Ismeritek a jó öreg hármas felosztást: fent a Menny, valahol lent a Pokol, és köztük a Föld nevű bolygó? A végén eljő az ítélet napja, amikor a fenti és lenti szférák összecsapnak. Hol máshol, ha nem a köztes birodalomban?
A Darksiders világában főként az Apokalipszis lovasainak témájában esett nagyobb változtatás. A Biblia szerint, ugyebár, ők Isten küldöttei, az ítéletnap hírnökei, akik az Ő parancsára pusztítanak. Azonban a játék világában a lovasok egy afféle selejtes prototípusként kihalásra ítélt, az angyalok előtt teremtett faj utolsó tagjai. Megesküdtek, hogy életükért cserében fenntartják a rendet a Mennyben és a Pokolban egyformán.
Istent szerepeltetni mindig problémás, függetlenül a médiumtól, ezért a fejlesztők úgy döntöttek, hogy beiktatnak egy köztes hatalmat Charred Council néven. A tanács — szigorúan az én meglátásom szerint — inkább ítélkező, mintsem végrehajtó szerv. Az Isten és a tanács közti kapcsolat nem teljesen tiszta számomra, de lényegében nem is fontos, nem befolyásolja a játékélményt. A lényeg az, hogy így a játék felvesz egyfajta gótikus fantasy stílust, miközben a szenteskedést és a káromlást egyformán elkerüli.
A sztori eleje kitalálható az eddigiekből: Menny és Pokol erői összecsapnak a Földön (jelenkor), azután jönnek a lovasok és kezdődhet a buli. Illetve csak egy lovas érkezik, Háború (War), aki keményen belecsap a lecsóba. Mint kijelölt végrehajtót, gyakorlatilag mindenki utálja, ezért nem csoda, hogy az angyalok és a démonok egyformán nekiugranak, amint megpillantják.
Az igazi konfliktus akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy Háború egyedül érkezett, és a többi lovast nem idézték meg. A tanács azzal vádolja, hogy önszántából ereszkedett le a Földre, de ő váltig állítja, hogy szólították. Végül egyszerű feladatot kap: hatalmától megfosztva vagy bebizonyítja igazát, vagy elbukik.
Küldetése során különféle segítők és ellenségek akadnak az útjába, persze többnyire ellenségek, de azért a játék nem pusztán darálásból áll. Bár a történet lineáris, a különféle cuccok összeszedése érdekében javasolt újra meg újra visszatérni szinte minden területre. A karakter maximális felfejlesztése nagy mértékben megkönnyíti az ellenfelek legyőzését, így érdemes törekedni rá, ez pedig igenis azt jelenti, hogy amint megszerezted a szükséges fegyvert vagy eszközt, visszaballagsz akár az első helyszínre is.
Szükséges fegyver vagy eszköz alatt pedig felhasználható cuccok egész tárháza értendő. Többségüknek van helye, könnyedén előhívható, mert végre-valahára nem egy PC-portolt konzoljátékot kaptunk, hanem igazi egér+billentyűzet finomhangolást.
Személyes véleményem szerint kivételesen jól sikerült az egész. A sztori kerüli nagy közhelyeket, de a nagy revelációkat is. A látvány összetett, a gótikus díszítések egyáltalán nem ízléstelenek. Az ellenfelek változatosak és a legyőzésük különböző taktikákat igényel. A megoldandó feladatok között akad egyszerű és elgondolkodtató is, bár ezen a téren nem igazán találkoztam nehezen leküzdhető akadályokkal.
Így a végén elnézést kell kérnem a cikk rövidségéért, de talán érthető, hogy feleslegesnek éreztem a bővebb leírást egy lineáris akciójátékról, amelyben gyakorlatilag nem találtam hibát. Bekerült a kedvencek közé és csak azért nem kap maximumot, mert mindent egybevetve van jobb játék is. Szerencsére csak kevés.
—Garcius—
Cím: Darksiders
Kiadó: THQ
Fejlesztő: Vigil Games
Honlap: http://www.thq.com/us/darksiders/pc
Stílus: akció-kalandjáték, logikai, ügyességi
Ami tetszett:
gótikus fantasy
változatos ellenfelek
változatos feladatok
Ami nem:
valami hiányzik, talán a többi rész kiegészíti majd
No comments
Trackbacks/Pingbacks