Play harder

Hard Truck Apocalypse — A világvége fuvarosai

hta022006-ban úgy döntött az orosz Targem, hogy szakít a Hard Truck széria már jól bevált játékmenetével és megcsavarja a dolgot. Így, a már megszokott kamionszimulátor és -menedzser játék után tűnt fel egy máig üde színfoltnak számító játék, a Hard Truck Apocalypse, amolyan Mad Maxes környezetbe helyezve át a korábbi Hard Truck játékokat. Így született meg talán az első posztapokaliptikus autós szerepjáték. Nehéz konkrét kategóriába sorolni a Targem játékát, de nem is az a célom, hogy ráhúzzak valami szokványos szürke mezt. Úgyhogy pattanjatok be az anyósülésre, és irány a kiégett európai puszták.

Sajnos már rögtön a játék elején feltűnik az orosz igénytelenség, az első feketeleves maga a történet és annak ellentmondásai, továbbá az ez alá rendelt, bizonyos aspektusokban igénytelen grafikai megvalósítás. Miről is van szó? Kezdjük az elején! A történet szerint becsapódik egy meteorit, amely elég rendesen hazavágja a Földet, természeti katasztrófák, sugárzás és egyéb, a Föld őslakosaira veszélyes következményeket előidézve. Ezzel nem is lenne baj, de már rögtön az intróban feltűnik egy furgont vezető ürge, akinek arca valami iszonyatosan van megrajzolva. Semmi érzelem, szemfény, bőr, gondoltam is először, hogy a fenébe lehet ilyen ocsmány emberábrázolással előállni 2006-ban? Majd koppantam egy nagyot, ugyanis a játék során kiderül, hogy az emberek kénytelenek ilyen csúf maszkokat viselni ahhoz, hogy életben maradjanak. Mi több, főhősünk még bele is szeret egy lányba, és többször megjegyzi, hogy milyen csábos és helyes… Mi, a maszk? Mekkora baromság, ahelyett, hogy rászántak volna még pár hónapot a játék fejlesztésére és normális arcokkal látták volna el a játékban szereplő figurákat, nem, animáció és érzelmek nélküli arcokat kreáltak, amelyekre aztán ráhúzták, hogy igen, ez a játék alaptörténetét támasztja alá. Szerintem fordítva, a fejlesztési elmaradást próbálták leplezni ezzel a tré megoldással.

– Te Szergej, kifutunk az időből és nincsenek normális arcaink!
– Hagyjad, majd rajzolunk egy maszkot a helyükre, Nikolaj meg ír valami baromságot a sztoriba és le van tudva!
– Akkor feldobom a szamovárt…
– Persze, nyugodtan. Akár haza is mehetünk!

hta03Ezzel ők le is tudták az arcokat, 2006-ban, az Oblivion évében! De itt még nincs vége a történet és a játék ellentmondásainak! Ha olyan borzalmas katasztrófa volt, hogyan lehetséges az, hogy gyönyörű tájakon vezetnek útjaink, szántóföldek, tanyák, vad erdők és még sorolhatnám! Úgy látszik a meteorit csak az embereket nem kímélte… a madarakon pl. miért nincs maszk? 😀 Sebaj, hunyjunk szemet az idiotizmus felett, és a játék egészen élvezhetővé, mi több, kellemessé változik.

Alaptétel: Egy jó verda nélkül halott vagy! Az emberek klánokba, csoportokba tömörültek. Te a Farmerek közt jöttél világra, és nagykorúvá válásod alkalmából az öreg el is küld a legközelebbi településre a vén tragaccsal. Útközben természetesen banditákba ütközöl, akik a te furgonodnál kicsit bikább buggykkal ostromolnak. De egyet se félj, a tetőre erősített géppuska megoldja a nézeteltéréseket. Igen, ennyi! Avatárod nem más, mint a járgányod, amelyet a játék során pénzért fejleszthetsz, tucatnyi kiegészítőt és fegyvert pakolhatsz rá, idővel pedig bikább járgányokat is vásárolhatsz kezdve az egyszerű kisteherautótól egészen az Uralig, sőt, ha elég sok pénzre teszel szert, tiéd lehet egy a katasztrófa előtt külszíni fejtéseken dolgozó BelAZ is! Szükséged is lesz a fejlesztésekre, hiszen mihelyt visszatérsz a farmra, apád holtan fekszik az út közepén, a búza, a vetemény és az épületek pedig lángokban állnak! Ez bosszúért kiállt!

Mint fentebb említettem szerepjátékról van szó. Ez csak annyiban állja meg a helyét, hogy a főküldetésen kívül tucatnyi mellékküldetést vehetsz fel, kereskedhetsz, rabolhatsz ahogy kedved tartja, céhek és klánok között harcolhatsz, és a profitot elköltheted a kocsid fejlesztésére, közben jókat beszélgethetsz egy-egy kocsmába betérve a maszkos földlakókkal. Karakterlapra és szintlépésre nem számítsatok, minden a teherautók körül forog, és ez így van jól. Ugyanis széles a paletta, több tucat alváz, festés, fegyver, fegyverállvány, stb. közül válogathatsz. Igazi freelancer RPG. Szerencsére ezt az egész játékmenetet egy jól eltalált irányítással és szinte csillagos ötös játszhatósággal támasztották alá. A térképen való tájékozódás, az utakon való száguldás, az autók fizikája mind eltalált fejlesztés. Azért itt is becsúszott pár apró hiba, tipikus láthatatlan fal. Ergo néha előfordul, hogy a látszat ellenére nem tudsz áthajtani egy nagyobb hegygerincen, mert láthatatlan falba ütközöl. Orosz játék, ennyi! (Nem csak az oroszok építenek láthatatlan falakat a játékaikba — Garcius)

hta05A küldetések elég bugyutára sikeredtek, de ugye az alapsztori megismerése után mit is várhattunk. Mégis azt mondom, ez így oké! Ezt a játékot nem lehet komolyan venni, és szerintem maguk a fejlesztők sem egy vérkomoly RPG-t szerettek volna piacra dobni. Minél többet játszunk, annál több hülyeségbe futunk bele. Csak egy példa; az egyik fontos adathordozó, amelyet meg kell szereznünk, mint később a naplónk képes jegyzeteiből kiderül nem más, mint a Targem és Buka másik játéka, a Battle Mages. Ám hiába futunk bele ilyen néha picit erőltetett poénokba, azért nagyon idegesítő tud lenni, amikor tízperceket kell autóznunk eseménytelenül egyik küldetés helyszínétől a másikig. Már szinte alig várjuk, mikor támad meg minket egy csapat bandita, hogy történjen már valami! Úgy látszik, ez ilyen orosz mánia, nagy ország, nagy távolságok! Lsd. Ascension to the Throne ismertető!

Ami talán ellensúlyozza a játék mérhetetlen mellélövéseit, az a harcrendszer, ami nincs, csak annyi, mint egy átlag TPS vagy FPS játékban. Van a célkereszt, és az autókra szerelt fegyverek számával egyenlő mennyiségű tűzgombunk. Farolgatunk, tolatunk, mögé kerülünk az ellenségnek és hasonló taktikázások során olykor eleresztünk egy szép sorozatot, majd megcsodáljuk, ahogy az ellenséges járgányok a levegőbe repülnek, és kiégett roncsként visszahullnak a földre. Látványos akciózás vár ránk, ha bepattanunk egy Hard Truck volánja mögé. Engem személy szerint az akció, az autók fejlesztése, és az igazi freelancer játékmenet szegezett a monitor elé. Kifejezetten élveztem a pusztítást, amikor már négy fegyverállvány figyelt az Uralomon, és ebből kettőt a rakétavetők foglaltak el, egy maradt a távolsági tüzérágyúnak, egy pedig a négycsövű gépágyúnak. Csak úgy röpködtek az ellenséges autók! Gyönyörű!

hta06Sajnos hangok tekintetében megint bukott az alkotás. Itt a beszédhangokról és a zenéről van szó, a motorhangok, fegyverhangok és egyéb effektek egészen jóra sikerültek, de az említett szinkron és bugyuta zene megbocsáthatatlan hiba. A grafikától ne várjunk semmit, nincsenek komoly effektek, modern technológiák, ám az autók modelljei, és a környezet jóra sikerült, bár nélkülözi a 2006-ban elvárt technikai megjelenést.

Nehéz összegezni a leírtakat, főleg azért, mert rengeteg hibát felsoroltam, mégis azt kell mondjam, nekem kellemes kikapcsolódást nyújtott a játék. Többször, több órára szegezett a monitor elé, és kevés olyan momentum volt, amikor a hányaveti programozás miatt hagytam volna abba az egészet. Kétségkívül egy szórakoztató játékkal leptek meg minket a Targem fejlesztői, mi több, kiváló alapjául szolgálhatna egy hasonló freeroam Mad Max keverék játéknak. Nagyon sok kiaknázatlan lehetőség van ebben a műfajban, amelyből csak párat sikerült az orosz fejlesztőknek megcsípniük. Én azért bízom benne, hogy lesz ez még jobb is. Idióta hibái ellenére egy élvezetes játékot kaptunk.

Somesz—

htacoverCím: Hard Truck Apocalypse
Fejlesztő: Targem Games
Kiadó: Buka Entertainment
Honlap: N/A
Stílus: autós, akció, szimulátor

Ami tetszett:
élvezetes, valódi kikapcsolódást nyújt

látványos, pörgős csaták
szabad játékmenet

Ami nem tetszett:
borzalmas zenék

borzalmas szinkronhangok
bugos
átgondolatlan, bugyuta történet

5_3

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Low Cost European Removals - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 40503 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  2. iq coehuman *_* - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 93045 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  3. Java Tutorial - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 83110 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  4. Log D - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 21082 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  5. PK Studies in Mice - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 30394 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  6. Online Casino Reviews - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 83587 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  7. college of sciencess - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 23408 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  8. Predrag Timotić - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 30264 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  9. daftar poker online - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 91589 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  10. 안전놀이터 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 60601 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  11. bitcoinsportsbooks.info - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 30238 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  12. bitcoin-casino.review - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 90152 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  13. kung fu sydney - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 93253 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  14. UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 93599 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  15. shopping website design - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 71506 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  16. nandrolone phenypropionate manufacturers - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 79421 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  17. ICO List 2018 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 50932 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  18. squeeqee.co.uk/carpet-cleaning-broxbourne - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 29869 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  19. horse - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 10938 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  20. DMPK technical, research and development services - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 53858 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  21. redes informática - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 88685 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  22. ICO Lists with detailed information about every initial coin offering and tokens crowdsale. Rating of all best ICOs. Review of all existing initial coin offering. - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 12524 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  23. Free Teen Chat - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 18598 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  24. 輕鬆還 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 7045 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  25. Share Movies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 81691 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  26. Linux - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 90726 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  27. read the full info here - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 27077 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  28. cpanel hosting - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 21595 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  29. International Moving Company - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 8076 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  30. branding agency peterborough - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 51036 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  31. meine Antwort - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 10735 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  32. PK studies in mouse - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 43078 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  33. gvk bio news - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 24569 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…
  34. schleich koñ fryzyjski - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 4134 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/hard-truck-apocalypse-a-vilagvege-fuvarosai-551.html…

Leave a Reply