Play harder

Shade: Wrath of Angels

shade-wrath-of-angels-02Egy újabb fantasy kaland-akciójáték. 2005 késő őszén akadtam rá a piros-fekete, elektronikus cikkeket forgalmazó boltban, ahol a reklám szerint muszáj vásárolnod, különben egy utolsó vesztes idióta vagy. Elsőre idegenkedtem a játéktól, látva a screenshotokat, amelyeken egy farmeres-pulóveres manusz pisztollyal a kezében, varázskarddal a hátán egy nagyra nőtt démonnal karöltve küzd különféle élőholt teremtmények ellen. Ki talál ki ilyen baromságot… gondoltam. Hogy kik? A csehek! A prágai központtal rendelkező Black Element Software pedig hamar bebizonyította, hogy korántsem olyan nagy baromság pisztollyal és karddal harcolni az „élettelenek” ellen. Egy nagyszerű, cseppnyi borzongással fűszerezett akció-kalandjáték született, amelynek hangulata és története könnyen magával ragadhatja az embert pár órára/napra.

A bevezető után nem nehéz kitalálni, hogy mi vagyunk azzal az említett pulóveres fickóval, aki valójában egy teljesen hétköznapi ember, bátyjával ellentétben, aki pedig szakmáját tekintve régész, és ezt a hivatását elég aktívan űzi. Itt kezdődnek a bonyodalmak; a tesóka kicsit túl mélyre ásott Rómában és a problémák leküzdéséhez öccse, azaz a mi segítségünket kéri.

shade-wrath-of-angels-05Főhősük már érezhetett valamit, hiszen az intróban, miután elkezdjük a játékot, erősen forgolódik az ágyában. Ötletes megoldás, hogy a tutorialt a rémálom részeként játszhatjuk végig, ahol megtanulhatjuk hősünk irányítását és a teljes játék kezelését. A teljes intro a tutorial végén kezdődik, amikor felébredünk az ágyból és egy levelet találunk az asztalon a bátyótól. A tesó egy Rómában végzett ásatásról számol be, melyben megemlíti, hogy félelmetes dolgokat talált az altemplomban. Nem bírja egyedül felfogni a talált romok sugallta üzeneteket, és nagyon fél. Szeretné, ha csatlakoznánk hozzá, így küldött egy vonatjegyet is. Mi pedig nem akarjuk megvárakoztatni szeretett bátyánkat, és azonnal felszállunk az első vonatra. Ám Rómában kietlen utcák fogadnak minket, csak elkószált macskák keserves nyávogásait és az üresen tátongó állomás szemetét felkavaró szél zúgását hallhatjuk olykor. A megadott címen lévő szálloda is üres. Miután átkutattuk a szobáját, egy éles pisztolyhoz is hozzájuthatunk, amit ő hagyott hátra nekünk. Itt már érezhető, hogy valami tényleg nincs rendben. A szobából kiérve különböző, hirtelen felvillanó rémképek jelennek meg hősünk előtt, mígnem feltűnik az első élőholt. Itt kezdődik a valós játék.

shade-wrath-of-angels-04A sztori kibontása, az elhagyatott római utcákat, a templomot és a régészeti ásatás helyszínét beleszámítva összesen négy helyszínen történik. Különféle, álomnak tűnő világokon keresztül kell végigharcolnunk magunkat a testvérünk után kutatva. Középkori kísértetváros halott lovagokkal, egyiptomi szín szintén halott múmiákkal, pókokkal és skorpiókkal, végül pedig az árnyékvilág, ahol pontot tehetünk szövevényes, izgalmas de korántsem vidám kalandunk végére. A játék során segítségünkre lesz egy magasabb létből származó teremtmény is, egy angyal, aki tanácsai és az ajándék kard mellett egy második személyiséggel is gazdagít. Hősünk képes lesz démonná változni, mikor szükségét érzi. A játék szempontjából ennek akkor van szerepe, ha a pályákon olyan nehéz tárgyakat kell elmozdítani, amelyeket emberi erőnkkel képtelenek lennénk, vagy ha épp olyan főellenség ellen kell küzdeni, aki ellen kevés az angyaltól kapott kardunk és a bátyánk hátrahagyott pisztolya. Démonként természetesen varázsolni is van lehetőségünk, és minden pályán tanulhatunk új varázslatokat.

shade-wrath-of-angels-09A pályatervezés a kevés mentési pontot leszámítva jónak tekinthető (ezen egyébként egy patch javított). Minden egyes helyszínből árad az egyedi hangulat, a pályák pedig szerencsére könnyen kiismerhetőek, így ritkán akadunk el a teljesítésük során. Kisebb fejtörőkkel és ügyességi feladatokkal is meg kell birkóznunk, de azért ne számítsunk amolyan „Prince-kínzó” csapdákra és logikai feladványokra. A Shade nem erre van kiélezve. Sokkal nagyobb szerepet kapott a harc. Távolsági és közelharci fegyvereket egyaránt használhatunk. Viszont a pisztolyt jobb keményebb harcokra tartogatni, mivel a lőszer nehezen pótolható. A kard megbízható társunk marad a játék során. A teljesített pályák és harcok folytán karakterünk fejlődik, és egyre több kombót tanulhatunk be varázskardunkkal. A kombók használata nélkülözhetetlen, hiszen gyakorta kell több mint 4-5 ellenféllel küzdenünk. Sajnos mind a távolsági, mind a közelharci támadások kivitelezését, ha nem is számottevően, de rontja a játéknézet.

Kétféle nézetben játszhatunk. Választható a belső nézet és az egész alakos külső nézet. Az előbbit érdemes távolsági fegyverek alkalmazásakor használni, mivel így könnyebb a célzás, míg a külső nézet az ugrálások és a kardforgatás során bizonyul praktikusabbnak. (Belső nézetben majdhogynem lehetetlen a kardforgatás, mivel a varázskard fénye idegesítően a képedbe villan.) A nézetek közti váltás egy idő után zavaró lehet.

shade-wrath-of-angels-07A grafika a 2004-es megjelenéshez viszonyítva megállja a helyét. Négy évvel később került a kezembe, és akkor sem neveztem elavultnak; a textúrák szépek, a fény-árnyék hatások pedig képesek voltak megborzongatni a játékost. A karakterek animálása is jónak mondható. Bizonyos ellenségeket és főhősünket is a jól bevált motion capture technológiával modellezték le.

Zene tekintetében is ötösre vizsgázott a csehek játéka. Egy bizonyos Jaroslaw Kasny komponálta a darabokat, amelyek meghatározó szerepet töltenek be a játékban. Minden pálya önálló zenével rendelkezik, és maximálisan alátámasztja, sőt megemeli az adott helyszín hangulatát. A menüzene és a készítők felsorolása alatt futó zene pedig kimagasló, sok mai játék is megirigyelheti. Aki pedig kíváncsi a teljes muzsikára, az ingyenesen letöltheti a számokat és a CD borítót a Shade hivatalos oldaláról. A hangok már nem sikerültek ennyire jól. Az auditív ijesztgetés valahogy jobban ment a dél-amerikai Rebel Act-nek, amely a Severance-ot készítette, de így sem mondható el, hogy rossz lenne, csak nem emeli sokkal a játék élvezetét és atmoszféráját. Inkább csak szinten tartja.

Sajnos egy nagy hibába beleestek a készítők. Ez pedig a történet kivitelezése. Sajnos a sztori a végére követhetetlenné válik, és egy kicsit erőltetettnek is tűnt a befejezés. Így egy picit keserű szájízzel néztem végig a stáblistát a játék végigjátszása után. Az érdekes sztoriból egy „mindent ötletet belerakunk” káosz rajzolódott ki. A sztori végét ugyan nyitva hagyták, de nem hinném, hogy lenne folytatása a játéknak, ugyanis kevés középkategóriás produktum jut el arra a szintre, hogy megérné összedobni egy második részt. Ez kár, mert mindenképp szívesen visszalépnék egy kis időre abba a sötét és magányos univerzumba, melyet a Black Element csapata teremtett meg ebben az akció-kalandjátékban.

Somesz—

shade-coverCím: Shade: Wrath of Angels
Fejlesztő: Black Element Software
Kiadó: Cenega
Honlap: http://www.shade-game.com/
Stílus: akció-kaland, platformer

Ami tetszett:
helyszínek

nagybetűs hangulat
zenék

Ami nem tetszett:
túlbonyolított történet

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. does walgreens sell viagra - does walgreens sell viagra Shade: Wrath of Angels | GameDroid
  2. gay dating sites in spain - gay dating sites in spain Shade: Wrath of Angels | GameDroid
  3. sample keto diet plan - keto pills review https://ketodietione.com/
  4. best gay dating usernames - nsfw gay dating simulator https://freegaychatnew.com/
  5. gay russian dating ite - gay online dating closeted https://gaychatus.com/
  6. kenyan gay dating site - manscape gay dating https://gaychatgay.com/
  7. gay dating sims who we are now - gay dwarf dating https://gaychatrooms.org/
  8. gay site dating online - capr coral gay dating https://gay-singles-dating.com/
  9. gay teen sex dating - hogwarts a mystery dating gay https://gaydatinglosangeles.com/
  10. online gay men dating - gay dating and chat https://datinggayservices.com/
  11. gay dating in jellico tn - gay speed dating portland https://gaydatingcanada.com/
  12. best gay dating site uk - real gay dating sites free https://gayonlinedating.net/
  13. gay dating nudity free - gay dwarf dating https://dating-gaym.com/
  14. writing a personal essay - when writing an essay https://essaytag.com/
  15. writing a literature essay - admission essay writing services https://essaypoints.com/
  16. writing essay service - cheapest essay writing service https://online2casino.com/
  17. paid to write essays - pay someone to write an essay https://onlinecasinos4me.com/
  18. casino signup bonus no deposit - real casino online https://casinosonlinex.com/
  19. play bingo for real money - best casino sites https://onlinecasinoad.com/
  20. best online casino welcome bonuses - online casino reviews usa https://casinoonlinet.com/
  21. write a cause and effect essay - writing a argumentative essay https://buy1essay.com/
  22. sex games for xbox 360 - eroge! sex and games make sexy games torrent https://sexgameszone.com/
  23. girls gone wild teen threesome lesbian sex games - sex board games for couples https://sex4games.com/
  24. 3d gay sex games - tmnt sex games https://sexygamess.com/
  25. top free sex games - shemale furry sex games https://cybersexgames.net/
  26. nj online casino free slots - caesars online casino pa no deposit bonus https://casinoonlinek.com/
  27. real money online casino no deposit - instant withdrawal online casino usa https://casinogamesmachines.com/
  28. caesars pa online casino bonus code - new jersey online casino https://conline-casinos-hub.com/
  29. keto pot roast - keto cinnamon rolls https://ketogenicdiets.net/
  30. keto cake - keto drinks https://ketogendiet.net/
  31. keto peanut butter fat bombs - perfect keto https://ketogenicdietinfo.com/
  32. keto zucchini bread - keto muffins https://ketogendiets.com/
  33. writing good essays - writing compare and contrast essays https://anenglishessay.com/
  34. websites that write essays - writing essays about literature https://topessayswriter.com/
  35. help me write my essay - wri­te essays for money https://yoursuperessay.com/
  36. write a cause and effect essay - best online essay writing services https://howtowriteessaytips.com/
  37. what to write about in a college essay - writing a reflection essay https://checkyouressay.com/
  38. funny gay dating profiles - best gay bear dating sites https://gayfade.com/
  39. gay reality dating show - gay dating site reviews https://gaysugardaddydatingsites.com/
  40. critical thinking framework - critical thinking game for adults https://criticalthinkingbasics.com/
  41. what is a critical thinking class - what's critical thinking https://criticalthinkinginstitute.com/
  42. evaluation in critical thinking - critical vs analytical thinking https://criticalthinking2020.net/
  43. the critical thinking company - critical vs creative thinking https://uncriticalthinking.com/
  44. essay title page - essay writer free https://choosevpn.net/
  45. global warming essay - essay for college scholarship https://topvpndeals.net/
  46. to construct an effective ending to any type of essay, you should - analytical essay outline https://tjvpn.net/
  47. 5 paragraph essay - how to write a thesis for an argumentative essay https://thebestvpnpro.com/
  48. what's a narrative essay - free essay writing https://vpnshroud.com/
  49. how to make an outline for an essay - how to write an essay https://vpnsrank.com/
  50. essay title generator - short essay format https://vpn4torrents.com/
  51. self-evaluation sample essay - introduction essay paragraph https://windowsvpns.com/
  52. 2playstation - 3interdict
  53. 2gloucestershire - 2patient
  54. bi/gay dating apps - palm springs ca mature gay bisexuak dating https://gaypridee.com
  55. free gay dating site - adam for adam gay online dating hookups https://gayprideusa.com
  56. dating gay - gay conservative dating https://speedgaydate.com
  57. 3distributors - 3cleveland
  58. free gay and bi mens chat - chat with gay stranger https://bjsgaychatroom.info/
  59. international gay dating websites - gay hook up dating site https://gaypridee.com/
  60. gay univere men chat - kik chat gay penis https://gaytgpost.com/
  61. free asain chat lines gay - gay jerk off chat https://gay-buddies.com/
  62. gay dating game fuck - gay on line dating https://speedgaydate.com/
  63. hollywood slots bangor - free netbet slots https://2-free-slots.com/
  64. i won $4 at penny slots - free coins hot shot slots https://freeonlneslotmachine.com/
  65. wow character slots - free konami slots online https://candylandslotmachine.com/
  66. house of fun slots - eso quick slots youtube https://pennyslotmachines.org/
  67. free casino slots - free vegas slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply