Play harder

Démoni salakmotor — Extreme Speedway Challange

Minden tekintetben rendhagyó játékismertető következik. A lenti sorokban tárgyalt motoros játék beszerzése ma már szinte lehetetlen, továbbá elég szűk a játékosok tábora, azok is többnyire salakmotor-rajongók, mint jómagam. Eredetileg a speedway oldalamon szerepelt ez a rövid ismertető, de átgurítottam ide is.

A FIM Speedway Grand Prix 2002-ben megjelent hivatalos játéka mellett, egy hobbista lengyel fejlesztői csapat, a Nawar, kevés támogatásból, a hivatalos játékot megelőzve elkészítette az Extreme Speedway Challange nevet viselő salakmotoros játékot. A fejlesztői csapatot a Cenega játékszoftvereket kiadó és fejlesztő cég vette szárnyai alá, és több névvel, több változatban megrendelhető a játék. Futott Demonic Speedway és Dirt Bike Championship néven is, nincs különbség a játékok között. Itthon nehezen beszerezhető a szoftver, és bizony nehezen is futtatható. Sok gépen próbálkoztam már a játék elindításával, köztük teljesen azonos konfigurációjú gépeken, azonos videókártya driverekkel, de még ma sem tudom megmondani, melyiken miért nem fut, vagy hogy nálam miért fut a játék. Mikor végre elindult, a screenshotok alapján nem vártam nagy csodát. Jóval gyengébb grafika, mint a FIM SGP-ben, a hangok gyengébbek, de nem az a célom, hogy a kettőt összehasonlítsam.

A grafika 3D, de nem csak mai szemmel nézve igen gyenge, és mivel a fejlesztői gárda igen kis létszámú volt, csakúgy mint a tesztelők, sok apró hiba fedezhető fel a futtatáskor. Például a salak színe néha kék, olyan mintha egy ledarált aszfalton motoroznék. A motorok és a versenyzők kidolgozottsága sem sikerült a legszebbre, de mindezekért kárpótol a játékmenet, amely szerintem sokkal izgalmasabb a mint a hivatalos FIM SGP-é. A menük szépek és animáltak.

A zene végig heavy metal. Szól a versenyek alatt is, nem csak a menü alatt. Természetesen teljesen konfigurálható, csakúgy mint a grafika. A motorhangok nem sikerültek eléggé, nem értem miért van az, hogy egy gyorsasági motor hangját sokkal élethűbben tudják leutánozni a készítők, mint egy salakmotorét.

Ellenben játékmenet tekintetében bizony romhalmazzá aláz minden más speedway programot. Az önálló karrier mód nagyon sok meglepetést tartogat. A játék kitalált nevekkel operál, mivel nem kapott hivatalos támogatást. A 2002-es GP mezőny ellen vívhatunk csatát. Szerencsére tartozik a játékhoz egy kis program, amellyel átírhatjuk a kitalált neveket akár létező salakosok neveire is. Egyébként sem nehéz kitalálni, melyik álnév kit takar. Néhány egyszerű példa: Bill Millből készíthetünk Billy Hamillt, vagy Tom Gollubból Tomasz Gollobot. Miután a nevek elkészültek, elindíthatjuk a játékot. Több lehetőségünk is van; választhatjuk a karrier módot, amelyben a végtelenségig versenyezhetünk a Grand Prixen keresztül. Választhatunk négyféle motorból, amelyek a Jawa és a GM akkori legújabb és régebbi modelljei. A játékban persze a hivatalos támogatók hiányában Javának és GN-nek hívják a vasparipákat. Ha a motor megvan, akkor nyolc bőrruha közül választhatunk. A versenyek során pénzt szerzünk és belefoghatunk gépünk tuningolásába, amely a gumik, a blokkok és a kipufogók cseréjében merül ki. Mindhárom „alkatrészből” háromféle különböző minőségűt választhatunk pénztárcánk méretéhez mérten. Ha már végképp nem tudjuk hova tenni a megkeresett pénzt, vehetünk edzéseket, amelyek során nőnek a képzettségeink: a technika, az erőnlét és a taktika.

A karrier mód mellet mehetünk egyszeri versenyt és tréningezhetünk is. Az utóbbiban tetszett, hogy a tréning alatt egy zöld nyilacska mindig mutatja az ideális, leggyorsabb ívet. Állítólag van mód ligaversenykre is, az általam tesztelt verzióból ez kimaradt. És most a lényeg, amiért megtetszett a játék; nagyon izgalmas futamokat játszhatunk. Az ellenfelek nevükhöz mérten agresszívak, taktikusak, gyorsak, jó rajtolók, gyenge rajtolók, kamikazék, bukdácsolók, stb. Persze úgy a legizgalmasabb, ha sisaknézetben játszunk, ugyanis a külső nézet borzasztó és rendkívül idétlen. A verseny alatt folyamatosan koszolódik a szemüvegünk, és közben lehet tépkedni a fóliát. Természetesen hátra is tekinthetünk, hogy mi újság a minket üldözőkkel. Ami még aranyos, hogy a pályakarbantartást sem hagyták ki. Négy futamonként bizony begurul a piros traktor, és addig boronálja a salakot, míg meg nem unjuk nézni, ahogy kering.

Összességében nagyon izgalmas futamok várnak ránk, ha egyszer sikerül elindítani a játékot. És ez itt a bökkenő. Az ajánlott rendszerkövetelményektől függetlenül a játék hol elindul, hol nem. Mindenesetre, akinek sikerül betöltenie a játékot, az nem csalódhat. Ha még olyan apróságokkal megtűzdelték volna, mint az állandó statisztikakészítés szezonról-szezonra, vagy épp a teljes ligaversenyek, és egy picit bővebb motorbeállítási lehetőségek (pl. fogaskerék), bizony azt mondanám, ilyennek kell lennie egy salakmotoros játéknak. Így azonban csak egy jópofa motorverseny, ami ugyan kicsit csúnya, kicsit bugos, de izgalmas játékélményt kínál minden salakmotor-rajongónak. És ne felejtsük el, hogy ez egy arcade típusú motorverseny, nem pedig egy szimulátor, amilyet egy jó ideig nem fognak tudni előállítani a „játékgyárak”.

Somesz—

Cím: Extreme Speedway Challenge
Fejlesztő: Nawar
Kiadó: Techland
Honlap: N/A
Stílus: motorverseny, árkád

Ami tetszett:
izgalmas versenyek

tuning
karrier mód

Ami nem tetszett:
borzalmas grafika

bugos
nehéz hozzájutni, szinte lehetetlen

5_2

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. bahis siteleri - ...Recommended websites [...] What host are you the use of? Can I am getting your associate link on your host?…
  2. bahis siteleri - ...Trackback: More Informations on that topic [...]you make blogging glance[...]
  3. bahis siteleri - ...Trackback: More Informations on that topic [...]you make blogging glance[...]
  4. Euroblic - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 51775 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  5. In Vitro ADME Services - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 5685 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  6. TEER values - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 96253 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  7. forex signals - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 3621 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  8. Cheap hoverboard - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 83805 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  9. diskusprolaps - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 88185 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  10. Tree of Innovation - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you will find 90194 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  11. Aleksandar - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 13899 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  12. boutique en ligne - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 71428 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  13. info cpn - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 26751 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  14. my review here - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 43315 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  15. penis enlargement - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 55854 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  16. bitcoin live casino - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you will find 32148 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  17. websites - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 88079 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  18. online gambling - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 20087 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  19. instakram kasmanin yollari - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 51394 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  20. silne krwawienia - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 43491 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  21. UK Chat - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 57780 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  22. Concrete-quotes.info - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 75846 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  23. underage naked - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 30652 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  24. Personal Injury Attorney Pearland - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 63853 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  25. buy anabol - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 23364 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  26. okex ios app - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 95836 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  27. Pharmacokinetic Screening - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 56789 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  28. serviços informática - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 45930 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  29. PK studies CRO - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 48625 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  30. Ninh Binh Tours - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 62393 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  31. Tam Coc Tours - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 86061 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  32. great post to read - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 74372 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  33. gym stuff - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 15525 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  34. Click here - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 82256 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  35. empresas de informática lisboa - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 66901 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  36. best executive resume services - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 45315 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/demoni-salakmotor-extreme-speedway-challange-626.html…
  37. viagra 100mg pills for sale - viagra 100mg pills for sale Démoni salakmotor — Extreme Speedway Challange | GameDroid
  38. walmart tylenol 500 mg - walmart tylenol 500 mg Démoni salakmotor — Extreme Speedway Challange | GameDroid

Leave a Reply