Play harder

Különvélemény: Mass Effect 2

Félreértés ne essék: a „különvélemény” korántsem arról szól, hogy a játék nem jó. Inkább arról, hogy hiába élvezetes, tele van kisebb-nagyobb hibákkal, melyek felett menet közben jótékonyan eltekinthetünk, de végül mégiscsak rontják a játékról alkotott összbenyomást. Ezek afféle „jó, de…” és „tetszett, csak…” típusú hibák.

ShepardgirlÉs még valami idekívánkozik: nem aszerint választok ki játékokat a különvéleményezésre, hogy kinek a kedvencéről van szó. Az én kedvenceimről is biztosan lehetne ilyen cikket írni, sőt, szívesen olvasnám, ha valaki rámutatna a hibáikra, melyek felett elsiklott a tekintetem.

Tömeghatás

Itt, a GameDroidon már siránkoztam a CRPG-k helyzetén, és külön kiemeltem a BioWare műfajromboló tevékenységét, melynek során kiváló akció-kalandjátékokat minősítenek gyenge szerepjátéknak. Már annak idején az első résszel kapcsolatban is sikoltoztam, amikor CRPG-nek titulálták, hiszen a csőbenrohangálós lövöldözés és a befolyásolhatatlan történet túlságosan is ellentmond ennek a besorolásnak.

Azután a Mass Effect 2 ismét úgy került a boltokba, mint a műfaj egyik legfőbb képviselője, de némi finomítással már gyakran emlegetik akció RPG és lövöldözős RPG címkével is. Számomra továbbra is akció-kalandjáték marad, és ezzel részemről lezártnak tekintem a besorolgatást.

A játékok szeretete és a kalandjátékokhoz való vonzódás mellett azért is érdekelt az ME2, mert nem csak az arctalan tömeg, de néhány ismerősöm is szuperlatívuszokban beszélt róla. Szóval a marketing működött: a tömeg bevonzotta az ismerőseimet, ők meg engem.

Főbányász

Vágjunk is bele a dologba: a Mass Effect 2 számos lába közül a bányászat a legsántább. Nem csak simán elmegy vele a játékidő fele vagy akár négyötöde is (attól függően, hogy mennyire vagy aprólékos), de ráadásul akad benne néhány erős logikátlanság is.

A legszembetűnőbb az, hogy egyedüli bányász vagy a galaxisban. A bolygók fele gazdag nyersanyagkészlettel rendelkezik, amelyet akár teljesen ki is meríthetsz – ugyanakkor egyes bolygókon akadnak elhagyatott bányászállomások nehéz gépezetekkel és némi ottfelejtett, finomított nyersanyaggal.

Smile_like_the_moonBár ez (nehéz gépek + munkaerő) tűnik a bányászat aktuális módjának, te persze megoldod a problémát azzal, hogy leküldesz néhány szondát, amelyek simán kitermelik és finomítják számodra a nyersanyagokat. Többet, mint amennyire szükséged lehet, ráadásul eladni sem tudsz belőle, hogy esetleg javíts valamicskét az arányokon. Merthogy a fejlesztéshez nyersanyag kell, de pénzt nem kapsz eleget, pedig kellene bizonyos fejlesztések követelményének megvásárlásához.

Meg kell említenem a bányászat módját is, amely a bolygók szkennerrel való manuális simogatásából áll. Na, ez a másik nagy bajom az egész bányászattal: egyszerűen nem értem, hogy a marhanagy jövőbeli csúcstechnológiához miért nem lehet írni egy elnagyolt, háromlépéses kereső algoritmust (megy a szkenner –> jelez az érzékelő –> megáll a szkenner), arról már nem is beszélve, hogy a szkenner már a mai technológiai szinten is röhejesen lassúnak számít.

Értem én, hogy minijátékot csináltak a bányászatból. Hogy ne csak morogjak, itt egy javaslat: kevesebbet venne el a bányászat minijáték az akció-kaland játékidőből, ha a szkenner automatikusan megtalálná a nagyobb nyersanyagtelepeket, azután neked már csak finomhangolnod kellene a keresést, mielőtt kilövöd a szondát.

Egyéb esetlenségek

Úgy döntöttem, inkább nem kezdek el suta rendszereket gyártani az alábbiak összegzéséhez. Inkább ideöntöm minden más bajomat a játékkal kapcsolatban, hogy mindenki kedvére válogathasson belőle.

Vegyük például a kezdést. Shepard parancsnokot át lehet hozni az első részből, ugye, csak épp felesleges. Úgyis meghal és újjászületik, úgyis nulláról kell felfejleszteni az értékeit.

Omega_4_RelayFel kell rónom a változatosságot is az alkotóknak, illetve inkább a változatosság hiányát. Az ellenfelek annyira egyformák, hogy egy idő után már nem is néztem, kit lövök le, csak szimplán lepuffantottam. Csupán arra figyeltem, hogy ha nagy valami jött, akkor azt nagy fegyverrel szedtem le – de egy bionikus karakterrel gyakorlatilag SMG-vel a kézben szaladtam végig a játék 90%-át. Sőt, egy idő után már a társak képességeit sem használtam, csak elengedtem őket, hadd öljék az ellent a maguk módján. Hogy ez mit is jelent a játék szempontjából? Csak annyit, hogy az egyébként kiscsapatos taktikára kiélezett akciójátékban szükségtelenné vált a taktika.

Első pillantásra jó ötletnek tűnt, hogy lehet plusz csillagtérképeket vásárolni. Azonban belegondolva elég fura, hogy bár a Cerberus az emberiség megmentésére küldött minket, mégsem volt képes beprogramozni a navigációs rendszerbe néhány darab pár száz kreditért megvehető térképet. Még ha valami nehezen megszerezhető vagy ritka cuccról lenne szó, megérteném, de így besorolom az apró következetlenségek közé.

Hasonlóképpen fáj valahol az is, amikor bejársz egy csillagködöt, ahol az egyik naprendszerben van egyetlen egy bolygó. Később pedig felbukkan még egy űrállomás (Jarrahe) is ugyanott. Csak úgy, a semmiből. Mert az űrállomások ilyenek: eltűnnek és feltűnnek kedvükre.

Ugyanez a módszer kerül alkalmazásra akkor is, ha leszállunk a csillagok magasságából és terepre lépünk. Otthagytam egy adag nehézfegyver-lőszert, mert gondoltam, később visszamegyek érte. Használtam is kicsit a nálam lévő Begyűjtő Részecskeágyút, csak hogy utána felvegyem a lőszert, de az ajtó bezárult mögöttem és többé nem lehetett kinyitni.

A terepfurcsaságok persze nem merültek ki ennyiben. Csak az a tereptárgy használható fedezékként, amelyiknek a kedves pályatervezők megengedik ezt, minden más csupán dísz. Emellett, ha nem tudsz menteni, akkor biztos, hogy lövöldözés következik.

A személyes történetek és egyedi helyszínek is sántítanak itt-ott. Garrus sztorijában az állítólag épp rejtőzködő Sidonis a lehető legfeltűnőbb sárga ruháját húzta magára, hátha ezáltal elvész a többnyire szürkét viselő tömegben. Jacob pedig nem képes odaadni azt a vacak PDA-t, hogy esetleg elolvashasd az apja krónikáját. Nem; egyesével ki kell kérdeznem tőle minden apró részletet.

A szakadék szélén hatalmas szélrohamoktól billegő MSV Estevanico-nak pedig csupán egy ember súlya kellett ahhoz, hogy lezuhanjon. Oké, nem vagyok valami nagy szám fizikából, de tekintettel a szerkezet számtalan tonnás tömegére ez egyszerűen furcsa.

City_nightsA legkegyetlenebb

A fentebb felsorolt problémák ellenére még mindig ki kell hangsúlyoznom, hogy a Mass Effect 2 nem sikerült rosszul. Sőt, egészen jó kis akció-kalandjáték, csak néha bosszantó benne ez-az. A bányászat ugyan nagy hiba, ám a legnagyobb kegyetlenséget mégis az követte el, aki miatt többé nem járhattam be a kedvenc helyszínemet.

A Presidium szintjei, parkjai és szobrai, különféle üzletei és intrikái immáron elérhetetlenek.

Garcius

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. uodiyala - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 46908 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  2. iq colarts - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 73314 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  3. how do I cure premature ejaculation - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 77981 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  4. forex signals - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you will find 26710 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  5. Elizabeth Bay Locksmith - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 76037 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  6. كلية العلوم جامعة ديالى - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 93250 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  7. gypsy - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 15149 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  8. Predrag Timotić - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 49597 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  9. Pharmacokinetics solutions - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 55026 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  10. infocpns2018 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 15582 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  11. blacharz łódź - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 92465 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  12. Physicochemical characterisation studies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 72104 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  13. 안전놀이터 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 53347 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  14. bitcoin casino - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 653 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  15. http://bitcoin-casino.review - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 61946 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  16. though - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 11098 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  17. testo 500 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 1059 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  18. PAMPA - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 53853 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  19. apoio informático - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 10905 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  20. shemale.uk - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 65683 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  21. In vitro PK analysis - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 60074 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  22. outsource marketing efforts - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 60139 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  23. Free Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 31555 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  24. Lesen über Sie die neuesten Gewinner - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 90222 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  25. Newer Movies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 23979 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  26. find same day dental dentistry - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 48555 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  27. perfect money hosting - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 71606 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  28. groundwork contractors march - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 54984 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  29. Ottawa new construction - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 32453 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  30. GVK bio sciences Hyderabad - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 24154 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  31. kenzo sukienka - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 19975 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  32. aps oferty pracy - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 58813 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  33. GVK BIO India - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 88965 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  34. 카지노사이트 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you can find 84243 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  35. BEST CBD Products - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 85279 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/kulonvelemeny-mass-effect-2-37.html…
  36. buy tylenol online usa - buy tylenol online usa Különvélemény: Mass Effect 2 | GameDroid
  37. chloroquine tablet prescription - chloroquine tablet prescription Különvélemény: Mass Effect 2 | GameDroid
  38. buy hydroxychloroquine online - buy hydroxychloroquine online Különvélemény: Mass Effect 2 | GameDroid
  39. viagra pills 100mg - viagra pills 100mg Különvélemény: Mass Effect 2 | GameDroid
  40. generic cialis tadalafil - cialis viagra generic cialis uk online pharmacy
  41. cialiss - cialis tadalafil cialis online
  42. generic viagra cost - cheap viagra viagra
  43. viagra buy - viagra canada order viagra
  44. order viagra online - viagra online buy viagra online
  45. generic viagra - viagra generic viagra
  46. when viagra generic - viagra tablets viagra 100mg instructions
  47. cialis everyday - cialis miami cialis ad
  48. generic viagra at walmart - off shore real viagra generic viagra super active
  49. cialis nitrates - cialis super active review cialis medication
  50. cialis soft gels - cialis overdose cialis dose
  51. mens health viagra - viagra cyprus when will generic viagra be available
  52. 100 mg viagra price walmart - viagra price comparison legal viagra on line
  53. viagra online usa - what schedule is viagra order viagra pills
  54. cialis professional uk - cialis cost cialis dose
  55. how much viagra to take - buy viagra for men what is the street value of viagra
  56. price viagra 100mg walmart - buy viagra locally how to get viagra in ireland
  57. viagra prices - 120mg viagra side effects viagra for men for sale
  58. viagra with giftcard - viagra online without prescrip viagra 100mg price in uk
  59. 36 hr cialis - buy cialis pharmacy bst generic cialis.
  60. where to buy viagra in uk - buy viagra in dubai how to stop pfizer viagra emails
  61. where is the best place to buy viagra on line without being dupped - is there a difference between viagra and generic viagra can you buy viagra on amazon
  62. natural viagra recipe - via best buy viagra reviews i need to buy viagra at a cheapest price
  63. buy viagra through paypal - generic viagra 100mg tablets is generic viagra real
  64. furosemide coupon - buy furosemide 20 mg furosemide 20 mg drug
  65. people playing sex games - newgrounds sex games https://cybersexgames.net/
  66. river sweep online casino - harrah's online casino pa https://casinoonlinek.com/
  67. online casino guide - no deposit online casino bonus codes https://onlinecasinoad.com/
  68. win real money online casino for free - casino online free play https://casinogamesmachines.com/
  69. best online nj casino - mohegan sun online casino pa https://conline-casinos-hub.com/
  70. online usa casino - lucky creek online casino https://onlinecasinos4me.com/
  71. san manuel casino online - best online casino real money usa https://online2casino.com/
  72. online casino stock - riversweeps online casino login page https://casinoonlinet.com/
  73. keto garlic bread - dairy free keto https://ketogendiet.net/
  74. keto breakfast ideas - keto chicken thigh recipes https://ketogenicdietinfo.com/
  75. keto chicken thighs - keto banana bread https://ketogendiets.com/
  76. write me an essay - writing argumentative essays https://anenglishessay.com/
  77. write your essay - when writing an essay https://topessayswriter.com/
  78. writing a conclusion for an essay - admission essay writing services https://yoursuperessay.com/
  79. writing narrative essay - writing analytical essay https://howtowriteessaytips.com/
  80. write essay online - topwritemyessay https://checkyouressay.com/
  81. mingle gay dating - gay dating in wales https://gayprideusa.com/
  82. singapore gay dating site - free gay dating sites usa https://gayfade.com/
  83. wales gay dating - best gay dating sites canada https://gaysugardaddydatingsites.com/
  84. critical thinking most clearly involves - critical thinking involves quizlet https://criticalthinkingbasics.com/
  85. the power of critical thinking - critical thinking problem https://criticalthinkinginstitute.com/
  86. how to use critical thinking - the power of critical thinking https://criticalthinking2020.net/
  87. what are the 5 critical thinking skills - what are the 5 critical thinking skills https://uncriticalthinking.com/
  88. five paragraph essay example - how to write an essay introduction https://choosevpn.net/
  89. argumentative essay - kimberle crenshaw intersectionality essay https://topvpndeals.net/
  90. essay writing format - memoir essay examples https://thebestvpnpro.com/
  91. topics for process analysis essay - how to write a collage essay https://vpn4home.com/
  92. generate essay - five paragraph essay outline https://vpnshroud.com/
  93. bullying essay - how to write a hook in an essay https://vpnsrank.com/
  94. steps to writing an essay - exemplification essay examples https://vpn4torrents.com/
  95. why abortion should be legal essay - good college essay examples https://windowsvpns.com/
  96. 1pretender - 3communicate
  97. gay dating baton rouge - does pof allow for gay dating https://gaysugardaddydatingsites.com
  98. frree gay and bi chat sites in seattle wa - gay chat am https://bjsgaychatroom.info/
  99. athletic gay dating sites - gay executive dating https://gaypridee.com/
  100. gay male cam chat - free gay phone chat line https://gaytgpost.com/
  101. gay chat rooms black - fcn gay chat https://gay-buddies.com/
  102. big win vegas slots - loosest slots san diego https://2-free-slots.com/
  103. pussy slots teen - harrington slots buffet https://freeonlneslotmachine.com/
  104. monopoly slots - pompeii slots https://candylandslotmachine.com/
  105. pop slots - bio dr. jorgen slots https://pennyslotmachines.org/
  106. play slots online - play slots online https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply