Play harder

Fantasy Wars

fantasy_wars_shot01Talán az egyik legkellemesebb csalódás az 1C company által fejlesztett, 2007-ben megjelent Fantasy Wars körökre osztott stratégiai játék volt. A piacnak ezt a szegmensét szinte egyeduralkodóként bekebelező Heroes of Migh Magic sorozat mellett kevés más játék tud labdába rúgni. A korábbi nagy rivális Age of Wonders 2002-ben megállt, és a holland Triumph Studios nem folytatta a projektet, míg a dark fantasy környezetbe helyezett Disciples sorozat legújabb része még várat magára. Sok más, kevésbé ismert fejlesztőgárda „nevesincs” játékai próbáltak új vért pumpálni ebbe a műfajba több-kevesebb sikerrel, mígnem az 1C üdvöskéje egy teljesen más koncepcióval, egy igazi taktikai-stratégiai játékkal rukkolt elő szép csendben. A Fantasy Wars fantáziátlan nevet viselő és unalmas fantasy kliséket felsorakoztató játék sok stratégát jó időre képes a monitor elé szegezni, hiszen az elkoptatott fantasy környezetet bőven ellensúlyozza maga játékmenet.

A Fantasy Wars szakított a körökre osztott fantasy stratégiák megszokott játékmenetével, és az egész játékmenet a tiszta csatákra van kiélezve. A Heroes és hozzá hasonló sorozatokban, vagy olyan riválisok esetében mint a Disciples és az Age of Wonders, két külön térképen futott a játék; hősünkkel a birodalom térképén haladva foglalhattunk el a kastélyokat, várakat, nyersanyaglelőhelyeket, stb., majd a csatákat a térkép egy felnagyított szeletén játszhattuk le, ahol egységeinket többnyire egy alak jelezte. A külön városmenedzsment képernyőn pedig intézhettük ügyes-bajos dolgainkat, mint a katonák felfogadása vagy épp az épületek felhúzása és a kereskedés.

fantasy_wars_shot03Ezzel szemben az 1C játékában egy adott térképen játszhatunk, és ezen a térképen vívhatjuk meg a csatáinkat is. Ez a játékmenet leginkább az ingyenesen letölthető GNU/GPL licenc alatt futó, Linuxon slágerjátéknak számító Battle for Wesnothra emlékeztet. A játéktér hatszög alakú cellákra van felosztva, és az egységeink ezeken a „hexákon” haladhatnak, ezekben tartózkodhatnak, és ezekről indíthatnak támadást a szomszédos cellákban elhelyezkedő ellenségek ellen. Természetesen minden cella önálló tulajdonságokkal rendelkezik, így indíthatunk támadást erdőből, várfal mögül vagy éppen szántóföldről is. Maximálisan ki kell használnunk a terep adta lehetőségeket, hiszen katonáinknak sem mindegy, honnan indíthatnak offenzívát. Hogy néhány példát említsek, felderítőink előszeretettel támadnak az erdő fái közül, ezzel bónusz sebzést okozva, vagy íjászaink távolabbra képesek lőni egy hegytetőről, mint egy szalmakazal mögül. Mindez megadja a játékmenet alapjait, a taktikázás lehetőségeit, ám ezt megkoronázza az okos egységfejlesztés, amelynek során tetszés szerint specializálhatjuk minden egyes egységünket.

A játékvezérlő panel tájékoztat minden fontos információról, csak egy hibája van; a minitérképet lefelejtették róla. Így helyette kénytelenek leszünk a billentyűvel előhívható nagy térképet használni, ami viszont nem helyezhető el a játékképernyőn. A panelen láthatjuk a kijelölt egységünk jellemzőit és állapotát, s innen érhetjük el a hadsereg fejlesztési képernyőjét is.

fantasy-wars01A terepasztalon elfoglalt falvakból és városokból lesz aranyunk, amelyet teljességgel haderőnk fejlesztésére költhetünk, ugyanis nincs más kiadásunk. A hadsereget két részre osztja a játék, vannak az aktív harcosok, akikkel a csatát vívjuk, és vannak a tartalékosok, akiket a harcban elpusztult csapatok helyére küldhetünk be. Íjász, könnyű lovasság, nehéz lovasság, könnyű gyalogság, nehéz gyalogság, varázsló hősök, harcos hősök, felderítők, légi vadászok, légi bombázók és ostromgépek alkotják seregünket. Minden egységünk öt szintet léphet, és minden szintlépéskor választhatunk a felajánlott speciális képességek közül. Miután az adott egység elérte az ötödik szintet, bizonyos pénzösszegért felfejleszthetjük egy erősebb egységgé. Így lehet lándzsásainkból birodalmi alabárdos, vagy sasmadarainkból bombát dobáló saslovag, stb. A választható képességek pedig nagyban befolyásolják egységeink csatában nyújtott eredményét.

Seregünk bizonyos részei kiválóan összedolgozhatnak egy-egy ütközetben. Repülő egységeink remek támogató és fedező erőként használhatóak a talpasaink védelmére. Ez a fajta stratégiai és taktikai kidolgozottság volt a játéknak az a szelete, amely még engem is a képernyő elé tudott szegezni. Hadseregünkben természetesen a hősök is megtalálhatóak. Ők lényegesen nagyobbat tudnak sebezni, mint egy átlagos katona, és többféleképpen fejlődhetnek. Mindemellett tárgyak és ereklyék használatára is képesek, ezáltal növelik a csapatmorált és más meghatározó harci elemeket.

fantasy-wars03A program negatívuma lehet a bugyuta történet? Szerintem nem. Ma már annyi sablonos fantasy játék jelenik meg, hogy igazán megbocsátható az 1C-nek, hogy nem ölt bele annyit a sztori kidolgozásába, mint sok más fejlesztőcég. Nem bonyolított semmit, nem tett szamurájokat és római gladiátorokat a világba, hanem hű maradt a klasszikus fantasy műfajhoz törpékkel, orkokkal, elfekkel és emberekkel. A történetet a játék motorjával, és egyéb, a hősök közti párbeszédekkel ismerhetjük meg. Hadjáratok közül pedig egyaránt választhatjuk az orkokét és az emberekét, míg az elfekkel csak e két küldetéssorozat kijátszása után próbálkozhatunk. Sztori tekintetében a Fantasy Wars nem akart újítani, megváltani a PC-s fantasy világokat, de egy elfogadható, korrekt, a szélsőségeket nélkülöző világgal és történettel állt elő.

A grafikát sok nemzetközi és hazai játékportálon leszólták, miszerint elavult, szálkás, csúnyácska. Lehet, hogy nem felel meg a 2007-2008-as újításoknak, de a maga kategóriájában mindenképp megállja a helyét. Ami pedig kifejezetten tetszett, az a játék színvilága. Az orosz fejlesztők teljesen meseszerűre keverték a színeket, ennek köszönhetően egyedi hangulatot varázsoltak a Fantasy Warsnak. A világoskék-arany lovagok, a díszes varázslóköpenyek színkavalkádja még inkább terepasztali hangulatot kelt. Külön öröm lett volna, ha a játékhoz egy seregfestő alkalmazást is mellékelnek a fejlesztők, és így az interneten mindenki a maga kis festett seregével állhatna ki a többiek ellen.

fantasy-wars05A játék zene tekintetében sem kiemelkedő. Szól, aminek szólnia kell. Csatadobok, fanfárok, és olykor kellemes, reneszánsz háttérmuzsika. Semmi kiemelkedő, de a célnak megfelel. Ugyanez mondható el a hangeffektekről is.

Most veszem csak észre, hogy negatívumokról szinte nem is írtam cikkemben. Nos igen, nem nagyon lehet. Talán, a néha becsúszó irritáló küldetések során verhetjük fejünket a falba. Ugyanis a küldetések teljesítését körökhöz köti a Fantasy Wars, így egy adott küldetést befejezhetünk arany, ezüst és bronz helyen is. Zavaró, amikor épphogy lecsúszunk a dobogóról, és kezdhetjük elölről a küldetést, agyalhatunk rajta újra, hogy hogyan is kéne pakolni csapatainkat. Ám nem kell megijedni, könnyű fokozaton végigjátszható a játék nagyobb @%*! felkiáltások nélkül, és még így is élvezhető marad a játékmenet, tartogathat meglepetéseket.

Somesz—

fantasy_wars_packshotCím: Fantasy Wars
Fejlesztő: Ino-Co
Kiadó: 1C
Honlap: http://fantasywars.1cpublishing.eu/
Stílus: körökre osztott stratégia

Ami tetszett:
grafika

kezelhetőség
játékszabály

Ami nem tetszett:
unalmas zenék

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. social signals provider} - social signals provider} xitbexmmg mtetn ovuqchu gasc jmxtvbmztrryiqz
  2. iq colarts - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 97830 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  3. in vitro protein binding studies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 34992 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  4. Caco-2 Permeability assessment studies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 48954 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  5. diskusprolaps - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you will find 89839 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  6. Online Casino Reviews - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 9139 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  7. diyala coehuman - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you can find 34892 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  8. Link Building - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 81247 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  9. sbobet 99 gold - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 83541 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  10. science - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 96345 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  11. colege11 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 81400 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  12. comprare steroidi - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|There you can find 69122 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  13. online casino reviews - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 6230 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  14. 안전놀이터 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 37708 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  15. how to make money with an iphone - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 53296 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  16. www.bitcoinsportsbook.info - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 80517 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  17. online casino reviews - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 8645 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  18. fuck islam - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 94621 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  19. UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 88545 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  20. Caco-2 cell absorption studies in vitro - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 64967 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  21. oxydex - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you can find 29451 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  22. Smartchoiceplumbingandair.com - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 22405 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  23. online marketing campaigns - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 91205 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  24. Alpha Pharma for sale - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 3661 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  25. bitstamp withdrawal - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 88701 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  26. Pharmacokinetic Screening services CRO - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 88778 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  27. weider home gym - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 35907 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  28. Free Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 28321 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  29. PK Studies in Boston - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 81700 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  30. http://www.ebank97.com/gguo/list.php?catid=25 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 86293 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  31. go to my site - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|There you can find 30872 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  32. New Coin - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 23833 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  33. Wedding Photographers In Port Coquitlam - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 57689 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  34. professional resume service - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 96710 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  35. informática suporte - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 87736 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/fantasy-wars-618.html…
  36. buy hydroxychloroquine online - buy hydroxychloroquine online Fantasy Wars | GameDroid
  37. uncensored asian sex games - free download sex games https://cybersexgames.net/
  38. parx online casino nj - gta online casino https://casinoonlinek.com/
  39. online real money casino usa - best payout online casino https://onlinecasinoad.com/
  40. online casino with free bonus without deposit - online casino free bet no deposit https://casinogamesmachines.com/
  41. online casino with sign up bonus - us online casino https://onlinecasinos4me.com/
  42. 888 casino online - dover downs online casino https://online2casino.com/
  43. online casino real money - betmgm online casino michigan https://casinosonlinex.com/
  44. symptoms of keto flu - air fryer recipes keto https://ketogenicdiets.net/
  45. are green beans keto - keto mojo meter https://ketogendiet.net/
  46. instant keto - keto hamburger casserole https://ketogenicdietinfo.com/
  47. reddit keto - keto pork chop recipes https://ketogendiets.com/
  48. help me write my essay - writing a biographical essay https://anenglishessay.com/
  49. cheapest essay writing service - writing an essay online https://topessayswriter.com/
  50. what to write college essay on - write my college essay https://yoursuperessay.com/
  51. website to write essays - what to write about in college essay https://howtowriteessaytips.com/
  52. writing essays online - write me an essay https://checkyouressay.com/
  53. gay leather dating sites - gay mature men dating https://gayprideusa.com/
  54. gay dating websites toronto - gay dating for person of color https://gayfade.com/
  55. how to improve critical thinking skills - stages of critical thinking https://criticalthinkingbasics.com/
  56. an example of critical thinking - improve critical thinking https://criticalthinkinginstitute.com/
  57. stages of critical thinking - critical thinking activities for kids https://criticalthinking2020.net/
  58. critical thinking brain teasers pdf - critical vs creative thinking https://uncriticalthinking.com/
  59. sat essay prompts - what is a double spaced essay https://choosevpn.net/
  60. rhetorical analysis essay - how to write a high school essay? https://topvpndeals.net/
  61. essay typer.com - what is a thesis statement for an essay https://thebestvpnpro.com/
  62. essay extender - how to cite a website in an essay https://vpn4home.com/
  63. research argumentative essay - argumentative essay example https://vpnshroud.com/
  64. typing essay - how to end an essay https://vpnsrank.com/
  65. how to write the title of a book in an essay - summary essay https://vpn4torrents.com/
  66. essay shark - essay writing tips https://windowsvpns.com/
  67. 1traveling - 1perspective
  68. gay latino's dating - gay dating site younger men for older men https://gaypridee.com
  69. gay italian men dating site - dating site gay men https://gay-buddies.com
  70. is plenty of fish a gay dating site? - the gay dating site https://gayprideusa.com
  71. feminine gay dating sites - gay dating simulator tumblr https://speedgaydate.com
  72. gay dudes strong bo odor dating sites - white gay liberal dating interracial to avoid seen as racist https://gayfade.com
  73. gay dating sites black dating white - best dating apps for gay https://gaysugardaddydatingsites.com
  74. 1juxtaposition - 2incisive
  75. single gay men chat line highpoint nc - gay chicago webcam chat https://bjsgaychatroom.info/
  76. gay christian dating - gay tommy defendi the dating game https://gaypridee.com/
  77. open gay chat rooms - free gay sex chat https://gaytgpost.com/
  78. dad dating simulator gay - gay dating red flags https://speedgaydate.com/
  79. fa fa fa slots - free casino slots https://2-free-slots.com/
  80. free slots just for fun - casino joy slots https://freeonlneslotmachine.com/
  81. my vegas slots free chips - hollywood slots https://candylandslotmachine.com/
  82. aristocrat slots free play - casino gem slots https://pennyslotmachines.org/

Leave a Reply