Play harder

Mass Effect 2 — a nagy BUMM

Sci-fi, avagy elmélkedés a végtelenről…

StarMapAz űr hatalmas és jéghideg…

Az űr távolságai emberi ésszel fel nem mérhetők, ahogy egy-egy galaxis csillagainak száma, s maguké a galaxisoké sem. Mi, emberek, egy-egy pont vagyunk csak a Föld nevű bolygón, ám bolygónk is csupán az, egy pont vagy porszem a nagyobb egészben, és galaxisunk sem több, sőt, talán maga a világegyetem is csak egy pontja egy nagyobb rendszernek.

Bár afelől, hogy valóban egyedülálló dolog-e az értelmes élet, csak földünk sajátja, avagy máshol is alakult ki fejlett civilizáció — míg a kis szürke emberkék nem kopogtatnak ajtónkon — nem lehetünk biztosak, mégis hiszünk benne, hogy valaha volt, most van, vagy a távoli jövőben lesz más is rajtunk kívül, egy kozmikus testvér, akivel megoszthatjuk azt, amik vagyunk, amit elértünk. Néha felnézünk a csillagokra, és a végtelen semmiséget látjuk. A végtelen és reménytelen sötétség óceánját, amelynek egy kis, elfeledett szigetén, életünk értelmén való elmélkedések közepette születünk és meghalunk, azaz létezünk. Máskor sötét paplan dereng fel lelki szemünk előtt, tűhegynyi rések mögül felsőbbrendű fényesség szűrődik át rajta. És van, amikor egy utat látunk. Egy végtelen történet kezdetét, mely a csillagokba visz. Néha felnézünk a csillagokra, és vágy gyúl bennünk.

A vágy, hogy emberi mivoltunkról, ne csak mi magunk, emberek bizonyosodjunk meg, és a hit, hogy emberi elménk a végtelenbe — és tovább — saját tökéletesedésünk felé hajt minket, szülte azt, ami mind az irodalom, mind a filmművészet, és immáron a játékvilág egyik leggyorsabban fejlődő, és legfantáziadúsabb ágazatává vált. Ez a science-fiction, azaz a tudományos fantasztikum. Hisz mi más is mozdíthatná meg jobban a fantáziánkat, mint maga az ismeretlen, a nagy feketeség mögötti, élő színek keresése, és a képzelet ereje, amelynek segítségével olyanná alakíthatjuk a jövő világát, amilyenné csak kedvünk tartja. A sci-fi tudósokat ösztökélt, számtalan találmány táptalaja volt, művészeket és álmodókat ihletett. A sci-fi első aranykora már véget ért. Asimov, Lem, Philip K. Dick, Huxley, Frank Herbert és társaik részben egy olyan korban alkottak remekműveket, amikor a műfajt meghurcolták és lenézték. Ma a világirodalom szerves és fontos részeként tekintünk rájuk. Ez a kor lezárult, de a sci-fi újra erősödni kezd, és nem kizárt, hogy lesz egy reneszánsz, egy új aranykor, amely remekműveket és remek művészeket szül.

PlatformKépzeletünk a sci-fi segítségével idegen tájakra visz, elfeledett, vagy felfedezetlen civilizációk rejtett birodalmába, vagy egyszerűen oda, hová ember még nem merészkedett…

Réges-régen?

Nagy felelősség nyugszik a vállamon, amikor a Mass Effect 2 ismertetőjét írom, hisz nem csak az utóbbi idők legnagyobb sikerű játékáról, (ami mind a kritikusok, mind pedig a játékosok kedvencévé vált, úgymond seperc alatt) de egy születendő és feltörekvő klasszikusról beszélünk. Mielőtt azonban bármibe is belekezdenénk, ideje beizzítani a kronoton hajtóműveket és visszarepülni az időben, egészen 2003-ig, amikor napvilágot látott egy játék, amely megreformálta a nyugati RPG-k műfaját. A szóban forgó játék nem más, mint a Star Wars univerzumának legegyedibb darabja, a KotOR, avagy Knights of The Old Republic.

Akkoriban a nyugaton megjelent szerepjátékok nagy része fantasy környezetben játszódott — nagyrészt korábban is —, ráadásul ezek még csak alig-alig kezdtek áttelepedni 3d-s környezetbe, nagy nehezen levetkezve az izometrikus nézetet. A KotOR tökéletesen oldotta meg a 3d-s megjelenést, sőt, merem állítani, korában ő volt a legjobb, ám mégsem ez tette annyira emlékezetessé, és nem ez nyert neki érmeket majd’ minden díjosztogató szervezettől a játékok világában. A KotOR sajátossága a szereplők kezelése, erős jellemük és egymáshoz való kötődésük volt, amellyel már-már a JRPG-k, azaz japán rpg-k jellemábrázolását majmolta. Hogy jól tette-e? Természetesen. Jómagam mindig kerestem a középutat a jól megszokott, masszív rendszerű nyugati, és a történetre, szereplők jellemére sokkal jobban építő japán rpg-k között. Hosszas, megpróbáltatásokkal teli keresés után végül a KotOR robbant be szemeim előtt, és letiport mindent, amit addig sci-fi RPG-nek hittünk. A világ adott, ehhez jött egy nagyszerű történet, egyedi rendszer, lélegzetelállító grafika, saját karaktergenerálás, és természetesen a szívünkbe költöző karakterek. Ezek miatt lett a KotOR az, ami…

Arra hogy bevezetőmet a KotOR rövid ajnározásával kezdtem, nem csak a cég, azaz a BioWare közös kéznyoma miatt volt szükség, sokkal inkább a játéktörténeti jelentősége végett, ugyanis a Mass Effect 2 ugyanilyen sikerekre és hasonló elismerésre rendeltetett.

Droids?Mivel a KotOR rendelkezik egy középszerű folytatással is, vegyes érzelmekkel vártam a Mass Effect sequeljét. Az első rész remek volt és klasszikus is lett, de apró hibái miatt (lapos mellékküldetések, az a hatkerekű szerencsétlenség, stb…) mégsem robbant olyan bolygópusztítót, mint a követője.

A Mass Effect 2-ről ugyanis már most el lehet mondani, végigsöpört mindenen, és akció-scifi-rpg-nek nevezett vírusával megfertőzte, már-már bekebelezte az egész bolygót.

Bár nem akarom ellehetetleníteni magam előtt a cikk további írásának bárminemű értelmét, már itt kaptok egy végkövetkeztetést: A MF2 kb. akkorát üt — saját műfaján belül — mint a halálcsillag sugara, célpontban azonban most nem a szegény Alderaan, sokkal inkább szeretett földünk van…

Egyről a kettőre

A cikk elején rögtön szeretném megemlíteni a játék egyik legnagyobb erősségét, ami pedig nem más, mint az első rész megalkotott karakterének importálása. Ezzel eleinte nem is volt semmi baj, ám amikor a játék indítása után kb. 5 perccel Shepard kapitány halálával szembesülünk, felmerült bennem a kérdés, mégis hogyan oldják meg az átvitt karakter kontra újonnan alkotott kettősségét. És lám, kérdésemben ott volt a válasz, ami pedig maga a haláleset. Shepard kapitányt ugyanis, két évvel a halálos kimenetelű baleset után (na jó, a baleset szó itt kicsit erős) újjáépítik maradványai felhasználásával, aminek hátránya különböző változások fellépése lehet, tehát egy teljesen új kinézetű karakter megszületése. Shepard így újra annyira rosszarcú vagy jó nő, (vagy rosszarcú jó nő) lehet, amennyire csak szeretnénk. A dolog egyébként abszolút működőképes, így a felröppent híreknél született aggodalmam elszállt, amint belekezdtem a játékba. No de térjünk is vissza az előbbiekhez, méghozzá az átimportálhatóság előnyeihez. Az első játék során tett döntéseink ugyanis erősen befolyásolják a második rész történéseit, még több teret adva a szabad cselekvésre, mint az előd esetében. Bár ha a sztoris küldetéseket nézzük, a Mass Effect 2 még mindig lineáris játéknak nevezhető, az újrajátszhatóságát tetteink valóban mély befolyással bíró ereje garantálja. A második részben még az elődben látottnál is keményebb, és nagyszabásúbb döntéseket hozhatunk, így kijelenthetem: A galaxis jövője újra Shepard kezében pihen (azaz a miénkben).

Először volt az Ősrobbanás

Na, azért ennyire nem akarom az elejétől kezdeni, de a ME2 esetében is hasonló a helyzet, ugyanis minden a kedvenc űrcirkálónk, a Normandy megsemmisülésével kezdődik. Ugyan Shepardnak sikerül — már-már He-Mant megszégyenítő elvakult hősiességének bizonyítékaként — magán kívül mindenkit megmentenie, a „kapitány hagyja el utoljára a hajót” alapon, neki már csak a rideg vég jut osztályrészül.

Mint azt már említettem, ijedelemre semmi ok, ugyanis mint minden jó — a távoli jövőben játszódó — sci-fi történetben, egy ember összerakása, persze csak ha a főhősről van szó, nem nagy ügy. Shepard tehát újra szolgálatra kész lesz, és ahogy azt kell, máris egy űrbotrányba botlik majd, melynek felderítésére újra össze kell szednie egy masszív, és effektív csapatot. A történet velejét két párhuzamos szál alkotja majd, ami aztán keveredik, összefonódik, szétválik, és hasonló átalakulásokon megy keresztül, hogy mindig éberen tartsa a játékosokat. Az egyik szerint — ez lenne a „hivatalos” — galaxis szerte hirtelen kiiktatott bolygókról kapunk hírt, melyeket látszólag meg sem támadtak, tehát kvázi maguktól váltak semmissé. Ezen a vonalon nemsokára találkozunk a kérdéssel: Vajon újra a Reaperek állnak minden mögött? Viszont nem ez az egyetlen megválaszolatlan kérdés, hisz nem ártana fellelnünk azt is, aki a Normandy elpusztulását okozta, mert ahogy arra a bevezetőmben utaltam, nem valószínű, hogy baleset lett volna.

All_girl_team2Szupercsapat

Csapatunkban természetesen lesznek visszatérő arcok, de róluk most nem akarok sokat beszélni, sokkal érdekesebb, hogy kik érkeznek ismeretlenként a világmegmentő kompániába. Mivel nem akarok spoilerközeli megoldást alkalmazni, elárulom; sok új arc és sok régi lesz, de a több karakter több időt, és sajna több áldozatot is kíván. Külön kitérnék legfurcsább „újfiúnkra”, aki bár történetesen egy nő, a Jack becenévre hallgat, és a galaxis egyik legjobban őrzött börtönében üldögél. Ebből adódóan gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy igazi nehéz„fiúról” van szó, aki körül már az előzetesek láttán parázs vita alakult ki a fórumokon. A vita tárgya szegény lány kinézete körül bontakozódott ki, ugyanis agyontetovált, kopasz, cyberpunkos küllemével nem kicsit ütött el az ultrasteril Mass Effect világtól. Minden világnak megvannak azonban a sötét zugai, és ez tökéletesen megmutatkozik a Mass Effect 2-ben is, történetesen Subject Zero, avagy Jack személyében. Mivel az ő karaktere — amely kétségkívül a legmegkérdőjelezhetőbb — tökéletesen illik a játékba, már nem is lehet kétségünk a többi új arc hitelessége felől. (Megjegyzem, Jack karaktere az egyik kedvencem a játékban, és akár nő, akár nem, ő az utóbbi évek legtökösebb sci-fi hőse.)

A csapat megint tökéletesen élőre sikerült, a karakterek valóban érezhetőek, szinte tapinthatóak, saját személyiséggel rendelkeznek, kedvelik vagy gyűlölik egymást, kedvelhetnek vagy utálhatnak minket is, ezért néha már úgy tűnnek, mintha más-más, a galaxis túlsó végén gubbadó játékosok irányítanák őket. Már csak a pornográf csetbeszólások hiányoznak.

A KotOR és a Mass Effect hagyatéka itt már tökéletesen kikristályosodik, és talán azzal sem árulok el nagy titkot, hogy mély lelki drámák, vagy akár romantika is kiegészítheti majd űrkalandor, nyomozó és harcos mindennapjainkat.

A Normandy az űr végtelenjét járja, elmerészkedik a legvégső határokig

Egy pillanatig sem volt kétségem afelől, hogy a Mass Effect 2 nem lesz bőrlehúzás, azonban a rendszerbeli sajátosságok esetleges — tökéletesen ugyan olyan formában történő — megismétlődésétől picit tartottam. Igazam is lett, meg nem is, ugyanis a ME2 mindent megtartott, ami az elődben jó volt, csak még rá is tett egy-két lapáttal. A fegyvereink és egyéb felszereléseink fejlesztése természetesen még mindig él, még ha más formában is, a csapatunkat kedvünkre pátyolgathatjuk, sőt, egy vadi új funkció bevezetésével, a Normandy rebootjának fedélzetén (ugyanis a hajót is reprodukálták) akár magunk is kutathatunk ki új fejlesztéseket és alkatrészeket. A ruha és páncélfejlesztés rendszere kissé eltér az elődétől, ez esetben ugyanis a parancsnoki kabinban tudjuk majd megpakolni extrákkal a cuccainkat. Az egyetlen baj ezzel, hogy így elveszett azon lehetőségünk, hogy ugyanezt társainknál is megtegyük. Na de kárpótol minket a ruhák festési, és egyéb „kusztomizációs” lehetősége.

A küldetések jellege egy kissé megváltozott, de megjegyzem, szintúgy előnyére. A történetszálat követő küldetések nagyon igényesek, akárcsak a történet maga, egy kissé talán rövidebbek, mint az első részben, de mivel valamivel több is van belőlük, erősen megdobják a játékidőt, ami hosszabb is lett valamivel, mint az első résznél. A mellékküldetések is sokat színesedtek, általánosságban elmondható, hogy jobban kitaláltak, és sokkal változatosabbak, mint az előd lepusztult, ismétlődő helyszínes, időhúzó kisküldetései. A Mass Effect 2 úgy ahogy van grandiózusabb lett, sztorijával és játékmenetével együtt. A fejlesztések egyszerűsödtek (nincsenek például különleges lőszertípusok, helyettük hasonlókat képességként használhatnak a karaktereink) de ez is inkább a játék javára vált. Akik viszont szeretnek sokat böngészni, itt is meg fogják találni a számításukat, még ha nem is a milliónyi cucc, fejlesztés és extra apróság, sokkal inkább a képességek és karakterfejlődés között. A Mass Effect 2 egyszerűen gördülékenyebbé vált, sehol nem találunk időhúzás szagú részeket, a játék minden egyes momentuma fontos. Igazi BioWare csemege a ME2, akár a nagy és korábban már említett címek.

Ready for combatH-A-R-C

A harcra az első rész — innen a „jövőből” nézve — egyhangúsága után, immáron a filmszerűség és a monumentalitás a jellemző. Komoly taktikák alkalmazása mellett a csaták folyamatosak, pörgősek és egymásra épülnek. Megjelentek a korábbiaknál hatalmasabb ellenfelek, így a BioWare csapata e téren is feloldotta az egyhangúságot. Az összecsapásokat fedezékből-fedezékbe rohanás, intenzív tűzharcok jellemzik. Nem tudom melyik játéknál volt ilyen erős Hollywood-érzésem — mármint a jó értelemben — miközben harcoltam. Szinte érezni minden lövés súlyát és értékét, ugyanis eltűntek a kifogyhatatlan fegyverek. Emellett, amint az már lassan minden játéknál megszokottá válik, az életerő-töltögetés helyett a csaták után vagy két ütközet közben, magától feltöltődik az életerőnk és a pajzsunk. Hogy mit eredményeztek mindezek? Nagy fegyverek, nagy durranások, nagy ellenfelek, és mérhetetlen nagy izgalom. A Mass Effect harcrendszerét szerettük, szinte kifogások nélkül, de ezt sikerült duplán megfejelni a folytatásban. Igen, ez kellett még, hogy a ME világa pörgős és élettel teli legyen. Innen már egyenes út vezetne a mozifilmhez, de így már mi szükség lenne rá?

Science-Action-Fiction

Bár a Mass Effect 2 legnagyobb újítása a harcrendszer brutális dinamizmusa, a játék mégis megmaradt annak, ami volt, és nem ette meg a folytonos akciózás. A játék majd felét a megszokott nyomozás, kérdezősködés, dialógusok teszik majd ki, a másikat pedig természetesen a harc, fejlődés, és az ehhez tartozó dolgok. A Mass Effect ezek mellett valóban vérbeli science-fiction maradt, ha valaki megkérne rá, aki még sohasem látott sci-fit, hogy mutassam már meg mi is az, én csak a kezébe nyomnám a ME2-t. Tessék haver, nézz, láss és hallj! A Mass Effect 2 gyönyörű lett, holott az első résznek sem volt szégyenkezni valója. Az atmoszféra szinte beszippantható, és meg merem kockáztatni, hogy a nagy átvezetők néhol már köröket vernek az új Star Wars részek látványvilágára, mind hangulatban, mind kinézetben egyaránt. Furcsa „űrtömegekkel” benépesített, ultramodern metropoliszok ugyanúgy megtalálhatók benne — elmaradhatatlan repülő kocsi sztrádájukkal együtt —, mint a dús dzsungelek és a kietlen pusztaságok. A hangokra szintúgy nem lehet panasz, a zene pedig néhol már a klasszikus Master of Orion 2-ben hallott sci-fi dallamvilágra hajaz. Temérdek szöveg van a játékban, és a szinkronszínészek is kitettek magukért. A szereplők mimikája és mozgása szintúgy tovább javult, ezek, tehát a hangok, az elképesztő látvány, a szereplők élő, valódi mivolta, és az élethű megjelenés együtt valóban egy masszív világot hoznak létre, amelyben úgy elmerülhet az ember, hogy utána nehéz lesz visszatérnie a való világba. Negatívumot is említek, de ez csupán ízlés dolga. Akinek bejön az egyre divatosabb akció-rpg ötvözet műfaja, szereti az ultramodern sci-fi környezetet, és a folyamatos zúzás mellett még a jó sztorit és a lelkizést, az tökéletes példányra akadt. Akinek viszont nem jönnek be ezek, nos, az-az igazság, hogy nekik is kéne tenni vele egy próbát, mert gyanítom, hogy a Mass Effect világa és játékmenete nemcsak hogy még jó darabig, és remélhetőleg sok folytatás erejéig velünk lesz, de komoly hatást fog gyakorolni a hasonló stílusú játékokra az elkövetkezendő 5-10 évben.

Az már tény, hogy a Mass Effect 2 meghódította a játékosok hatalmas hányadát, és beleírta magát a játéktörténelembe, most már csak az a kérdés, akad-e kihívója a közeljövőben (a Mass Effect 3 kivételével)?

Árnyék—

mass-effect-2-boxCím: Mass Effect 2
Fejlesztő: BioWare
Kiadó: Electronic Arts
Honlap: http://masseffect.bioware.com/
Stílus: akció-kaland, taktika, RPG

Ami tetszett:
sűrű, erős, elképesztő sci-fi atmoszféra
élő karakterek
valódi BioWare minőségű sztori
felturbózott harcrendszer
a kék nők is lehetnek vonzóak

Ami nem annyira:
ízlés dolga, de Miranda koravén arca nem tetszett

5_45

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Removals to Croatia - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 84926 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  2. pages - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 60552 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  3. best black barbershops in birmingham al - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 43378 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  4. pentadex - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 24387 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  5. SEO agencies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 93988 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  6. affordable search engine optimization company - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 38368 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  7. Tuzilac - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 59083 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  8. sbobet urlm - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 89831 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  9. Predrag Timotić - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 14695 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  10. top 10 kiwi casinos - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 32978 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  11. 토토사이트 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 7264 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  12. archiwnetrze.pl - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 55429 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  13. click here to start earning - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 87415 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  14. provably fair Bitcoin gambling site - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 62789 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  15. Saraki - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you can find 66570 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  16. fuck islam - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 42392 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  17. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 36159 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  18. matrimonial website design - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 93659 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  19. Cleansweepchimneydepot.com - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 73034 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  20. PK dosing schedule - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 17010 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  21. In vitro PK analysis - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 59750 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  22. Visit Website - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 89325 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  23. Free Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 29046 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  24. Share Movies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 89675 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  25. best maid cleaning service - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 77616 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  26. International Movers - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 51616 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  27. GVK BIo - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 11723 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  28. GVK bio sciences news - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 65164 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  29. stó³ no¿ycowy - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 30139 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  30. GVK bio sciences nacharam - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 84164 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  31. gvk bio news - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 38905 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  32. Fashion World of Fantasy - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 32040 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  33. ctfo cbd oil - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 72529 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  34. Buy Phentermine HCL UK - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 86419 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  35. manutenção informatica - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 58926 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mass-effect-2-a-nagy-bumm-124.html…
  36. viagra erection - viagra erection Mass Effect 2 — a nagy BUMM | GameDroid
  37. generic cialis - buy cialis australia cheap cialis online
  38. cialis online pharmacy - cialis canada cialis cialis
  39. viagra - viagra price generic viagra names
  40. otc viagra - canadian pharmacy viagra viagra without doctor prescription
  41. viagra - where to buy viagra viagra for sale
  42. viagra without prescription - sildenafil cheapest generic viagra
  43. http://cialistodo.com - http://cialistodo.com Mass Effect 2 — a nagy BUMM | GameDroid
  44. viagra sachets - viagra at boots generic viagra professional 100mg
  45. buy cialis uk - what is the shelf life of cialis generic cialis prices
  46. purchase viagra online - buying viagra in germany viagra in singapore
  47. how can i buy cialis without a prescription - cialis soft tabs vs cialis cialis cipla
  48. buy cialis using paypal - generic cialis next day delivery cialis 20mg uk
  49. viagra delivery - viagra nasal congestion viagra sub
  50. viagra for young men - generic viagra malaysia over the counter viagra substitute
  51. generic viagra price comparison - viagra on sale viagra instructions for use
  52. viagra uk multiple orgasm male - viagra in dublin viagra mechanism of action
  53. cheap generic cialis online - cialis blog super cialis
  54. can you buy viagra without prescription - much does viagra cost walmart viagra jelly for sale uk
  55. viagra in usa - real viagra canada pfizer viagra packaging
  56. viagra stories - viagra with dapoxetine review buy viagra fast
  57. buy viagra no prescription - viagra dapoxetine online purchase viagra with no prescription
  58. buy cialis online canadian pharmacy - when did cialis go generic cialis 1800
  59. buy viagra from canada - viagra from canadian pharmacy viagra liquid
  60. i want to buy viagra pills - side effects viagra can you buy viagra adam mexican drugstore
  61. generic viagra walmart price - generic viagra 100 north carolina generic viagra
  62. buy generic cialis over the counter forum - buy cialis powder asia cheapest way to buy cialis legal
  63. viagra in calgary - buy viagra online without can i buy viagra in mexico
  64. soft viagra tabs - buy viagra in canada online online viagra sales
  65. cheap lasix - furosemide 12.5 mg without prescription lasix online order
  66. ben 10 sex games - sex games in real life https://cybersexgames.net/
  67. borgota casino online - mobile casino online https://casinoonlinek.com/
  68. bitcoin online casino - riversweeps online casino app android https://onlinecasinoad.com/
  69. zone online casino msn games - golden eagle casino online https://casinogamesmachines.com/
  70. castle casino online - quick hit casino slots free slot machines games online free https://conline-casinos-hub.com/
  71. usa casino online - riversweeps online casino app download https://onlinecasinos4me.com/
  72. online casino test - mgm nj online casino https://online2casino.com/
  73. vegas casino online no deposit bonus - resorts casino online app https://casinoonlinet.com/
  74. grand online casino - best online casino real money usa https://casinosonlinex.com/
  75. is yogurt keto - keto ice cream https://ketogenicdiets.net/
  76. is yogurt keto - can you eat fruit on keto https://ketogendiet.net/
  77. keto vegan - keto sausage balls https://ketogendiets.com/
  78. cheap custom essay writing services - write a narrative essay https://anenglishessay.com/
  79. paid to write essays - writing a descriptive essay https://topessayswriter.com/
  80. website to write essays - essay writing helper https://yoursuperessay.com/
  81. websites that write essays for you - australian essay writing service https://howtowriteessaytips.com/
  82. writing essay introductions - write essay online https://checkyouressay.com/
  83. gay veterans dating - dating for gay daddies https://gayprideusa.com/
  84. gay man dating a woman - gay nerd dating https://gayfade.com/
  85. best gay dating sites in europe - match gay dating https://gaysugardaddydatingsites.com/
  86. critical thinking def - nursing critical thinking examples https://criticalthinkingbasics.com/
  87. critical thinking is - novice critical thinking https://criticalthinking2020.net/
  88. essay meme - how to write a college application essay https://choosevpn.net/
  89. introduction essay examples - social media essay https://topvpndeals.net/
  90. argumentative essay sample - college essay template https://tjvpn.net/
  91. global warming essay - synthesis essay https://thebestvpnpro.com/
  92. essay helper - academic essay https://vpn4home.com/
  93. apa essay example - why abortion should be legal essay https://vpnshroud.com/
  94. narrative essay example - memoir essay https://vpnsrank.com/
  95. essay mla format - do my essay https://vpn4torrents.com/
  96. how to write a conclusion for an essay - i believe essay examples https://windowsvpns.com/
  97. 1consequence - 1corporation
  98. pnp zoom gay chat rooms - gay video chat https://bjsgaychatroom.info
  99. gay dating southwest florida - free gay men dating sites missouri https://gayfade.com
  100. gay internet dating - adam for adam gay dating website https://gaysugardaddydatingsites.com
  101. 3bearable - 2ferment
  102. gay chat phone line locker - free chat now gay https://bjsgaychatroom.info/
  103. free gay dating site's - gay christian dating indiana https://gaypridee.com/
  104. chat gay grstis - whosaguy gay chat room https://gaytgpost.com/
  105. gay chat aveneu - gay men chat cam https://gay-buddies.com/
  106. gay dating official site - free gay dating sites grindr craigslist https://speedgaydate.com/
  107. ivermectin price - ivermectin 3mg stromectol xr
  108. ivermectin 1 - ivermectin buy online stromectol for head lice
  109. tadalafil indian brands - cialis dosis cheapest generic cialis online pharmacy
  110. viagra and covid - cheapest viagra sildenafil moa
  111. buy generic viagra from canada - generic viagra canada cost sildenafil generic over the counter
  112. stromectol ebay - best price on ivermectin pills ivermectin uk boots
  113. stromectol online - ivermectin rezeptfrei ivermectin 12 mg
  114. buying proventil online - where to buy ventolin singapore ventolin generic
  115. flcc alliance - flcc covid protocol covid protocols
  116. free slots 777 three rows - vegas online slots https://2-free-slots.com/
  117. flcc email - dr pierre kory ivermectin defeat the mandate
  118. vegas grand slots - pop slots free chips https://freeonlneslotmachine.com/
  119. vegas free slots games - fortune slots free online https://candylandslotmachine.com/
  120. slots era - myvegas slots https://pennyslotmachines.org/
  121. murka slots girls - slots jackpot casino https://slotmachinesworld.com/
  122. where can you buy ivermectin - ivermectin prescription flccc ivermectin
  123. stromectol for head lice - ivermectin and india stromectol msd
  124. stromectol ivermectin buy - ivermectin cost uk ivermectin generic name
  125. ivermectin canada - ivermectin 5ml ivermectin buy canada
  126. ivermectin lotion price - ivermectin 1 ivermectin cost
  127. cost of ivermectin - ivermectin uk ivermectin ontario
  128. where to buy ivermectin - where can i get ivermectin stromectol tablets

Leave a Reply