Play harder

Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze

Golden_Axe_4Lassan húsz éve, hogy gyermekkorom meghatározó játéka meglátta a napvilágot. 1989ben először SEGA játékkonzolokra jelent meg a ma már igazi legendává érett Golden Axe hack’n’slash akciójáték, majd egy évvel később elkészült a PC átirat is, amely hazánkban persze jóval később jelent meg. Érdekes, de ez volt az egyetlen olyan játék, amelyet előbb játéktermi gépként ismerhettem meg. Balatoni családi nyaralás, vagy épp tokaji fürdőzés? Ebbe a játékgépbe mindenhol belebotlottunk szüleim „örömére”, és jöhetett a kuncsorgás a zsetonért. Persze, nem állt távol az akkori gyerekektől a Golden Axe világa, hiszen a Conan, a Barbár de még inkább a Kockásból ismert Rahan történetek is hasonló háttérrel és világképpel rendelkeztek. Így nem meglepő, hogy a Golden Axe hatalmas népszerűségnek örvendett a rendszerváltás után, s ugyan ki ne szeretett volna belebújni a kigyúrt barbárok bőrébe, hogy hatalmas fejszével vagy karddal apríthassa az ellenséget?!

Golden_Axe_7A játék egy tipikus sidescroller akciójáték volt, amely teljes egészében nélkülözte a korszakra oly jellemző platform-elemeket, és kizárólag a látványos akcióra fókuszált. A történet egy tipikus középkori és Conan-védjegyeket felelevenítő fantasy világban játszódott, melyben szokás szerint egy főgonoszt kellett leküzdenünk, nevezetesen Death Addert. Ez a név szinte beleivódott elmémbe, annyiszor hallottam és ejtettem ki magam is. E nélkül a gonosz halállovag nélkül szinte már el sem tudnám képzelni a kilencvenes évek elejét.

A Golden Axe három játszható karaktert ajánlott fel, mindhárom más-más jellegzetességgel rendelkezett. Volt a törpe gyenge varázslatokkal, de iszonyatosan erős fizikai sebzéssel, és konkrétan bárkit miszlikbe aprított a kétkezes csatabárdjával. Volt a barbár, aki az arany középutat képviselte, ugyanis átlagos varázserővel és átlagos sebzésű karddal rendelkezett. Sokak kedvence volt a piros bikinibe öltöztetett amazon, aki piszok erős varázslatokat dobált, viszont gyenge fegyverrel harcolt. A három választható karakter valahogy egyértelműsítette, hogy testvéreim, bátyám és nővérem közül ki melyiket választja magának. Igen, nekem maradt a törpe!

Golden_Axe_9Death Adder legyőzéséhez természetesen előbb a szolgáit kellett móresre tanítani. Több helyszín várt a hősökre, és minden pálya végén volt valami főellenség vagy nagyobb csata. A játék fantasztikus harcrendszerrel büszkélkedhetett. A rendszer azért erős túlzás, maradjunk annyiban, hogy nagyon jó kis kombók álltak a hősök rendelkezésére, és idővel profi szinten lehetett űzni a Golden Axe harcművészetét. Volt az alapütés, felugrás+ütés, kardpörgetés, amely a törpe esetében bukfenc volt, futás+ütés, amellyel pedig lefejelhettük az ellenséget. E kombinációk megfelelő együttes alkalmazásával válhattunk a Golden Axe mesterévé. Minden tudományunkra és nem utolsó sorban jó reflexekre is szükségünk volt ahhoz, hogy túléljük a Death Adder elleni harcot. Ugyanígy ismernünk kellett az összes ellenség gyengéjét és küzdőstílusát, hiszen mindegyik ellenség más – más módon támadt ránk. Voltak a szabvány katonák, buzogányos katonák, fejszés amazonok, óriások, csontvázak és nagyra nőtt halállovagok. Mindegyik ellen megvolt a jó taktika, az amazonokat nem volt szerencsés közel engedni magunkhoz, inkább futásból lefejeltük őket. Az óriásokat ugrásból fejbe vertük, ezzel mindig a padlóra küldve őket. Minden ellenség ellen megvolt a recept, ha pedig nagyon megszorongattak minket, akkor mentőövnek ott volt a varázslás, melynek hatására minden, a képernyőn szereplő gonosz karakter elterült, s ezzel mi időt nyerhettünk.

Golden_Axe_1A harcot tovább színesítette a hátas sárkányok megjelenése, melyek nyergéből kiütve az ellenséget mi is megülhettük őket. Volt a kicsi csőrös sárkány, amely a farkával tudta elgáncsolni a ránk támadókat, majd voltak az erősebb, már inkább sárkánygyíkra hasonlító hátasok, amelyek tűzlabdát vagy tűzcsóvát tudtak fújni. Egy-egy pálya után tábort ütöttünk, majd éjszaka jöttek a jótékony manók, akikből ki kellett rugdosni az varázsitalokat és az életerő növelő kajákat. Már ez is mutatja, hogy mennyire hangulatos alkotás volt a Golden Axe. A hangulatot tovább erősítette a zene és az effektek. Bár akkoriban valós hangzást nem lehetett produkálni, mégis máig a fülemben vannak a játék meghatározó dallamai, és ma is el tudnám dúdolni a főcímzenét, az első fokozat jellegzetes zenéjét és a manók érkezését jelző mókás muzsikát is. Mindehhez társultak a vérfagyasztó sikolyok, ordítások és kardcsapások.

Golden_Axe_6A Golden Axe két játékmódot kínált; az Arcade és a The Duel módokat. Az előbbi volt a történetmód, mikor a kampányt játszhattuk végig egészen Death Adder legyilkolásáig, a The Duel pedig amolyan aréna volt, amelyben különféle ellenfelek ellen kellett egyedül helytállnunk. Vicces, de a főtörténet kijátszása maximum 20 percet vehetett igénybe, mégis napokig, hetekig, hónapokig le tudta kötni az embert ez a játék. Igazából a Golden Axe egy korszak volt. Ennek oka pedig a kooperatív játékmód, mikor maximum ketten egy klaviatúra mögé kuporodva végigjátszhattuk a Golden Axe Arcade módozatát. Külön élmény volt mindig más-más társakat kifogni magunk mellé, így idővel szinte a teljes rokonság és baráti kör kijátszotta a játékot. Mikor már nagyon benne voltunk, akkor kérdés nélkül segítettük egymást, megvoltak a csapattaktikáink, olykor hangosan kiabáltunk is egymásnak. Ezt az érzést ma már szinte egy játék sem tudja visszaadni, hiszen össze se lehet hasonlítani a hálózati és internetes játékok nyújtotta élményt, az egy monitor előtt összeverődött baráti társaság adta örömökkel.

Golden_Axe_2A Golden Axe bizony nagybetűs klasszikus. A maga húsz évével pedig élő legenda, hiszen ma is rengetegen játsszák, hála a DosBox – nak, s bizony konzolokon még ma is él ez a brand. Sajnálkozzunk, hogy PC-re nincs újabb Golden Axe? Szerintem ne, hiszen az a játékmenet, ami 1989-ben és a kilencvenes évek elején buli volt, nem hinném, hogy ma már megállná a helyét, s lássuk be, a konzolra fejlesztők még ma sem léptek túl ezen a játékstíluson. (pl. a Capcom) Úgyhogy inkább örüljünk annak, hogy 20 évvel ezelőtt egy ilyen nagyszerű játékkal lepett meg minket a SEGA. DosBox-ra fel és szóljatok a haveroknak, én leszek a törpével!

Update: A Golden Axe és a második része újrakiadásra került számos másik SEGA klasszikus kíséretében. Webshopokban és Steamen keresztül egyformán megvásárolhatóak.

Somesz—

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Removals France - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 44277 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  2. PK Studies in Rats - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 31571 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  3. forex signals - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 4879 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  4. Hovedpine - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you can find 2462 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  5. horoscope dates new - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 88379 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  6. Online Casino Reviews - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 76175 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  7. telefoonhoesjes - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 96958 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  8. in vitro protein binding studies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 32033 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  9. tanggal pendaftaran cpns 2018 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 17258 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  10. Heating and Cooling - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 19142 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  11. bitcoincasino us - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 45848 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  12. top pokies sites - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 86756 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  13. buy xiaomi - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 481 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  14. permalink - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 73117 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  15. best website design company - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 44619 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  16. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you can find 26785 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  17. PK parameters - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 37385 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  18. Analysen - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 68173 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  19. Free Teen Chat - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 18636 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  20. Instagram - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 32711 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  21. paypal hosting - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 56168 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  22. eigenheim - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 18324 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  23. Mass Balanced Studies - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 89597 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  24. bongoforum.me.uk - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 79694 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  25. 배터리게임|배터리게임주소|바둑이사이트 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 87699 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  26. GVK BIO India - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 93662 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  27. Gvk Bio - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 4672 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  28. nowoczesne projekty domów - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 45237 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  29. Gvk Bio company info - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 45813 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  30. gvkbiosciences - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 45476 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  31. International Removers - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 49729 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  32. Gvk bio Hyderabad - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 42627 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  33. Living in Palace - Agencia de modelos en Barcelona - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 68265 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/golden-axe-meg-mindig-aranyat-er-a-fejsze-446.html…
  34. doctor7online.com - doctor7online.com Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  35. ventolin no prescription - ventolin no prescription Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  36. cialis prices - cialis prices Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  37. lowest price generic viagra 100mg - lowest price generic viagra 100mg Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  38. viagra samples - viagra samples Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  39. cheap cialis pills - cheap cialis pills Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  40. http://tinderentrar.com/?hilarioustinderopeners - http://tinderentrar.com/?hilarious%20tinder%20openers Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  41. post free dating ads - mingle 2 free dating
  42. totally free vietnamese dating sites - mingle2 free online dating
  43. 100 free tranny dating sites - online dating browse free
  44. free dating site for alternative people - international free dating
  45. free equine dating sites - free india dating
  46. free local dating numbers - free senior singles dating
  47. over 50 dating free - free dating sites in michigan
  48. dating games online for free for teenagers - free dating sites that don t require a credit card
  49. tunisia dating site free - free online dating sims
  50. Online dating - Online dating Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  51. free christian dating sites - free christian dating sites Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  52. 100 free dating site no creditcard required - free online dating luton
  53. 100 free dating site in india - free to join and use dating sites
  54. keto diet food plan - keto diet food plan Golden Axe – Még mindig aranyat ér a fejsze | GameDroid
  55. free dating websites salem oregon - 100 free christian dating
  56. keto paleo diet - keto ground turkey recipes
  57. keto meatball recipe - keto egg roll in a bowl
  58. gay dating sims nsfw - deaf gay dating https://gaydatingzz.com/
  59. gay virgin dating - joe lozano l gay dating https://gaychatus.com/
  60. gay porn dating sim - gay chat video dating https://gaychatrooms.org/
  61. best free gay dating sites 2021 - gay senior dating site https://freegaychatnew.com/
  62. gay free online dating sites - south asian gay dating https://gaychatgay.com/
  63. sexy gay sites 2021 -dating - gay dating for men https://gayonlinedating.net/
  64. gay thug dating sites - gay dating in julian ca https://datinggayservices.com/
  65. 14 year old gay dating chat - gay greek dating https://gaydatingcanada.com/
  66. gay dating sites 2021 - older men dating gay teenager https://dating-gaym.com/
  67. atlanta gay speed dating - gay dating detroit https://gay-singles-dating.com/
  68. gay male dating websites - gay dating dubai https://gaydatinglosangeles.com/
  69. legitimate essay writing service - writing college essays https://essaypoints.com/
  70. legitimate essay writing service - websites that write essays https://essaysnet.com/
  71. what to write my college essay about - what to write in a college essay https://onlinecasinos4me.com/
  72. write narrative essay - help me write a essay https://online2casino.com/
  73. online casino best welcome bonus - casino free spins https://casinoonlinek.com/
  74. no deposit casino online - online us casinos https://casinosonlinex.com/
  75. top online casinos - top us online casino https://casinoonlinet.com/
  76. writing a reflection essay - essay writing service usa https://buy1essay.com/
  77. persuasive writing essay - help writing college essay https://dollaressays.com/
  78. roblox sex games 2017 - sex games for couples app store https://cybersexgames.net/
  79. hentai games sex - adults only sex games https://sexgameszone.com/
  80. evangelion sex games - sex games for ipod https://winsexgames.com/
  81. action sex games - free nude sex pussy games https://sexygamess.com/
  82. hentai sex games downloads - tranny sex games https://sex4games.com/
  83. free games sex - free online virtual sex games https://sexgamesx.net/
  84. 1defense - 2fifty-six
  85. gay italian men dating site - biden gay boyfriend dating https://gaypridee.com
  86. gay dating in ohio - gay dating kingston ny https://gay-buddies.com
  87. gay hairy men dating sites - gay christian dating indiana https://gayprideusa.com
  88. most popular dating site gay men - gay grandpa dating https://speedgaydate.com
  89. older black gay men dating sites - gay men web dating sites https://gayfade.com
  90. latino gay dating site's - hiv gay black men dating sites https://gaysugardaddydatingsites.com
  91. oc gay chat rooms - most popular video gay chat https://bjsgaychatroom.info/
  92. frer gay male dating app - gay dating upstate new youk https://gaypridee.com/
  93. gay chat sites - gay web cam chat room https://gaytgpost.com/
  94. gay chat room ontario ca - gay teen chat https://gay-buddies.com/
  95. dating a bi man as a gay man - black gay men dating sites https://speedgaydate.com/
  96. las vegas slots - 24 7 slots games https://2-free-slots.com/
  97. lobstr fest 11 slots - house of fun free slots https://freeonlneslotmachine.com/
  98. slots lounge - online free slots https://candylandslotmachine.com/
  99. birds of prey free slots - akafuji slots https://pennyslotmachines.org/
  100. innovative slots - gsn casino slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply