seniors over 70 - dating sites for seniors over 70 Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  61. terri irwin dating - terri irwin dating Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  62. women join free sex dating - free video dating chat
  63. dating websites in ireland that are free - free filipino online dating sites
  64. tomatoes on keto diet - tomatoes on keto diet Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  65. ketorecipesnew.com - ketorecipesnew.com Bloodline Champions — Bénabétás kalandjaim | GameDroid
  66. legit dating site for free - list of free dating sites
  67. keto diet downsides - keto diet beer
  68. gay dating websits - best 100% free gay dating sites https://freegaychatnew.com/
  69. gay daddy bears dating - gay dating barcelona https://gaydatingzz.com/
  70. professional gay dating service - gay hot dating https://gaychatus.com/
  71. nebraska gay dating sites - gay dating meme https://gaychatgay.com/
  72. nz gay dating sites - gay otter dating https://gay-singles-dating.com/
  73. hairy gay dating - gay dating asite la jolla https://datinggayservices.com/
  74. adam gay dating - gay dating phoenix k https://gaydatinglosangeles.com/
  75. gay dating and grindr - gay 16 year old dating site https://dating-gaym.com/
  76. gay guy dating a bi guy - gay dating simulation https://gayonlinedating.net/
  77. essay on writing - write college essays for money https://essaysnet.com/
  78. writing an opinion essay - help writing college essays https://online2casino.com/
  79. best usa casinos - real casino online https://onlinecasinos4me.com/
  80. casino deposit bonus - free casino no deposit https://casinoonlinet.com/
  81. casino bonus - no deposit bonus https://onlinecasinoad.com/
  82. wild casino online - top online casinos usa https://casinosonlinex.com/
  83. safe online casino - online casino win real money https://casinoonlinek.com/
  84. write a conclusion for an essay - pay to write essay https://essaytodo.com/
  85. write my essay.com - writing a critical essay https://dollaressays.com/
  86. writing an autobiography essay - analysis essay writing https://multiessay.com/
  87. writing experience essay - essay writing company https://student-essay.com/
  88. write an expository essay - write an argument essay https://buy1essay.com/
  89. cat sex games - best sex games xxx https://cybersexgames.net/
  90. family playing sex games - best sex games on steam https://sexgamesx.net/
  91. sex party games - japanese sex crimes that have probably really happened porn games https://winsexgames.com/
  92. sex games to play with your wife - sex computer games https://sexygamess.com/
  93. 3wrongfully - 1electronics
  94. google zoom gay chat room - gay chat rooms https://bjsgaychatroom.info
  95. free gay online dating by zip code - free dating gay site https://gaypridee.com
  96. manhunt gay dating website sign up - gay dating sites black dating white https://gay-buddies.com
  97. dating dominant gay men - gay christian dating app https://gayprideusa.com
  98. gay dating professional bodybuilders - gay dating professional bodybuilders https://speedgaydate.com
  99. gay dating site s bareback - how much is membership for gay dating sites https://gayfade.com
  100. gay phone chat line numbers - gay phone chat manhole https://bjsgaychatroom.info/
  101. older gay dating app - gay closet dating https://gaypridee.com/
  102. gay webcam and chat - gay chat site https://gaytgpost.com/
  103. in gay chat what is an otter? - gay depression chat https://gay-buddies.com/
  104. gay dating dallas texas - gay men dating in ga https://speedgaydate.com/
  105. infinity slots - sexy girl slots https://2-free-slots.com/
  106. 888 free slots machine - best slots near me https://freeonlneslotmachine.com/
  107. virtual strip slots - jackpot magic slots https://candylandslotmachine.com/
  108. casino video slots winner, - eso quick slots youtube https://pennyslotmachines.org/
  109. carnival in rio slots - pit people more slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply