Play harder

Rock of Ages – Ez nem sziszifuszi

rock-of-ages-02Sziszifusz megunta, gondolt egyet és hozzávágta Hadészhez a kősziklát. Nagyjából ennyi történt a Rock of Ages alternatív történelemkönyvének első fejezetében. Már az alapötlet zseniális, hát még a groteszk, a senkit és semmit nem kímélő játékmenet melyet még talán Leonardo da Vinci is élvezne, nem beszélve a spártai háromszázról. Manapság lényegesen többre tartok egy-egy indie játékot, mint a tonnaszámra futószalagon legyártott AAA kategóriás, millió dollárokat felemésztő majd bezsebelő többnyire nulla innovációval és értékkel bíró agyhalott játékot. A jó indie játékfejlesztőknek nem kell megalkudniuk a kiadók profitéhségével így egy-egy játékba minden merészségüket megvillanthatják. Az ACE Team kiváló példája ennek az irányzatnak, hiszen 2009-ben a Zeno Clash játékukkal már messze túllőttek a célon, jó értelemben. Most sincs ez másként a kőgörgetős akció-stratégiának titulált Rock of Ages őrületük esetében sem.

A játék alaptörténetéről már a bevezetőben szóltam, s remélem nem kell magyaráznom ki is az a Sziszifusz és mit is hívunk sziszifuszi munkának. Így nézzük rögtön a játékmenetet, amely már önmagában szórakoztató. Minden pálya elején rövid kis animáció ismerteti velünk az adott évszázadot melyben végig kell görgetnünk a sziklagolyót. Megismerkedhetünk az ellenféllel is, aki Hadésztől kezdve Leonardo da Vinci-n át akár maga Napóleon is lehet, s bizony ők sem restek sziklát görgetni a mi térfelünkre. A videók viccesek, mulattatók és végtelenül groteszkek. Semmi sem szent az ACE Teamnek, még Leónidasz sem, hiába „This is Sparta”.

rock-of-ages-04A sziklagolyót mi irányítjuk. Jobbra-balra, fékezhetjük és ugorhatunk is vele. A cél, hogy a lejtős pályán végiggurulva, a sérülést elkerülve és minél több ellenséges tárgyat megsemmisítve végül betörjük a pálya végén álló ellenfelünk várkapuját, majd nemes egyszerűséggel agyonnyomjuk sziklánkkal. A versenygurigázás ott bonyolódik, hogy velünk egy időben az ellenfél is gurít, így a mi kapunk is veszélyben. Ezt elkerülendő a gurítások előtt különféle védelmi pontokat építhetünk fel a pályán, a tehenek és elefántok például lelökik a golyót, az őrtornyok útját állják, a légballonokból rakétákkal lőhetik de akár szélgeneráló fújtatókkal és propellerekkel is elterelhetjük az ellenfél golyóját. Ez legyen a játék tower defense, avagy stratégia része. Természetesen ilyen védelmekkel az ellenfél is rendelkezik, így érdemes körültekintően gurítanunk.

A játék szerencsére nem egyszerre zúdítja ránk a védelmi lehetőségeket. Idővel pénzt kereshetünk, csinosíthatjuk golyónkat (tüzes golyó, vaspántos golyó stb.) és erősebb védelmeket is építhetünk. Egy-egy meccs addig tart, míg valamelyik fél be nem viszi a végső „gurítást”. Ha ügyesek vagyunk, néha egy golyóból is meglehet úszni egy meccset, ha nem törjük össze túl hamar a sziklát és nem bökdösnek le az ellenfél tehenei.

rock-of-ages-03A pályák változatosak és hangulatosak. Minden díszlet a helyén, s minden klappol az adott korszakhoz. Ókor, középkor, reneszánsz, rokokó teljesen mindegy, a Rock of Ages rendkívüli művészi túlzásokkal és groteszk látványvilággal oldja meg a korszakok ábrázolását. A papírmasékra hajazó főellenségek már önmagukban vigyort csalnak a képünkre. A hintalovon fordítva ülő Napóleon, a számozott spártai katonák 300-ig, és az ágyúval tüzelő Dávid szobor valami zseniális hangulatot kölcsönöz a játéknak. Mint egy fordított történelemóra. Mikor a töriórát, a tantárgyat kevésbé szívlelő, de egyébként intelligens és mókás kedvű csintalan diákok tartanák a történelemtanároknak.

Nyolc eurót messze megér a Rock of Ages, főleg, hogy állítólag osztott képernyőn is játszható és a kampányon kívül más egyéb játékmódok is szerepelnek a repertoárban. Aki szeretné ötvözni a művészetet a szórakozással és szívesen rákoppintana Napóleon orrára hát ne habozzon. Van, mikor egyáltalán nem sziszifuszi sziklát görgetni.

 —Somesz—

jaquette-rock-of-ages-pc-cover-avant-g-1313611150Cím: Rock of Ages
Fejlesztő: ACE Team
Kiadó: Atlus USA
Honlap: http://www.atlus.com/rockofages/
Stílus: indie, akció-stratégia

Ami tetszett:
az alapötlet zseniális
groteszk történelmi háttér
művészi megvalósítás

Ami nem tetszett:
nem volt különösebb

5_5

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. ar iq - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 15458 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  2. using phenobarbital in the alcohol detox process - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 24677 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  3. 主页1 - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 61818 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  4. in vitro model of the human small intestinal mucosa - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 87119 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  5. horoscope in may - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 29909 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  6. Online Casino Reviews - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 44515 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  7. Brand Reputation Management Services - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 47582 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  8. Beautiful - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 39047 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  9. boutique en ligne - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you will find 75606 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  10. iPhone usati - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 67171 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  11. why not try this out - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 48593 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  12. colege11 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 91370 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  13. new casinos nz - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 29301 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  14. 토토사이트 추천 - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 95406 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  15. archiwnetrze.pl - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 44047 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  16. http://bitcoin-casino.review - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 65422 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  17. wtb second hand iphone - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you will find 46419 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  18. printed yoga matt - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|There you will find 41403 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  19. krwawienie - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 74577 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  20. best website design company - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 40300 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  21. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 35002 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  22. winstrol depot sale - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 34434 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  23. internet - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 3968 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  24. best horse game for girls - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 79432 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  25. PK studies Contract Research Organization - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 52175 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  26. PK screening in Rats - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 63412 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  27. Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you will find 77527 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  28. PK Studies in India - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you will find 98439 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  29. Happier Citizens Immigration - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 57541 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  30. Tablet - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|Here you will find 71852 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  31. find emergency lost tooth treatment - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you can find 2233 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  32. click this link now - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 7962 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  33. cheap web hosting - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 12591 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  34. trefl puzzle junior - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you can find 16523 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/rock-of-ages-ez-nem-sziszifuszi-150.html…
  35. generic ventolin - generic ventolin Rock of Ages – Ez nem sziszifuszi | GameDroid
  36. viagra pills - viagra pills Rock of Ages – Ez nem sziszifuszi | GameDroid
  37. games that lead to sex - free animated sex games https://cybersexgames.net/
  38. live online casino real money - las atlantis casino online https://casinoonlinek.com/
  39. real casino games online - golden nugget online casino pa https://onlinecasinoad.com/
  40. online casino paypal withdrawal - mgm online casino pa https://casinogamesmachines.com/
  41. wind creek online casino - secure online casino https://conline-casinos-hub.com/
  42. lucky lady casino online - online casino spiele https://onlinecasinos4me.com/
  43. online casino paypal - my choice casino online slots https://online2casino.com/
  44. admiral casino online - riversweeps online casino app https://casinoonlinet.com/
  45. reddit online casino - liberty online casino https://casinosonlinex.com/
  46. keto chili instant pot - keto karma https://ketogenicdiets.net/
  47. keto chili - keto restaurants https://ketogendiet.net/
  48. keto sweets - keto meatloaf recipe https://ketogenicdietinfo.com/
  49. writing argumentative essay - cheap essay writing https://anenglishessay.com/
  50. help me write my essay - write a reflection essay https://topessayswriter.com/
  51. admission essay writing service - essay writing websites https://yoursuperessay.com/
  52. what to write about in college essay - self reflective essay on writing https://howtowriteessaytips.com/
  53. analytical essay writing - write a college essay https://checkyouressay.com/
  54. caff gay dating - gay dating for men https://gayfade.com/
  55. free gay sex dating - popular gay dating https://gaysugardaddydatingsites.com/
  56. how to teach critical thinking - teach critical thinking skills to nurses https://criticalthinkingbasics.com/
  57. critical thinking video - the arts and critical thinking https://criticalthinkinginstitute.com/
  58. critical thinking challenge - critical thinking involves quizlet https://criticalthinking2020.net/
  59. critical thinking activity for college students - interview questions for critical thinking https://uncriticalthinking.com/
  60. write essay - what is a bridge in an essay https://choosevpn.net/
  61. common app essay prompts 2022 - how many pages is a 1000 word essay https://topvpndeals.net/
  62. how to write a conclusion to an essay - how to write a title in an essay https://tjvpn.net/
  63. compare and contrast essay examples for college - college essay outline https://thebestvpnpro.com/
  64. topic for argumentative essay - abortion argumentative essay https://vpn4home.com/
  65. writing a persuasive essay - order essay cheap https://vpnshroud.com/
  66. immigration essay - the best way to ensure parallel construction in your essay is to use similar https://vpnsrank.com/
  67. research argumentative essay - ap lang argument essay example https://vpn4torrents.com/
  68. sat essay cancelled - transfer essay examples https://windowsvpns.com/
  69. 1virtuoso - 3republicans
  70. free chat and web cam sites for bi and gay men - free gay chat no sign up https://bjsgaychatroom.info
  71. college gay dating site - gay white men dating black men https://gaypridee.com
  72. gay dating 70 - about dating gay spanish men rtics https://gayprideusa.com
  73. dating an hib positive gay man - gay men vs women dating https://speedgaydate.com
  74. alamosa gay dating sex - international gay dating websites https://gayfade.com
  75. chubby cchup gay dating - growls gay dating https://gaysugardaddydatingsites.com
  76. 1thracian - 2catalogues
  77. cleveland gay chat line numbers - free gay mens chat phone https://bjsgaychatroom.info/
  78. black gay dating - drug friendly gay dating sites https://gaypridee.com/
  79. chat room for gay chubs - totaly free gay chat https://gaytgpost.com/
  80. gay chat rooms on aol town square - video chat for gay men https://gay-buddies.com/
  81. gay mature men dating site - gay men vs women dating as a bi man https://speedgaydate.com/
  82. slots machines - common expansion slots https://2-free-slots.com/
  83. free slots 4u - quick hit slots free play https://freeonlneslotmachine.com/
  84. my konami slots - sexy girl slots https://candylandslotmachine.com/
  85. moe vs mlok slots - huge casino slots https://pennyslotmachines.org/
  86. free spins casino slots - free igt slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply