Play harder

Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus

rott3A legtöbb 90-es években edződött játékosnak a Duke 3D megjelenéséig a Doom szériák jelentették az etalon FPS-t. Ám kétségtelen, hogy a műfaj alapjait az 1992-ben megjelent Wolfenstein 3D rakta le, amelynek motorjára később több játék is érkezett a piacra, annak ellenére, hogy a Doom mozgatásáért felelős program már jóval túlmutatott az elődön. Az egyik legmélyebb modifikációt az Apogee végezte el a Wolfenstein 3D motorján, minek következtében tucatnyi új lehetőség bontakozott ki a fejlesztők előtt. Ezeket a lehetőségeket igen jól kiaknázták az egykori Apogee-nál, hiszen az 1995-ben megjelent Rise of the Triad belsőnézetes akciójátékukban már szinte rá sem ismerni az egykor führert és annak gonosz testőreit mozgató motorra. A Rise of the Triad: Dark War (továbbiakban ROTT) hazánkba természetesen megkésve érkezett, én egy Apogee reklám CD-n futottam bele ebbe az alkotásba, amely ugyan már a Duke 3D-t is tartalmazta, mégis a ROTT is képes volt a képernyő elé szegezni. Miért pont a ROTT, és az első Wolfenstein után miért ő nálam a másik nagy klasszikus? Erre keresem a választ rövid ismertetőmben, amely szokásomhoz híven, mivel nosztalgiázunk és emlékidézünk, egy picit ismét személyesebb hangvételű lesz.

rott1A shareware verzió The H.U.N.T. Begins néven jelent meg, és már a címében szerepelt az a titkos speciális alakulat, a High-risk United Nations Task-force, amelyet irányítva szembe kell szállnunk egy gonosz, világuralomra törő titkos szektával és meg kell akadályoznunk a térhódítását. Jól kezdődik, de nem kell véresen komoly sztorira gondolni. Adott volt öt HUNT karakter, két hölgy és három férfi akik közül választhattunk. Mindnek egyedi tulajdonsági voltak — na persze, ne gondoljunk szerepjátékos mélységekre, ugyanis a tömeghenten kívül más nem nagyon várt ránk, így csak az egyikük soványabb, a másikuk jobban lő, a harmadik erősebb stb. A játékmenetet nagyon nem befolyásolta, hogy kivel is kezdtünk neki az akciónak, leginkább a kiválasztott karakterek beszólásai miatt volt érdemes mind az öttel kipróbálni.

Már az indításkor, a nehézségi fokozatok nevében előjött a játék poénos mivolta. Csak egy példa a legkönnyebb fokozatra: „Dig my grave now”, azaz ásd meg a síromat! Ez a fajta viccelődés végigkísérte a játékot, hiszen menet közben olyan extra képességekre is szert tehettünk, melyek segítségével akár kutyává változva harapdálhattuk össze a gonosz katonákat. Stílusosan Dog Mode-nak hívták ezt az extrát, de volt természetesen God Mode is, melyet ha felszedtünk, karakterünk kéjes ásítozásba kezdett, majd villámgömböket dobálva kezéből leradírozta a képernyőn szereplő összes ellenséget! S akkor, ha már a poénkodásnál tartunk, még említsük meg a fegyverarzenál egyik legidiótább a darabját, a Drunk Missile-t, amellyel egyszerre akár több rakétát is kilőhettünk, melyek össze-vissza kacsázva röpködtek az ellenség felé. Amennyire poénos volt a játék, olyannyira volt veszettül morbid is! Természetesen ma már 18+ besorolást kapna, hiszen a gép előszeretettel dobott akár egyszerre 10-20 támadót egy forgó pengékkel megspékelt terembe. Mi végignéztük a mészárlást, aztán diadalittasan átsétáltunk a csatamezőn! (A remake is korhatáros — Garcius.)

rott4De mi volt még ebben a játékban az állandó idétlenségen kívül, ami megfogott anno? A játékmenet, a szintek tervezése és kivitelezése. Ma már részben elavultnak számítana az a játékmenet, amivel 1995-ben az Apogee előállt, hiszen a belsőnézetes, minimális taktikázás nélküli tömeghentre ma már nem lenne akkora kereslet a piacon. (Ó, dehogynem!!! — Garcius) Ennél azért mégis több volt a ROTT. Hiszen azon túl, hogy gonosz „náciklón” katonákat lövünk halomra a játék 80 százalékában, akik előszeretettel kiabálnak ránk szörnyűségeket és szórják felénk átkaikat és golyóikat, a ROTT ugyanígy tartalmazott platform és logikai elemeket is. A felturbózott Wolfenstein 3D motor új lehetőségeket nyitott a fejlesztőgárdának. Igazából a wolfie motorjára szinte rá se ismertünk, hiszen végre égbolt, horizont és két méternél magasabb falak és ajtók is jelentek meg a játék során. Nem mellesleg a textúrázás és az animáció is erősen finomnak számított az akkori standardokhoz képest. A magas falak közt ugrálni nem tudtunk, de a fejlesztők lebegő padlókat, platformokat tettek be nekünk, továbbá trambulinok segítségével a levegőbe is repíthettük magunkat, ezzel átugorva néhány csapdát. Gyakorta ki kellett logikáznunk, hogy egy – egy lebegő és mozgó platform segítségével hogyan juthatunk át a földből kilövő lángnyelvek és a falból kicsapó tűzgolyókon. Ugyanígy mozgó falak, darálókések, sínen közlekedő, rakétákat köpködő droidok vártak még ránk. Egyszóval teljes akció és élvezetes platform elemek! S mint akkor divat volt, minden szintet pontozott a gép. A ROTT – ban mérték az időt, mi pedig színes életkereszteket gyűjtögethettünk, melyek plusz pontot hoztak a konyhára. Fentebb már említettem a speciális módokat, melyeket beszerezhettünk, gondolok itt a Dog Mode-ra. Ezekből több is volt, így repülhettünk, tűzellenállást is szerezhettünk, de be is rúghattunk, és ilyenkor a képernyő a feje tetejére állt, karakterünk pedig nagyokat sóhajtott és böfögött közben!

rott2A design tekintetében a San Nicolas szigetén fekvő monostor erősen hajazott egy amolyan misztikus, „wolfies” náci erődre, csak a horogkeresztek helyét a szekta jelképei váltották fel. Egyaránt kalandozhattunk a szabad ég alatti falak között, de belső helyszínekre is eljuthattunk. A vörös tégla, terméskő, acélszerkezetek és vasrácsok mind atmoszferikus hangulatot teremtettek, nem mellesleg a lebegő pallók, melyeknek aljai vörösen izzottak. Jól eltalálták az összképet.

A multi részét sajnos nem volt alkalmam nagyon kipróbálnom, de a játékhoz tartozó Com-Bat rendszerben azért élvezetes csatákat vívhattunk egymás ellen, lehetett az gyűjtögetős verseny vagy egyszerű deathmatch. Tehát 1995-ben, a Duke 3D előtt és a Doom debütálása után a Rise of the Triad egy nagyon hangulatos, ötletes és mókás, mi több, egyedi gyöngyszem volt a kategóriájában. Sokszor nevettetett meg, sokszor nyújtott kellemes kikapcsolódást, és jó dühlevezető is volt. Ha pedig elakadtam, akkor bátyám felváltott, s ez így ment jó párszor. Ma már persze elég nehéz visszaszokni a csak billentyűzet vezérlésre és nem egérrel lövöldözni és mozogni, de ha sikerül felélesztenünk az oldschool gamer agyféltekét, akkor hamar ráérzünk a játék ízére. A ROTT végre újra beszerezhető, hiszen a gog.com sorra nyomja ki a régi Apogee és 3D Realms játékokat, és az ár sem egetverő egy ilyen klasszikusért. Majd elfelejtettem, kilépni elég nehéz belőle… aki ismerte a játékot tudja mire gondolok. Nehéz döntések elé állít minket a HUNT, ha olajra akarunk lépni!

Somesz—

rottCím: Rise of the Triad: Dark War
Fejlesztő: Apogee Software
Kiadó: Apogee Software
Honlap: nincs
Stílus: FPS, tömeghent

Ami tetszett:
hangulat
fekete humor

Ami nem tetszett:
hajlamos az ember eltévedni egy-egy pályán

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. dryer vent cleaning paramus nj - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 68460 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  2. predict the absorption of orally administered drugs - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 80395 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  3. Caco2 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 82781 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  4. Predrag - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 51989 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  5. astrology career - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 19158 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  6. coehuman - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 85097 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  7. syringes and needles online - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 20826 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  8. ORM - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 12524 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  9. telefoonhoesjes - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 96266 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  10. pharmacokinetic properties - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 9210 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  11. cheap online viagra - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 96415 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  12. online pokies real money - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 73678 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  13. nz pokies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 94480 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  14. bitcoin casino games - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 19105 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  15. Shkodran Mustafi, Valencia – Arsenal, 41 million euros - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 19400 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  16. running hydration vest - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 73467 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  17. instakram orospulari - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 7274 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  18. Free UK Chat - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 21147 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  19. revelation - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 58264 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  20. bottom abs workout - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 88646 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  21. Digital Marketing in Canada - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 31921 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  22. horse club - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 31967 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  23. Free Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you can find 29421 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  24. PK Studies - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 3258 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  25. Share Movies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 82480 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  26. rénovation maison - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 85061 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  27. kiln dried logs - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 20163 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  28. Nokia - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you will find 98854 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  29. emergency chipped tooth treatment - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 54499 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  30. my review here - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 66096 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  31. cheap web hosting - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 15411 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  32. weber state dorms - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 69295 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  33. Porn movie - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 9527 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  34. best executive resume services - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 54336 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rise-of-the-triad-egy-apogee-klasszikus-414.html…
  35. generic ventolin - generic ventolin Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  36. chloroquine otc - chloroquine otc Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  37. buy generic 100mg viagra online - buy generic 100mg viagra online Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  38. canadian pharmacy cialis 20mg - canadian pharmacy cialis 20mg Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  39. jueriy.com - jueriy.com Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  40. best place to buy cialis online reviews - cheap cialis uk online online cialis prescription
  41. viagra vs cialis - cialis pills cialis online
  42. viagra cheap - cheap viagra generic viagra names
  43. viagra for sale - viagra cheap buy generic viagra online
  44. viagra without doctor prescription - viagra viagra dosage
  45. generic viagra names - viagra cost viagra for sale
  46. can i get viagra in ireland - order viagra generic discount viagra pills
  47. http://cialistodo.com - http://cialistodo.com Rise of the Triad – egy Apogee klasszikus | GameDroid
  48. walmart cialis - cialis in mexico what is the shelf life of cialis
  49. viagra without prescription online - viagra 50mg online rayh health care viagra
  50. female cialis review - cialis in toronto is generic cialis available
  51. shelf life of cialis - cialis spray cialis ireland online pharmacy
  52. where to buy viagra in uk - non generic viagra on line viagra lowest
  53. viagra super active reviews - can you buy viagra without a prescription what do viagra pills look like
  54. is it legal to buy viagra in mexico - where can i buy viagra online safely viagra tablets for sale uk
  55. viagra in the us - cheap viagra online usa viagra vendors
  56. how long does cialis last - generic cialis cipla generic cialis tadalafil 20mg
  57. buy viagra online in ireland - rhine inc india viagra buy viagra in cape town
  58. viagra london - viagra directions tadalafil versus viagra
  59. viagra costs per pill - viagra site that excepts mastercard viagra 100
  60. viagra in sydney - best place to buy generic viagra cipla viagra
  61. generic cialis soft tabs 20mg - cialis for pulmonary hypertension what is the cost of cialis
  62. where to buy viagra yahoo - viagra 100mg side effects viagra 100 mg pills
  63. best site to buy viagra or cialis - where to buy viagra without prescription in philadelphia buy viagra from cvs
  64. best places to buy viagra cheap - is it legal to buy viagra online from india where can i buy generic viagra
  65. buy generic cialis online 40mg - generic cialis super active tadalafil 20mg buy generic cialis 40mg
  66. viagra price comparisons - need viagra pills viagra para la mujer
  67. buy viagra in hungary - canadian viagra buy viagra from usa
  68. furosemide best price - furosemide without prescription furosemide 120 mg daily
  69. ivermectin 4 mg - ivermectin 6 mg tablets ivermectin 18mg
  70. stromectol - stromectol 3 mg tablet price order stromectol
  71. tadalafilo - purchase cialis online levitra vs cialis reddit
  72. side effects of viagra - sildenafil over the counter how to buy generic viagra online
  73. ivermectin 0.08 - iver mectin india and ivermectin
  74. ivermectin ear mites - online ivermectin buy stromectol ivermectin
  75. prescription albuterol - cheapest albuterol inhaler buy albuterol sulfate inhaler online
  76. kory - ivermectin online i-mask protocol
  77. flcc website - ivermectin online flcc blackboard login
  78. flllc alliance - flccc ivermectin front line doctors new website
  79. buy stromectol online - where to buy stromectol online ivermectin 2ml
  80. ivermectin 2% - cost of stromectol medication stromectol 3 mg tablet
  81. ivermectin 3mg tablet - generic ivermectin ivermectin 400 mg brands
  82. ivermectin 0.5% brand name - ivermectin virus ivermectin uk coronavirus
  83. how to get ivermectin - where to purchase ivermectin buy stromectol
  84. stromectol for sale - ivermectin buy online ivermectin tablets

Leave a Reply