Play harder

Idegen invázió

American LandscapeSohasem voltam nagy XCOM-rajongó. Fogalmam sincs, hogy miért, mert alapvetően kedvelem az SF összes alműfaját, a taktikát és a körökre osztott harcot. Egyszerűen nem fogott meg a sorozat, pedig tudom, hogy méltán lett híres. Ugyanakkor, néhány éve felröppentek a hírek és felbukkantak az első trailerek egy TPS-TBT XCOM-ról, megéreztem, hogy ezúttal nem leszek érzéketlen a játék iránt. És nem is lettem; ebben a formában tökéletesen bejött.

A The Bureau: XCOM Declassified (röviden: The Bureau) eleve a kedvenc videojáték-korszakomban játszódik, az atomtól rettegő hidegháborús években, amikor az Amerikát sújtó, egyértelműen földönkívüli eredetű támadásokat alapértelmezetten az oroszoknak tulajdonítják. A The Bureau világképe amolyan poszt-apokaliptikus 60-as évek, bár még nincs minden lerombolva és kiégve, folyamatában láthatod a pusztulást. Pontosabban, a pusztítást, amelyet az egyik napról a másikra betámadó idegenek okoznak.

CarterEbben a környezetben indulsz neki a nagy kalandnak a CIA egy veterán különleges ügynökének, a jellegtelen nevű William Carter bőrébe bújva. Őt irányítva irtod a földönkívülieket, gyűjtöd a technológiájukat, osztogatod a parancsokat a társaidnak, és kideríted az idegeneket irányító hatalom titkát. Oké, így összefoglalva a The Bureau nem tűnik nagy számnak, de egyrészt jó kis taktikai lövölde lett belőle, másrészt az erős átlagos történet ellenére a játék hangulata magával ragadó.

Egyesek szerint a csapattársak mesterséges intelligenciája nagyon gyenge, de nekem inkább úgy tűnt, hogy a csatatéri káoszban irányt vesztett embereket látok, akik próbálják megtenni, ami tőlük telik. A csapatvezetésnek pont ez a lényege: a főnök (azaz TE, a játékos) átlátja a csatateret, fel tudja mérni a helyzetet és aktívan, esetenként proaktívan, vagy ha kell, defenzíven reagál, megoldásokat keres. A többiek vagy parancsot teljesítenek, vagy a csapat széthullik. Ez egy taktikai játék, és ez a meghatározás önmagába foglalja, hogy irányítás nélkül a csapattársak nem cselekvőképesek. Ha önállóak lennének, nem lenne szükség taktikára, hiszen az AI megoldaná a helyzeteket a játékos helyett.

EliriumTalán túlságosan is védem ezt a játékot, pedig azt el kell ismernem, hogy a története nem egy nagy szám. Miután Bill Carter találkozik az idegenekkel, gyógyító képességre tesz szert, és megkezdődik a földönkívüliek inváziója (van közte kapcsolat, de nem spoilerezek). Carter eljut a titkos bázisra, stratégiai fontosságú műveleteket vezet és segít csapatokat összeállítani a kevésbé fontos küldetésekhez, miközben lassan kiderül, mi vezérli az idegeneket, hogyan lehet szembeszállni velük, és honnan van az a bizonyos gyógyítói képesség. A vége felé egyre nagyobb tömegek jönnek szembe, egyre erősebb ellenfelekkel kell megküzdeni, végül „Carter” (továbbra sem spoilerezek, úgyhogy maradjon ez idézőjelben) eljut a főgenyához. Van hős + nő + szörny, ennyi elég is. Jól előadják, vannak kisebb csavarok benne, de semmi kiemelkedő.

Oh HellViszont a hangulat elképesztő. A hatvanas évek Amerikájának bárjai és autói, hajviseletei és öltözködése köszön vissza minden képkockáról. Hazafiasság, rettegés az atomtól, hidegháború, korai rock’n’roll, hippi egyetemisták és földönkívüliek. Mindebbe belemásznak a lézernyalábok, a plazmasugarak és az embereket agyatlan alvajáróvá tevő fekete massza. Elolvasod a cetliket, amelyeket a rendőr hagyott, miközben társaival egyre mélyebbre hatolt egy idegen bunkerbe. Amikor elkezdi ismételni önmagát, dermedten ülsz és sajnálod, pedig csak egy hulla a sok közül, a történetre nézve nincs jelentősége a halálának. Ott és akkor megérzed, hogy a játék atmoszférája beszippantott.

Kiss Kiss Bumm BummPersze, a The Bureau nem hibátlan. Rövid, az én kényelmes tempómban 20 óra játékidőt adott, de hallottam 8-9 órás végigjátszásról is. Emellett a történet erős átlagos. Nálam nem kellett megfelelnie holmi előfeltételezéseknek, de a rajongók már a külső nézetet is rosszul fogadták. Nekem pont ez hozta meg a kedvem a játékhoz, de hát nem vagyunk egyformák, az XCOM-imádóknak semmi sem lett volna elég jó. Még a kritikusok egy része is azt várta tőle, hogy nagyon XCOM-os lesz, jelentsen ez bármit is, mindenesetre a játék nem felelt meg az előzetes elvárásoknak. Az nyilvánvaló, hogy ebből a játékból többet is ki lehetett volna hozni.

De miért is élünk elvárásokkal?

Garcius—

The Bureau boxCím: The Bureau: XCOM Declassified
Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: 2K Marin, Australia, China
Honlap: http://www.thebureau-game.com
Stílus: TPS-TBT

Ami tetszett:
hangulat
taktika

Ami nem:
lineáris történet
rövid
több is lett volna benne

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Testtesttest - testtesttestx http://testtesttesttesttesttestx.com
  2. cialis without a doctor prescription usa - cialis without a doctor prescription usa Idegen invázió | GameDroid
  3. cheap cialis pills - cheap cialis pills Idegen invázió | GameDroid
  4. http://cialistodo.com - http://cialistodo.com Idegen invázió | GameDroid

Leave a Reply