Play harder

Padlógázzal a 80-as és 90-es években II.

Indianapolis_500_-_The_Simulation_3Folytatjuk a száguldást az elmúlt évtizedek sztrádáin, a homályba vesző, ma már elhanyagolt, gaz borította versenypályákon. A sorozat első részének nyitányához az Accolade Grand Prix Circuit Forma 1-es játéka adta meg az alaphangot, és ezúttal kacsintsunk újra az Egyesült Államok felé, ahol szinte minden sportágban különcködnek. Ami nálunk labdarúgás, az náluk NFL, s ami a világon és Európában Forma 1, az náluk Indycar. Így fogadjátok szeretettel a talán világelső Indianapolis 500 szimulátort.

1989-ben az EA gondozásában látta meg a napvilágot a Papyrus Design (jegyezzük meg ezt a nevet) által fejlesztett Indianapolis 500 – The Simulation című játék. A motorsport-rajongóknak talán nem kell külön ecsetelnem az amerikai indianapolisi oválpályán megrendezett versenyek mikéntjét és értékét. A lényeg, hogy aki helytáll Indianapolisban, az már félistennek számít a motorsport világában. A legendás amerikai versenypályán ma már mind Indycar, Nascar és egyéb nívós versenyeket is megrendeznek, de mi most maradjunk a Papyrus drágaságánál.

indianapolis_500-2Mikor először ültem be az egyik indycar autó volánja mögé, hamar rá kellett jönnöm, hogy ez bizony korántsem egy kategória az Accolade F1 játékával. Az Indianapolis 500 kőkemény szimuláció, erről tanúskodott a többször falnak csapott Marc/Cosworth-om is. A játékban a legendás Indianapolis Motor Speedway-en évente megrendezésre kerülő 500 mérföldes versenyen kell helytállnunk formula széria autókban. Három autó közül választhattunk, a már fentebb említett Marc/Cosworth, Lola/Buick és a Penske/Chevrolet. A három járgány hasonló szintet képviselnek, mint a Grand Prix Circuit Ferrari, Williams és McLaren autói, azaz van a jól kormányozható de lassú, az átlagos és a nehezen vezethető, de piszok gyors járgány. Először teljesen mindegy mivel vágunk neki a versenynek, úgyis a palánkon kötünk ki. Ugyanis az autó beállításainak legalább olyan szerep jut, mint a pilótának. Féktáv, terelőszárnyak és sebességfokozatok — mind állíthatóak voltak a játékban. Ezért leginkább annak volt esélye, aki először képes volt időt és energiát rászánni egy kiadós edzésre.

Indianapolis_500_-_The_Simulation_6A fejlesztők azért igyekeztek az arcade felé hajló játékosokat is kielégíteni több kevesebb sikerrel. Több versenymódot kipróbálhattunk, 10 körös verseny törhetetlen autóval egészen a 200 körös valós versenyig. Sajnos az arany középutat nem találták el a fejlesztők, ugyanis egy 10-30 körös verseny édeskevés volt az igazi Indianapolis-érzés megteremtéséhez, s nem mellesleg edzés nélkül képtelenség volt harminc járgányt magunk mögé utasítanunk. Az Indianapolis 500 – The Simulation egy egészen egyedi, új játékélménnyel is bővítette a palettát, hiszen már 1989-ben visszanézhettük a verseny főbb eseményeit, akár több kameraállásból is. Kétségkívül egy látványos, korrektül összerakott játék volt, de nehézsége és hossza miatt keveseknek vált kedvencévé a baráti körömből.

stunt driver_6Az első részben már bemutattam a korai kilencvenes évek legnagyobb autós játékát… khm.. igen, a Stunts volt az. 1990-ben viszont egy másik fejlesztőgárda is előállt egy hasonló játékkal, amely az autós kaszkadőrség szépségeit próbálta elénk tárni. A Sphere-fejlesztette Stunt Driver nem tudta trónfosztani a Brøderbund játékát, de ettől függetlenül egy egészen kellemes autóversenyt sikerült összerakniuk.

Hasonlóan a Stuntshoz, itt is építhettünk pályákat, de pont ez volt az a pont, ahol a Driver alulmúlta a nagy riválist, hiszen lényegesen nehézkesebb szerkesztővel bírt, gagyi pályaelemekkel, így nem nagyon lehetett egyedi pályákat összehozni. A grafika pedig hiába volt szebb, a hiányzó autólicencek és a túlságosan arcade irányítás miatt színtelen, szagtalan, íztelen játékot kaptunk kézhez. Amivel többet adhatott a Stuntsnál, az talán a három ellenfél elleni küzdelem volt. Sajnos ez sem sikerült elég meggyőzőre, mivel drága vetélytársaink gyakran csaltak és kilöktek minket a pályáról, közben persze hevesen dudáltak.

lotus 3 - the ultimate challenge_1Ha már az arcade játékoknál tartunk, akkor érdemes megállnunk egy pillanatra egy felettébb szórakoztató, látványos, gyors és kegyetlen autóversenynél, a Lotus 3 – The Ultimate Challenge játéknál. Az 1993-ban megjelent alkotás a Lotus hivatalos játéka volt. Emlékszem, a nyolcvanas-kilencvenes évek autósvilágában lényegesen népszerűbb és „menőbb” autó volt a Lotus, mint mostanság. Ezért nem volt egy srác sem, akit ne hozott volna lázba egy Lotus Espirittel való száguldás, még ha csak virtuálisan is.

Ma már megmosolyogtató a grafika, hiszen mobiltelefonon is különb autóversennyel futhatunk össze, de 1993-ban ez még lenyűgöző volt. S az sem volt utolsó szempont, hogy a tucatnyi pályán kívül, több időjárási körülmény között is próbára tehettünk vezetői képességünket. Kifejezetten hangulatos volt egy-egy havas verseny, vagy a száguldás egy napsütötte sztrádán. Mindent testre szabhattunk egy-egy gyors versenyhez.

További öröm volt, hogy ezúttal osztott képernyőn is versenyezhettünk barátaink ellen, így gyakori volt, hogy számtech órákon egy gépnél két ember ült, majd jöhetett a szétültetés! (Ehhez persze tudni kell, hogy a sulink még 1997-ben is 286-os és 386-os gépeket nyúzott. Így a Duke Nukem 3D csak a tanári gépen futott, de erről majd később…)

Micro_Machines_6A kilencvenes évek közepén viszont nem csak a belső és külső-hátsó nézetes autós játékok arattak nagy sikert, de a ma már totálisan kihalt, felső nézetes versenyzésben is akadt pár gyöngyszem. Kezdjük rögtön a Codemasters legendás matchbox” versenyével, a Micro Machinesel, amely 1994-ben látta meg a napvilágot. A matchboxot szándékosan tettem idézőjelbe, ugyanis kevesen tudják, hogy a valóságban is létezik Micro Machines, s ezeket a Matchbox autóknál kisebb járgányokat a nyolcvanas, kilencvenes években USA szerte lehetett kapni. A Codemasters ezeket a csöppségeket helyezte át a virtuális világba egy jópofa versenyszezon erejéig.

Az apró járgányokkal konyhaasztalon, íróasztalon, fürdőkádban és akár biliárdasztalon is versenyezhettünk. Jópofa, poénos és ötletes játék volt. Természetesen minden pályához egy adott autó tartozott, így a homokozóban terepjáróval, a biliárdasztalon formula autóval, a kádban motorcsónakkal kerülgethettük a gumikacsákat. Nem volt egy bonyolult játék, de nem is a felnőtt és kamasz korosztályt célozták meg a Codemasters fejlesztői. A Micro Machines nagy sikereket könyvelhetett el, s idővel folytatások is készültek. Természetesen ebben a játékban is lehetőségünk volt egymás ellen játszani, így szinte kimeríthetetlen szórakozást nyújtott a játékosoknak.

slicks11995-ben, egy finn programozó, nevezetesen Timo Kauppinen unalmában készített egy ingyenes DOS-os játékot, amely rövid időn belül hatalmas népszerüségre tett szert. Ez a Slicks’n’Slide névre keresztelt finn csoda hamar meghódította a világot. De miért is? A felső nézetes autóversenyben akár négyen is összemérhettük erőnket egy – egy pályán, egy klaviatúra előtt ülve. Azt hiszem nem kell elmondanom, hogy mekkora élmény volt, mikor négyen begubóztunk egy monitor elé és sorra aláztuk egymást a bizarr pályákon. A felső nézetes játék plusz érdekessége az volt, hogy egy pálya kitöltötte a teljes képernyőt, így nem holmi, olykor idegesítő sidescroller játékkal álltunk szemben, melyben gyakran nem tudhattuk előre, hogy milyen kanyar következik, mint amilyen mondjuk a Micro Machines volt. A Slicks’n’Slide-hoz tucatnyi rajongói pálya jelent meg, és akkor már az interneten is lehetett töltögetni ezeket a mesterműveket, így külön kis közösségi oldalak alakultak, természetesen az akkori technológia keretein belül.

generallyA Slick’n’Slide fejlesztése ugyan abbamaradt, de a szelleme tovább élt. Az ezredforduló után ugyanis néhány szabadúszó programozó egy igényes remake-el állt elő, nevezetesen a Generallyval. Ez a játék teljes joggal nevezhető a Slicks’n’Slide szellemi utódjának, hiszen ugyanazt a játékmódot és élményt képes nyújtani, mint a Timo Kauppinen-féle előd. A Generallyt is finnek készítették, de ma már bármilyen nyelven hozzáférhető a cucc. Aki letölti és kipróbálja, nem fog csalódni. Ezt is érdemes többen játszani, páratlan játékélményben lesz része annak, aki összecsődít pár barátot, s rendez egy frankó Generally kupát, hiszen akár hatan is beülhetünk a monitor elé. Igazi társasjáték! A Generallyhoz természetesen pályaszerkesztőt is készítettek a finnek, az egyszerű 3d grafika és fizika pedig igazán varázslatossá teszi ezt a remekművet.

Tudom, az utolsó bekezdésben kicsit elkanyarodtam a retro témától, hiszen a kakukktojás Generally már nem a kilencvenes évek autósjátékai közé tartozik, de úgy érzem nem mehettem el szó nélkül a Slicks’n’Slide tökéletes utódja mellett. Ezzel együtt a Padlógázzal a 80-as és 90-es években I-II. cikkek csak betekintést nyújtott a témába, hiszen az ezredforduló környékén is születtek klasszikusok.

Somesz—

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. modern bathroom decorating ideas - modern bathroom decorating ideas modern bathroom decorating ideas is very well written information. It will be helpful to everyone who…
  2. download film terbaru subtitle indonesia - download film terbaru subtitle indonesia on download film terbaru subtitle indonesia I'm having a strange problem I cannot make my…
  3. download film terbaru - download film terbaru Thanks a ton for blogging this, it was very helpful and told a ton Thanks a ton…
  4. bahis siteleri - ...Check this out [...]The full look of your website is magnificent, let neatly as the content material![...]
  5. Removals to the Republic of Ireland - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 88389 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  6. uodiyala - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you can find 35748 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  7. university of diyala - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 60120 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  8. affordable search engine optimization company - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 4377 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  9. Online Reputation Management - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you will find 5802 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  10. Predrag Timotić - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 58300 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  11. eco friendly lubricants - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 36644 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  12. lowongan kerja pns - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 98500 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  13. 안전놀이터 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 73017 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  14. MOST POPULAR BITCOIN GAMES - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 22638 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  15. second hand samsung on sale - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 39520 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  16. how to make money with iphone - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 10440 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  17. online pokies New Zealand - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 14135 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  18. here are the findings - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 79351 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  19. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 26064 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  20. Pest-extermination.org - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 75504 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  21. Minnesota - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 9104 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  22. Drug Metabolism and Pharmacokinetic studies Target ID - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 30386 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  23. Pharmacokinetic Screening in rats - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 74993 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  24. Pharmacokinetic Screening services - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 85889 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  25. btc - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 19936 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  26. read review - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 91040 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  27. ORM services in Hyderabad - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 14938 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  28. Teen Chat - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you can find 69159 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  29. kiln dried logs - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 53747 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  30. search - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 34932 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  31. Facebook - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 8446 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  32. cpanel hosting - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 31217 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  33. FREE International Moving Quotes - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 99813 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  34. pralnia ko³czewo - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 2377 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/padlogazzal-a-80-as-es-90-es-evekben-ii-437.html…
  35. generic ventolin - generic ventolin Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  36. doctor7online.com - doctor7online.com Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  37. viagra.com - viagra.com Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  38. ciprofloxacin price without insurance - ciprofloxacin price without insurance Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  39. buy chloroquine - buy chloroquine Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  40. who has tylenol in stock - who has tylenol in stock Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  41. mymvrc.org - mymvrc.org Padlógázzal a 80-as és 90-es években II. | GameDroid
  42. chum li sex games - mobile sex story games https://cybersexgames.net/
  43. united states online casino - online casino software https://casinoonlinek.com/
  44. new pa online casino - newest online casino pa https://onlinecasinoad.com/
  45. riversweeps online casino login - virgin casino online https://casinogamesmachines.com/
  46. maryland live casino online - online casino bonuses https://conline-casinos-hub.com/
  47. party casino online nj - best online casino games https://onlinecasinos4me.com/
  48. online casino real money free bonus - 888 online casino https://online2casino.com/
  49. online real casino - online casino blackjack https://casinoonlinet.com/
  50. vegas world free online casino games - trusted casino online https://casinosonlinex.com/
  51. keto pork chop recipes - quick keto dinner https://ketogenicdiets.net/
  52. keto cupcakes - keto casseroles https://ketogendiet.net/
  53. keto egg fast - trader joe's keto https://ketogenicdietinfo.com/
  54. writing essays for college - help writing a essay https://anenglishessay.com/
  55. writing the college essay - writing essays for college applications https://topessayswriter.com/
  56. write about yourself essay - write a descriptive essay https://yoursuperessay.com/
  57. writing the essay nyu - essay writing service cheap https://howtowriteessaytips.com/
  58. admission essay writing - writing analytical essay https://checkyouressay.com/
  59. mushroom gay dating - gay dating des moines ia https://gayprideusa.com/
  60. gay dating online sites - gay dating site advice https://gayfade.com/
  61. free gay dating simulator - gay dating sites like grindr https://gaysugardaddydatingsites.com/
  62. nursing process and critical thinking - critical thinking and perception https://criticalthinkingbasics.com/
  63. critical thinking icon - critical thinking meaning https://criticalthinkinginstitute.com/
  64. critical thinking concepts - critical thinking workbook https://criticalthinking2020.net/
  65. critical thinking brain teasers pdf - nursing critical thinking examples https://uncriticalthinking.com/
  66. introduction essay - what is a thesis in an essay https://choosevpn.net/
  67. do my essay - 500 word essay example https://topvpndeals.net/
  68. analytical essay - define essay https://tjvpn.net/
  69. how to start off an essay - 1500 word essay https://thebestvpnpro.com/
  70. can you use i in an argumentative essay - example of compare and contrast essay https://vpn4home.com/
  71. topics for an opinion essay - how to title an essay https://vpnshroud.com/
  72. how to write a comparative essay - college essay example https://vpnsrank.com/
  73. school uniform argumentative essay - mla format for an essay https://vpn4torrents.com/
  74. word essay - free essay https://windowsvpns.com/
  75. 3rampart - 1customise
  76. free gay dating sites - free gay dating websites https://gaypridee.com
  77. gay dating aps - gay nmale dating sites in southern california https://gay-buddies.com
  78. gay man, straight man dating - free dating gay sites https://gayprideusa.com
  79. gay nsa dating ratings - best dating website for gay man to pay for https://speedgaydate.com
  80. gay dating game orgy - gay dating long term relationship oriented guys https://gayfade.com
  81. online gay dating site crossword - the best gay dating sites https://gaysugardaddydatingsites.com
  82. 3one-sided - 1usurped
  83. free gay chat 803 area code - gay tennessee chat rooms https://bjsgaychatroom.info/
  84. gay dating sites free - gay dating site/crosword https://gaypridee.com/
  85. free gay chat no sign up - fcn chat gay https://gaytgpost.com/
  86. free nude gay video chat - gay universe men chat https://gay-buddies.com/
  87. superchub gay dating - free dating for bi and gay men https://speedgaydate.com/
  88. konami slots - heart of vegas free slots https://2-free-slots.com/
  89. free vegas slots - obama slots https://freeonlneslotmachine.com/
  90. play slots for free - my vegas slots cheat tool https://candylandslotmachine.com/
  91. murka slots girls - penny slots free https://pennyslotmachines.org/
  92. adult slots era - free slots for pc https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply