Play harder

Kiábrándító játékelemek

A 2007-ben debütált és több díjat is besepert The Witcher c. szerepjátékot igazából nem érheti rossz szó. A lengyel CD Projekt RED első fejlesztése nagy lökést adott a CRPG világának. A műfaj rajongói örömmel konstatálhatták, hogy a sok felületes MMORPG és a tömeghentelésre kiélezett üres akció-RPG-k mellett korántsem halott a klasszikus számítógépes szerepjáték, és vannak még stúdiók, akik a fentebb említett agyatlan, „szerepjátéknak” tituált játékokkal szemben némi értéket is képesek felmutatni. A The Witcherrel visszatért a klasszikus CRPG fogalma a köztudatba, ahol a döntéseid befolyásolhatják a történetet, amelyben nem a szokványos „hozd ide” vagy „öld meg” küldetések a legfontosabbak, az NPC-k élnek, emellett szinte minden egyes pixelnek és algoritmusnak jelentősége van. És a világ, amelyben kalandozhatunk, komplexitásával, ötletességével, hangulatával hónapokra elvarázsolhatja a játékost. Szóval, aki meggyőződéssel kijelenti, hogy amit a lengyel CD Projekt alkotott 2007-ben, az egy nulla, hack’n’slash, valószínűleg em jutott túl a tutorialon, vagy csak Yahtzee Zero Punctuation videóismertetőjéből tájékozódott! (Meg kell jegyeznem, bírom a manuszt, szóval nem akarom támadni.)

Most gondolom felteszitek a kérdést magatokban, hogy ezek után, hogy egy bekezdésen keresztül tömjénezem a The Witchert, akkor miért is „Kiábrándító játékelemek” a cikk címe?

Nagyon sok apró fejlesztőcég készített már ötlettelen, fantáziátlan ultragagyi szerepjátékokat. Egy jó szerepjátéknál szerény véleményem szerint elengedhetetlen a játék alapjául szolgáló fantáziavilág egyedisége és hangulata. Pl: A Bethesda által kreált környezet a Morrowind vagy épp az Oblivion esetében, mind a mai napig etalon a CRPG-k között. A The Witchernél sem volt ezzel gond, hiszen a lengyelek számára adott volt egy szláv mesevilág alapjaira épített fantáziavilág, amelyet a többszörösen díjazott és kitüntetett, világszerte elismert lengyel író, Andrzej Sapkowski teremtett meg évekkel korábban! Jómagam is olvastam tőle, és hamar felkúszott a kedvenceim listájának tetejére. (Itt meg kell jegyeznem, Tolkienen kívül más fantasyt nemigen tartok többre, holmi szerencsétlenkedésnél. Nálam inkább Bohumil Hrabal az alap!)

Mindezt a világot és hangulatot a játék fejlesztőinek nagyon jól és hitelesen sikerült visszaadniuk. A The Last Wish című könyv befejeztével ez a véleményem meg is erősödött. Mégis hihetetlen, hogy egy ilyen RPG, melynek ennyire kidolgozott és fantáziadús háttere van, megengedhet magának egy olyan bődületes közhelyt, mint amit a CD Projekt beletett! Ezt elnézem egy egyébként is bugyuta Heroes of Might & Magic sorozatnak, vagy egy Ascension to the Throne-nak, de a Witchernek nem.

SPOILER!

A jelenet, mely pár pillanat alatt összetörte bennem a hetek során felépített Witcher-képemet pedig a IV. (vagy III.) fejezetben tűnt fel, mikoris Geralt átveszi a Tó Úrnőjétől a Varázskardot, majd az úrnő lovaggá üti őt! Majdnem sírtam elkeseredésemben! Kétlem, hogy ezt az elemet Adrzej Sapkowski bármelyik novellájában felhasználta volna, ha mégis, ez a bejegyzés okafogyott, viszont én nem leszek boldogabb. Szóval Riviai Geralt úgy pózol, mint a britek Arthur királya, aki átveszi a Tó Úrnőjétől magát az Excaliburt! Szánalmas, ócska közhely, nem fért a fejembe, hogy egy ilyen múlttal és a legkisebb részletekig kidolgozott Sapkowski világgal a háttérben, hogyan lehetett egy ilyen bármiféle eredetiséget nélkülöző, szétkoptatott szarságot beletenni a játékba! Nekem, akinek sokat számít egy CRPG-ben a történet, ez annyira beütött, hogy utána hetekig elő se vettem a játékot!

Ami viszont csoda, hogy a pár hétig tartó szünet után, úgy döntöttem megbocsátom nekik ezt a szarvashibát, s miután végigvittem a játékot, még így is a 10/10 kategóriában áll pc játék toplistámon. Ez pedig nem kis teljesítmény.

Somesz—

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. albuterol inhaler - albuterol inhaler Kiábrándító játékelemek | GameDroid
  2. viagra on sale - viagra on sale Kiábrándító játékelemek | GameDroid

Leave a Reply