Play harder

Of Orcs and Men

04Alapvetően minden téren kedvelem a crossovereket, mert ha az alkotók jól kombinálnak, akkor a különféle műfaji elemek ötvözetéből valami nagyon jót lehet kihozni akkor is, ha mélyre ásva nem találunk olyan nagyon új vagy különösebben egyedi tartalmat. A Blood Bowl újrafeldolgozása óta a francia Cyanide neve egyébként is egyre inkább a minőségi szórakozás egyik szinonimája, de az Of Orcs and Men finoman hangolt crossoverével a cég végképp felírta magát a figyelendők listájára.

Már a cím is felkeltette a figyelmet, hiszen az Steinbeck Egerek és emberek (Of Mice and Men) című könyvére hajaz, és a hasonlóság itt nem áll meg. Megkapjuk az alacsony, fürge és a lomha óriás karaktereket, a kötet tartalmi leírásának egyik mondata pedig egyetlen szó kivételével tökéletesen illik erre a játékra: „Barátságuk ritka kincs az őket körülvevő sivár, brutális világban, amely könyörtelenül megsemmisülésre ítél mindent, ami…” Az eredeti mondat végén az „emberi” szó szerepel, azonban itt muszáj átírni: „…ami ork.”

07Már annak idején a trailerek megfogtak a sztorival: az emberek totális háborút indítottak a zöldbőrűek ellen, és az orkok egy részét kiirtották, más részüket rabszolgaságba vetették. Épp csak azzal nem számoltak, hogy a kívülről vad, barbár és szervezetlen hordáknak látszó faj valójában nagyon is fejlett kultúrával rendelkezik, ezen belül többnyire erő-alapú, de azért mégiscsak jól körvonalazott hatalmi struktúrába szerveződnek és bizony még elit osztaguk is van.

Az elit osztag neve Véres Agyar (Bloodjaw), szimbóluma a jobb mellkason látható tetoválás, és persze a főszereplő, Arkail is tagja ennek a csoportnak. Ráadásul megkapja meglehetősen orkosan összefoglalható feladatát: juss át a falon, kerítsd elő és öld meg a császárt! Tényleg ennyi utasítást kapsz a játék elején, bár ezt teljesíteni jóval nehezebb, mint amilyennek látszik.

09Első és legfontosabb mozzanat, hogy a városfalon való átjutáshoz felbérelnek számodra egy vezetőt, aki nem más, mint a valaha látott egyetlen gondolkodásra és beszédre képes goblin, Styx. Nem mellékesen ő a sztori narrátora, és a káromkodás sem áll messze tőle. Íme, megvan a páratlan páros, akiknek az egyetlen közös tulajdonsága az, hogy zöld a bőrük.

A különbségek felsorolása hatalmas listát tenne ki, ezért a lényegre szorítkozom. Először is, Arkail egy „anger management” problémával küzdő harcos, azaz mondjuk ki; egy őrjöngő vadállat, aki időnként annyira bepipul, hogy mindent lecsap, ami mozog. Styxet is. A lopakodás meg kifejezetten távol áll tőle, alapjáraton is döngő léptekkel rohan az ellenfelek felé. Vele szemben a goblin egy orvgyilkos, aki szerint ha valakit el tudsz intézni egy jól irányzott torokmetszéssel hátulról, akkor miért kockáztatnád a bőröd nyílt harcban?

Másodlagos, de igen fontos különbség a kulturális ellentét. Bár mindketten zöldbőrűek, a vad és kábé kutyaként kezelt goblinokhoz képest az orkok az evolúciós létra egy magasabb fokán állnak. Emiatt Arkail eleve lenézi Styxet, arról nem is szólva, hogy ork berzerkerünk számára a tisztelet és a becsület alapvető tulajdonságok a világban való eligazodáshoz, míg társa mindezt a munkáért beígért pénzérmék számától teszi függővé.

03Lehetne még részletezni, de tényleg annyival összefoglalható a két karakter, hogy totálisan ellentétesek, semmi közös nincs bennük, legyen szó akár a kulturális hátterükről, akár a foglalkozásukról, akár a harci képességeikről és tudásukról, akár a jellemükről.

Mindez megfontolt tervezés és gondos programozói-művészeti munka eredménye, de ami igazán zseniális és ami nélkül csak egy következetlen vacakot kaptunk volna, az a taktikai harc. A taktika ott kezdődik, hogy egy adott területen mennyi ellenfelet tudsz elintézni a lopakodó Styx halálos kis tőrpengéivel, mielőtt elkezdődik a durvább csetepaté?

Éspediglen ott folytatódik, hogy a két totálisan eltérő karakteredet hogyan használod a változatos összetételű és számú ellenfél-csoportokkal szemben. Össze kell dolgozniuk, mert ha nem teszik, akár egy csapat kutyamód csaholó és majomszerűen ugráló goblin is széttépi őket. Ha összefognak, akkor viszont a legkeményebb berserker-orkok és inkvizítorok sem állhatnak meg előttük — külön-külön vagy akár együtt.

08Folyamatosan figyelned kell a csatateret és társadat, nincs helye önzésnek. Ha jön az ellen, akkor Arkail és Styx egyazon harci gépezet két külön karjává válik, és amíg az egyik kéz lecsap, addig a másik gyengíti az ellenfelet. Egyes helyzetek ténylegesen feladják a leckét, ahogyan a karakterfejlesztés is, aminél még a magasabb szinteken is elgondolkodtam, hogy mi a fenére tegyem a kapott egy tulajdonságpontot és egy jártasságpontot? A használt fegyver és vértezet kérdése ugyanígy elgondolkodtat, és a feleletválasztós beszélgetések is az RPG-fílinget erősítik.

Ha eddig nem derült volna ki, összefoglalom: ez olyan egy crossover játék, amelyben megtalálhatod a CRPG-k, a dungeon crawling (labirintusos) játékok, a kalandjátékok és a kiscsapatos taktikai játékok legjobb elemeit. Remek ötvözet készült a Cyanide műhelyében. Számomra első látásra szerelem volt, és a végigjátszás után is ez maradt a véleményem.

Garcius—

OrcsandMen_boxCím: Of Orcs and Men
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztők: Cyanide, Spiders
Honlap: http://www.oforcsandmen.com/index.php
Stílus: dungeon crawling, RPG, kaland, taktikai

Ami tetszett:
ork kultúra
karakterek
taktikai harc
RPG elemek

Ami nem:
nincs ilyen

5_5

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. bahis siteleri - Trackback [...]you made running a blog glance[...]
  2. bahis siteleri - ...For further Information click here [...] What web host are you the usage of? Can I get affiliate hyperlink to…
  3. iq coehuman *_* - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 82999 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  4. Food Blog - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 73791 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  5. DMPK Contract Research - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 80543 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  6. Pharmacokinetic Studies in Rodents - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 24702 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  7. Blood brain barrier Penetration studies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 24486 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  8. free forex signals - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 53088 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  9. iPhone ricondizionati - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 21855 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  10. Corporate Reputation Management - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 98428 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  11. hoverboard for sale - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 36024 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  12. sbobet indonesia malaysia - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 56704 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  13. info penerimaan pns 2018 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 31346 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  14. daftar cpns 2018 sma - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 62706 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  15. colege11 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 80041 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  16. DMPK Service - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 2003 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  17. 토토사이트 - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 32449 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  18. www.tsn.us.com - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 94004 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  19. best website design bangalore - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 62698 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  20. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 48281 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  21. https://www.squeeqee.co.uk/carpet-cleaning-dunstable - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 9136 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  22. Look At This - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 34526 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  23. buy stanozolol - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 46077 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  24. PP spunbond nonwoven - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 15588 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  25. bitsane verification time - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|There you will find 46088 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  26. Pharmacokinetic Screening services in asia - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 92681 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  27. lequipe telecharger - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 82679 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  28. outsource marketing efforts - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 60564 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  29. multi station home gym - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 30547 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  30. happiercitizens.com - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 84510 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  31. Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 98188 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  32. alexander wilson - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 60695 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  33. Web Design - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|There you will find 2982 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  34. Best holster - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 90174 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/of-orcs-and-men-305.html…
  35. best price 100mg generic viagra - best price 100mg generic viagra Of Orcs and Men | GameDroid
  36. lowest cialis prices - lowest cialis prices Of Orcs and Men | GameDroid
  37. tylenol cost - tylenol cost Of Orcs and Men | GameDroid

Leave a Reply