Play harder

Mikor még az X-Com védte a Földet…

xcom_ufo_01 …és mint megmagyarázhatatlan jelenség, sokkal nagyobb sláger volt az ufó, mint ma az RTL Klub. Mikor Déri János (R.I.P.) Nulladik típusú találkozása után pár évvel később feltűnt az X–Akták sorozat, majd 1993 – ban egy brit játéktervező, Julian Gollop is előrukkolt a maga feldolgozásával, egy olyan játékkal, amely mind a mai napig meghatározó eleme a játékiparnak. Egy olyan alapmű jelent meg a Microprose kiadásában, melyet sokan próbáltak már újraértelmezni, átdolgozni, tucatnyi remake–kel álltak már elő, de soha senki nem tudta megdönteni azt a tényt, már – már dogmát, hogy X–Com csak egy van!

Én kicsit később kerültem az X–Com UFO: Enemy Unknown közelébe, talán 1996 őszén, mikor kölyökként beültem az egyetemi számítóközpontba Édesapámhoz, aki éppen számtech órát tartott a bölcsészhallgatóknak. Csak ültem az alagsori teremben az akkor felnőttnek tűnő egyetemisták között és bambultam a Netscape-ben az oldschool freemail fiókom, mikor a mellettem ülő szemüveges rocker, szakadt „Blind Guardian” arc egyszer csak odasúgta, hogy mit pötyögjek be a DOS promptba. CD Ufo….. ufo és enter! Majd fogadott a kék bolygó térképe, a bázis nézet, stb. „Add el a puskákat, lesznek helyette jobbak!” Aztán az első küldetés, mikor már alig vártam, hogy puskavégre kapjam a kényszerleszállt idegent…. A felfedezés élménye az elején szinte minden küldetésen végigkísérte a kezdő játékost.

Az első kényszerleszállás, az első leszállt UFO elfogása, az első élő idegen, az első terrorakció visszaverése, stb. Lehetne folytatni a sort. Végül az óra végén apámmal felmásoltuk két kis floppy és — mivel több nem volt nálam — egy nagy floppy lemezre. Aztán irány haza, és attól kezdve szállóigévé vált otthon, hogy: „A gyerekek mit csinálnak?” „Biztos megint ufóznak!”

xcomufo_03A játék alapvetően egy stratégiai és egy körökre osztott taktikai játék egyvelege volt. A fő képernyő lefedte a stratégiai részt, hiszen az ott forgó földgömbön helyezhettük el bázisainkat, foghattuk el az éppen bemért ufókat. Itt állíthattuk, hogy milyen ütemben haladjon a játékbeli idő, itt értesülhettünk a X–Com anyagi helyzetéről, melyet leginkább az határozott meg, hogy milyen viszonyban álltunk egyes országokkal. Így ha egy ország területén több ufót hagytunk tevékenykedni, akkor az az állam gyakorta megvonhatta a támogatást. De innen érhettük el a további opciókat is, innen léphettünk be a bázisunkba, ahol intézhettük az adott bázis építési munkálatait, itt kutathattunk és gyártathattuk mérnökeinkkel a friss prototípusokat és kifejlesztett eszközöket, menedzselhettük katonáinkat és raktári készleteinket.

A játék minden apró mozzanata összhangban volt a különféle alkotóelemekkel. Nem akarok teljes ismertetőt írni, inkább amolyan bepillantást adnék az X–Com szervezet egy-egy „munkahetéről” a Föld szolgálatában, mert bizony az ember könnyen érezhette, hogy teljes értékű tagja ennek a fiktív szervezetnek. Ebben persze nagy része volt a kiváló Schulti–féle magyarításnak is!

„1999. január 1–ét írunk, amikor az X–Com megkezdi földi tevékenységét. A kezdetleges bázisra megérkeztek az első mérnökök, akik azonnal belekezdtek a csúcskategóriás elsősegélycsomagok gyártásába. A tudósok a lézertechnológia kifejlesztésén dolgoznak, míg az X–Com ügynökök, a szervezet fegyveres kommandósai automata lövegekkel, rakétavetőkkel, gránátokkal, puskákkal és pisztolyokkal felfegyverkezve várják első bevetésüket. A hangárban tankolják az Elfogó 1 és Elfogó 2 vadászgépeket és a csapatszállító Felhőjáró is bevetésre készen áll.

xcomufo_021999. január 6. – A kis radarrendszer nem fed le elég nagy területet, ám rövidesen feltűnik a képernyőn az első ufó. Az X–Com azonnal kiküldi elfogó gépeit, akik nagy nehezen utolérik a menekülő idegent. A radarernyő „kisméretű” egységet jelez ki, így nem volt ok az aggodalomra. Az ufót lelőtték, de az sikeresen leszállt. Rövidesen megjelent a Felhőjáró a zuhanás helyszíne felett. A gép leszáll, s az X–Com ügynökök kilépvén a csapatszállítóból megkezdik első taktikai küldetésüket.”

Itt kezdődik az igazi akció! A játék nagyszerű körökre osztott módszerrel valósította meg a taktikai harcot. A bevetés előtt tucatnyi fegyverrel és lőszertípussal láthattuk el katonáinkat. Minden ügynökünk saját karakterlappal rendelkezett, saját képességekkel. Legmeghatározóbb képességük az időegységük száma volt, mely meghatározta, hogy egy körben mennyit tudtak előrehaladni a területen és hány lövést, gránátdobást tudtak végrehajtani. Természetesen minden küldetés után fejlődtek, ha éppen nem hagyták ott a fogukat, így nőhetett a célzási pontosságuk, az időegységeik száma, a pszichikai ellenállásuk, stb.

A taktikai térkép kinézetét nagyban befolyásolta a küldetés helyszíne. Így akciózhattunk sivatagban, vidéki tanyán esetleg hólepte erdőben is. A tereptárgyakat érdemes volt maximálisan kihasználni fedezékként, esetleg plusz sebzést okozó lehetőségként, például egy gázpalack mellett álló idegen könnyen elpusztíthatóvá vált a palack szétlövésével. Érdemes volt minden egyes részletre figyelni, a megtámadott ufó faji összetételére, hiszen minden egyes idegen más–más lőszertípusra volt érzékeny és különböző taktikákat alkalmazott. A kényszerleszállt űrhajó rongálódására, mely során akár egy gránátdobással is megoldhattuk a küldetést, ha elég szemfülesek voltunk, és a kiszakadt oldalfalon bedobtunk nekik egy detonációs robbanóanyagot. Minél több küldetést teljesítettünk, egyre rutinosabban mozoghattunk a területen.

xcomufo_04„A Felhőjáróból kilépve, a szemközti parasztházból azonnal tüzet nyitnak az idegenek. Adam Smith közlegény pánikba esik, s fegyvereit eldobva menekül a szállítóhajó kerekei mögé. Matthias Steinbach elenged egy detonációs löveget a ház felé. A löveg robbanása megrongálja a falakat. Az első szemkontaktus, a szürke nagyfejű idegen, a szektoid névre keresztelt szabvány lény ott figyel a romos falak mögött. Anatolij Gizatulin izgatottan emeli célzásra a puskát, majd meghúzza a ravaszt. A szektoid holtan terül el a jókora tockostól. Később ajtónyitogatást lehet hallani a ház mögül és ritkás füst terjeng a veteményes felöl. Az ufó roncsai ott világítanak a fák mögött. Három ügynök halad előre a jármű irányába, ám az egyik pillanatban lövés dördül, s az időközben fegyvereit visszaszerző Adam Smith holtan rogy össze. Később sikerül behatolni az idegen hajóba és felszámolni a maradék ellenállást. A katonák összeszedik az idegen testeket és szerkezeteket, s irány a bázis.”

Az első küldetés, ha sikerrel járt és elég sok idegen cuccot sikerült szereznünk, nagyban beindította a játék cselekményét. Hiszen a tudósokat rá lehetett állítani az idegen szerkezetek tanulmányozására, ami új technológiákhoz juttatta az X–Com szervezetet. Új fegyverek, új repülési technológiák, új bázisépületek és páncélzatok. A játék előrehaladtával pedig egyre színesebb küldetések jelentek meg a térképen. Terror akciók elhárítása és civilmentés, idegen bázisok felszámolása, X–Com bázisvédelem. (Huh, kedvem lett játszani a The Bureau: XCOM Declassifieddel — Garcius)

xcomufo_051999. április 13–án csupán két ügynök tér vissza egy lezuhant, nagy felderítő ufó megtámadása után. Az ügynökök szinte sokkos állapotban szállnak ki a Felhőjáróból. Elmondásuk szerint a legtöbb katonával saját társaik végeztek. Siegfried Schultz kénytelen volt saját kezűleg végezni egyik közlegényével, aki mielőtt meghalt két társának oltotta ki az életét. A megzavarodott ügynök fapofával lőtte halomra akciózó társait. Az idegenek bizonyos fajai képesek voltak irányítani az alacsonyabb intelligenciával rendelkező embereket.”

Talán a játék legnehezebb része volt, mikor betörtek az Etherealok! Ám ha sikerült pár élő egyedet elfogni, majd kivallatni, hamarosan mi is szert tehettünk a pszi irányítás képességére. Így képzettebb harcosaink, akár ketten is kipakolhattak egy egész csatahajót, ha sikerült az idegeneket irányítás alá vonni. Új taktikai elem jelent meg ezzel a játékban.

A főküldetés természetesen a Föld megmentése. Ahhoz, hogy le tudjunk számolni az ufókkal, a központjukra kellett csapást mérni. A központ felkutatásához pedig élő idegen egyedeket kellett befognunk, többnyire olyanokat, akik parancsnoki rangban ténykedtek. Megkezdődött a céltudatos vadászat az betolakodó hajókra és legénységi tagokra. A végjáték felé haladva, ha elég ügyesek voltunk, volt pénzünk és megfelelő támogatottságunk, lefedettségünk, szinte mi irányíthattuk a cselekményt. Akár évekig ki lehetett tolni a végső akciót. Így lehetett, hogy poénból börtönbázist és hullaházat építettünk a Földön az elfogott idegeneknek!

xcomufo_06Az X–Com Ufo: Enemy Unknown korszakalkotó és máig meghatározó PC-játék volt a kilencvenes évek elején. Ennek a játéknak egyedülálló varázsa volt, hosszú játékos esték után már szinte úgy éreztük, magunk is X–Com ügynökként ténykedünk a bolygó védelmében. A feszült légkör, amihez erősen hozzájárultak a háttérzenék, szinte az egész szobát áthatotta. Katonáink rövid idő alatt a szívünkhöz nőttek, s egy–egy meghatározó harcos elvesztése borzasztóan le tudta törni az embert. Tapasztalt játékosként már szinte arra hajtottunk, hogy ki tud szebben, tisztábban kivitelezni egy–egy taktikai küldetést.

Született sok remake és újraképzelt sorozat. Gondoljunk csak az ALTAR Interactive After… sorozatára vagy épp Chaos Concept UFO: Extraterrestrials játékára. Mégsem tudta egyik sem visszaadni azt a hangulatot, sőt, kivitelezésében és játszhatóságában sem értek a nyomába az X–Comnak, bár önálló játékként, ha függetlenítünk az etalontól, megállták a helyüket. Ám nem feltétlenül kell függetlenítenünk, hiszen az X–Com UFO első része, egy DosBox beizzításával újra játszható! Úgyhogy kedves X–Com testvérek, fegyvert vállhoz, irány a Felhőjáró!

Somesz—

xcomufo_coverCím: X-COM UFO: Enemy Unkown
Fejlesztő: Microprose
Kiadó: Microprose
Honlap: N/A
Stílus: körökre osztott stratégia, taktika, menedzsment

Ami tetszett:
hamisíthatatlan hangulat

kezelhetőség
zene és effektek
izgalmas és jól kidolgozott taktikai rész
ez egy mestermű, örökzöld

Ami nem tetszett:
néha könnyű volt mutálódni 😀

5_5

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Moving France - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 73831 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  2. system - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 62694 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  3. home page - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you will find 4386 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  4. free forex signals - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 77334 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  5. Inhibitor assessment in Caco-2 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 35529 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  6. This Site - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 4014 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  7. sciences diyala - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 14151 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  8. Online Reputation Management - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 6218 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  9. Fisherman - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 16549 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  10. boutique en ligne - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 42147 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  11. characterize DMPK properties of drug candidates - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 45414 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  12. blacharz łódź - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 76196 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  13. penis enlargement - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 32757 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  14. click site - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 51207 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  15. instakram orospulari - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 9794 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  16. UK Chat - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 73510 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  17. website design company - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 7442 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  18. More hints - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 82627 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  19. buy testosterone - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 53130 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  20. bithumb twitter - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 6880 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  21. DMPK technical, research and development services - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 53909 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  22. PK studies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you will find 16208 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  23. pk studies in USA - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 66652 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  24. Teen Chat - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 66306 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  25. Movie Trailers - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 63063 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  26. Vodafone - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 75257 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  27. dentist open on weekends - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 11599 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  28. Landscaping-quotes.info - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 19639 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  29. paypal hosting - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 56803 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  30. Ottawa new construction - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 73256 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  31. Gvk Bio - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 4414 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  32. Pomiar pró¿ni - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 57104 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  33. GVK bio sciences new news - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 56430 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  34. przeprowadzki z anglii do polski - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 344 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  35. projekty rezydencji - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 39506 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  36. torby skóra naturalna - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 97936 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  37. 강원랜드 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 97167 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  38. Business Web Design - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 26016 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/mikor-meg-az-x-com-vedte-a-foldet-406.html…
  39. ciprofloxacin otc - ciprofloxacin otc Mikor még az X-Com védte a Földet… | GameDroid
  40. ed meds online without doctor prescription - ed meds online without doctor prescription Mikor még az X-Com védte a Földet… | GameDroid
  41. buy hydroxychloroquine online - buy hydroxychloroquine online Mikor még az X-Com védte a Földet… | GameDroid
  42. order real viagra online - order real viagra online Mikor még az X-Com védte a Földet… | GameDroid
  43. customizable girls sex games - tranny sex games https://cybersexgames.net/
  44. admiral club casino online - mgm casino online pa https://casinoonlinek.com/
  45. online casino usa accepted - bestes online casino https://onlinecasinoad.com/
  46. online casino credit card - online casino with sign up bonus https://casinogamesmachines.com/
  47. las vegas online casino - online casino uk https://conline-casinos-hub.com/
  48. golden casino online - iowa online casino https://onlinecasinos4me.com/
  49. online casino with sign up bonus - nj online casino golden nugget https://online2casino.com/
  50. online cash casino - slot casino online https://casinoonlinet.com/
  51. casino online free - hard rock online casino https://casinosonlinex.com/
  52. keto wings - keto pasta noodles https://ketogenicdiets.net/
  53. quick and easy keto dinner recipes - keto pancake mix https://ketogendiet.net/
  54. keto chipotle bowl - keto smoothie recipe https://ketogenicdietinfo.com/
  55. pay to write my essay - writing an essay intro https://anenglishessay.com/
  56. writing college admission essays - writing an introduction to an essay https://topessayswriter.com/
  57. write a essay - persuasive writing essays https://yoursuperessay.com/
  58. best online essay writing services - writing a college application essay https://howtowriteessaytips.com/
  59. essays to write about - help me write an essay https://checkyouressay.com/
  60. mateen used gay dating sites - gay herpes dating https://gayprideusa.com/
  61. gay chat video dating - free gay dating site https://gayfade.com/
  62. gay dating ltr - gay strongmen dating https://gaysugardaddydatingsites.com/
  63. evaluation in critical thinking - critical thinking course https://criticalthinkingbasics.com/
  64. critical thinking activities for adults - critical thinking activities for middle school https://criticalthinking2020.net/
  65. guide to critical thinking - what is a critical thinking question https://uncriticalthinking.com/
  66. essay title generator - what is a persuasive essay https://topvpndeals.net/
  67. write a essay for me - diagnostic essay https://tjvpn.net/
  68. write my essay - essay word changer https://thebestvpnpro.com/
  69. essay on technology - ap lang argument essay example https://vpn4home.com/
  70. literacy narrative essay - essay writing service https://vpnshroud.com/
  71. mla format essay heading - short essay examples https://vpnsrank.com/
  72. how long is a short essay - successful essay https://vpn4torrents.com/
  73. how to end an argumentative essay - analytical essay outline https://windowsvpns.com/
  74. 2stories - 1seminary
  75. gay dating grinder - japan gay dating sites https://gaypridee.com
  76. gay black dating site - list of gay dating sites https://gay-buddies.com
  77. gay rural men dating site - the best gay christian dating app https://gayprideusa.com
  78. chub mature gay bisexual dating - dating site for older gay men https://speedgaydate.com
  79. gay speed dating denver - gay dating site crossword https://gayfade.com
  80. dating guys when 18 gay - latino gay dating site's https://gaysugardaddydatingsites.com
  81. gay chat video - free gay phone chat no trial https://bjsgaychatroom.info/
  82. facebook gay dating group - gay executive dating https://gaypridee.com/
  83. gay masturbation live chat - gay bi male text chat https://gaytgpost.com/
  84. gay chat lines - free gay chat room https://gay-buddies.com/
  85. sugar daddy gay dating app - gay dad dating game https://speedgaydate.com/
  86. mirrorball slots - hollywood4fun slots https://2-free-slots.com/
  87. free penny slots vegas - jeep with 6 slots grille https://freeonlneslotmachine.com/
  88. lincoln slots online - triple seven slots free https://pennyslotmachines.org/
  89. free casino games slots - myvegas slots on facebook https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply