Play harder

Speedway Liga — Féktelen száguldás a Techlandtől

speedwayliga_00A Techland neve ma sokaknak a Call of Juarez: Bound in Bloodhoz köthető, de kevesen tudják, főleg itt Magyarországon, hogy bizony ez a lengyel cég az, amely már évek óta a FIM Speedway Grand Prix, magyarul a Salakmotoros Világbajnokságot feldolgozó játékok hivatalos fejlesztője és szállítója. Maga a sportág hazánkban inkább a 70-es, 80-as években volt népszerű, de mostanában is rengeteg rangos eseménynek adtak már otthont a hazai salakmotorpályák, és több kimagasló eredményt is elkönyvelhettek honi motorosaink. Miért hivatkozok rögtön haza? Egyszerű! A Techland három hivatalos Grand Prix játék után úgy döntött, hogy ezúttal hazájuk, Lengyelország legnépszerűbb versenysorozatát ültetik át számítógépekre, a Salakmotoros Lengyel Ligát. És mivel a hazai Speedway Miskolc is aktív szereplője a lengyel csapatbajnokság második vonalának, mi több tavaly ezüstéremmel zárt a sorozatban, így ezúttal mi magyarok is helyet kaptunk a Techland egyszerűen csak Speedway Liga névre keresztelt játékában. Ha azt vesszük, hogy egy negyvenmilliós országban, az ott legnépszerűbb sportág PC változatában mi is helyet kapunk, azért ez nem rossz reklám!

speedwayliga_02Mielőtt belevágnék a játék ismertetésébe, érdemes pár szóban összefoglalnom a sorozatot a salakmotorozásban és a lengyel ligában kevésbé jártas olvasóknak. Ligaversenyeket szinte minden nagyobb speedway múlttal (és jövővel) rendelkező ország szervez, kezdve az Egyesült Királysággal Svédországon keresztül egészen Dániáig, de mindegyik versenysorozat felett áll a három osztállyal rendelkező, nemzetközileg is nyitott lengyelországi versenysorozat! A salakmotorozás krémjét tömörítő lengyel Extraliga olyan versenyzőket tudhat magáénak, mint a többszörös világbajnok Nicki Pedersen, Jason Crump vagy olyan nagymenők mint az amerikai Greg Hancock és persze a hazai sztárok, mint Tomasz Gollob vagy Jaroslaw Hampel. De elég megemlítenünk a hatszoros világbajnokot, a ma már „nyugdíjas” svéd Tony Rickardssont, akit búcsúversenyén Tarnow díszpolgárává avattak!

A lengyel extraliga ma három osztályt különböztet meg, ligánként 8-8 csapattal. A mérkőzéseket oda-visszavágó alapon játsszák. Minden meccsen 15 futam kerül megrendezésre, egy-egy futamon pedig párban állnak starthoz az adott csapat versenyzői. Ezt hívják páros motorozásnak, mikor kettő a kettő ellen próbál meg minél jobb pozíciót kiharcolni magának, esetenként csapattársát támogatva, segítve. A ligaversenyeknél is adott az alap speedway pontozás, miszerint az első helyezett 3, a második 2, a harmadik 1, a negyedik pedig 0 pontot kap. Így születhetnek 5:1, 4:2, 3:3 futameredmények, melyeket természetesen a meccs közben összeadnak. A verseny végeztével a tabellán a győzelemért 2, döntetlenért 1, vereségért 0 pont jár. Hát ennyit nagy vonalakban a lengyel liga szabályairól.

speedwayliga_01A Techland nem bonyolította túl a fejlesztést. Adott volt az egészen jól sikerült Chrome grafikai motor, amely 2006-ban a Call of Juarezt is hajtotta, majd később a tavalyi FIM Speedway Grand Prix 3-at. Megtartották ezt az engine-t, és egy picit felturbózták, ezáltal modernebb és szebb grafikai megjelenést adtak a Speedway Ligának. Elmosódás, HDR, DirectX támogatás. Tényleg nagyon szépre sikerült a játék grafikája, bár nem sokkal múlja felül a 2008-as játékukat. Persze, nem is annyira a grafikán van a lényeg, sokkal inkább a játékmenet az, amely felülmúlta az SGP3-at. Ugye alapvetően egy ligás játék jóval hosszabb játékidőt, ezáltal izgalmasabb versenyeket és sokkal több lehetőséget adhat a játékosnak, mint egy egyéni versenysorozatot feldolgozó játék. A Speedway Liga vadonatúj karrier módja már-már megüti azt a szintet, mint mondjuk egy szabvány EA sportjátéké. (Madden, NFL)

speedwayliga_04Miután kiválasztottuk csapatunkat és versenyzőnket, szinte teljesen szabad kezet kapunk az út egyengetésében. Valóban magunkénak érezhetjük a garázst, a motort, a szerelőinket és hazai pályánkat. A motor szinte darabjaira szétszedhető. Cserélhetünk kuplungot, kereket, áttételt, üzemanyag-keveréket, vázat, motorblokkot, stb. A versenyek során megszerzett pénzt bármilyen alkatrészre elkölthetjük. Természetesen nem árt vigyázni a motorberhelésnél, ugyanis egy rossz konfiguráció könnyen a blokkunkba kerülhet. Erre minden egyes babrálás után figyelmeztet bennünket a játék. Ha már túl magas a „defektrizikó”, érdemes átgondolnunk a szerelést, hiszen nem olyan kellemes, mikor szétesik alattunk a blokk. Egyrészt ha nincs csereblokk, akkor kénytelenek leszünk a hibás, 0%-os blokkal starthoz állni, rosszabb esetben pedig a blokk kipurcanásánál csúnyát perecelhetünk, és ne adj Isten a mentő vihet ki minket a pályáról. Volt erre példa az én esetemben is, mikor kanyarban leblokkolt a vasparipa, a rider meg repült egy szépet a légpalánkba. A helyes motorkonfiguráció kiválasztása létfontosságú. Vannak pályák, amelyen előnyt jelent a bivalyerős blokk, de a szűkebb oválokon ez az előny gyakran hátránnyá változhat, ha nem bírjuk megtartani a dögöt.

Mint miskolci magyar szurkoló, természetesen a lengyel II. ligában kezdtem a Speedway Miskolc színeiben. Kicsit hülyén éreztem volna magam, ha Magosi Norbert vagy Tabaka József játékbeli alteregójával húztam volna a gázt, így inkább kedvenc idegenlégiósunk, a cseh Adrian Rymel overallját öltöttem magamra. Itt meg kell jegyeznem, hogy licencelés és egyéb okok miatt nem kerültek a játékba a hivatalos csapat és versenyzőnevek, továbbá címerek, de ezen a lengyel és magyar rajongók hamar változtattak, és egy-két fájl átírásával máris az eredeti és nem a kitalált nevekkel állhatunk starthoz. Természetesen maga a Techland is mellékelt egy név és csapatszerkesztő segédprogramot a játékhoz.

speedwayliga_05A Speedway Ligába ezúttal szimulátor mód is bekerült, bár meg kell jegyeznem, hogy már az alapbeállítások is messze túlmutatnak az előd FIM SGP3-on. A szimulátor módban két dologra kell nagyon figyelnünk, amelyre a képernyőn megjelenő mutatók is segítenek. Ezek a rajt és a kanyarodás. Startolás esetében először úgy jártam, mint az a BBC riporter, akit ráültettek egy salakmotorra. Én dobtam egy hátast, a motor pedig kirepült alólam! Érthető, elvégre ezek a dögök három másodperc alatt vannak százon! Szóval nagyon ki kell tapasztalni mi az az ideális fordulatszám, amelyen biztonságosan el lehet startolni. A salakmotorozás elsősorban a látványos kanyarodás miatt is vonzó, hiszen a versenyzők durván 80-90 km/h sebességgel „farolva” veszik be a kanyarokat, ez a broadside! Na mármost a szimuláció esetében jól el kell találnunk a hátsó kerék pörgését és a megfelelő szöget, ugyanis könnyen „kidobhatjuk” magunk alól a mocit. Bevallom töredelmesen, csak tréningeztem szimulátor módban, a ligaversenyeket már normál fokozaton játszottam le.

speedwayliga_03Mint fentebb már írtam, a sorozatot oda-visszavágók keretében játsszák le. Ezáltal nagyon izgalmas futamok várnak ránk, ha „felülünk” egy salakmotorra. A Speedway Miskolc színeiben a szezon végére sikerült a második helyre feltornázni magunkat, majd az első ligáig meg sem álltunk. Ha épp nem a pályán küzdünk csapattársammal a két ellenfél ellen, akkor a depóból rághatjuk le a körmünk többi csapattársunk futamait nézve, vagy a futamtáblát böngészve. A versenyek során minden csapattag ötször köteles rajthoz állni, de a játék biztosít taktikai cserét is, amikor az általunk kiválasztott csapattárs helyére magunk gurulhatunk a salakra. A futamok látványosra és izgalmasra sikeredtek. Úgy vettem észre, hogy egy picit csiszoltak az ellenfelek mesterséges intelligenciáján. Mivel páros motorozásról van szó, néhány keményebb ellenfél előszeretettel fogott közre, majd zárta előlem a szöget, esetleg terelt a palánk felé. Sajnos ez az intelligencia már nem mondható el a mi csapattársainkra, ugyanis általában nekünk kell hozzájuk igazodnunk. Ha társunk külső ívet tart, akkor bizony kénytelenek leszünk belső ívet fogni, hiába vagyunk gyorsabbak és törhetnénk az élre azon a külső íven, ez neki nem fog feltűnni. Bár kétségtelen, hogy ők minket sosem fognak támadni. Ez már mondjuk egy olyan pozitívum, amely ellensúlyozhatja a kicsit butácska klubtársak intelligenciáját.

speedwayliga_07Három nézetből versenyezhetünk. Közvetlen a motoros válla fölötti kameraállást, vagy egy távolabbi TPS nézetet is választhatunk, de természetesen belső nézetből is motorozhatunk. Én az utóbbit választottam, valahogy sosem ment a külső nézetes versenyzés, legyen az autó vagy motorverseny. Az FPS nézet esetében igazán beletehették volna a szemüveg koszolódást! Külön izgalomfokozó lehetett volna időnként tépkedni az összeporozott rétegeket. Na majd legközelebb. Ami viszont egyértelműen egy újabb fekete pont a Techlandnek, azok a visszajátszások. Az ég világon semmit sem javítottak a Replay-rendszeren. Nincs elég kameraállás, bukások esetében gyakorta (megint) ugrik a felvétel, pontosabban a bukás animáció néha kimarad, de van, mikor a salakpor sem jelenik meg a felvételeken. A legelszomorítóbb az, hogyha belső nézetből játszunk, akkor a visszajátszáskor nem kapunk animációt. A motorunk álló helyzetben végigsiklik a pályán, mint egy mozdony. Ugyanez a bug a FIM Speedway GP 3-ban is benne volt, nem javították ki Speedway Ligában sem. Ejnye-bejnye! Szintén hiányolom a dinamikus időjárást. El bírtam volna képzelni verseny szemerkélő esőben, bődületes nyári melegben esetleg őszi enyhe ködben is. Ebben az egészben az a vicc, hogy ezt az ultragagyi Extreme Speedway Challangeben már korábban megcsinálták a polákok, hatalmasat dobva a játékélményen.

speedwayliga_06Minden hiányossága ellenére a versenyek továbbra is izgalmasak. Meg van a test-test elleni harc érzése, az ívváltások, a kiszorítások, és minden, ami egy izgalmas speedway futamhoz kell. Jól átjött a ligaversenyek nyújtotta izgalom is, az állandó pontszámolgatás, egy-egy 5:1-es vereség után a talpraállás momentuma, a pontkülönbségek lefaragása, cserék, szóval minden adott egy pörgős salakmotorozáshoz.

Ha pedig éppen nem a pályán, hanem a garázsban tartózkodunk, akkor motorunk tuningolása mellett kedvünkre böngészhetjük a ligák tabelláit, a versenynaptárt, neten rendelhetjük az új alkatrészeket, de akár fogadhatunk egy-egy meccs végkimenetelére is, ezáltal plusz bevételre szert téve. A Techland, úgy érzem jó úton halad egy non plusz ultra salakmotoros játék elkészítése felé. Régi vágyam egy igazi karrier móddal megspékelt speedway játék, amelyet részben már el is értek a fejlesztők. Ha a ligát még kibővítenék mondjuk egy igazolási szezonnal, versenyzői pontátlagokkal, esetleg bevonnák a brit, dán és svéd ligákat is, mi több, a Grand Prix és nagyobb nemzetközi eseményeket, azt hiszem a világ speedway rajongói örökké hálásak lennének a lengyel Techlandnek. Természetesen így sem nagyon lehet őket dorgálni, hiszen a Speedway Liga az eddig talán a legösszetettebb, legátgondoltabb és legszórakoztatóbb salakmotoros játékuk, amely speedway fanoknak kötelező darab, de kellemes szórakozást nyújthat és üde színfolt lehet a technikai sportok iránt érdeklődő játékostársainknak is.

Somesz—

speedwayliga_boxCím: Speedway Liga
Fejlesztő: Techland
Kiadó: Techland
Honlap: http://www.speedwayliga.pl/
Stílus: motorverseny, szimulátor

Ami tetszett:
szép grafika

izgalmas, kiegyensúlyozott játékmenet
jól megtervezett karrier mód

Ami nem tetszett:
bugos visszajátszások

butácska csapattársak

5_4

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Louboutin Outlet - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 68938 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  2. XXX Children - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 79954 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  3. how much is clenbuterol to buy - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 81789 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  4. predict the absorption of orally administered drugs - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 77771 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  5. DMPK services - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 7998 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  6. forex signals - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 33366 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  7. Predrag Timotic - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 24344 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  8. Online Casino Reviews - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you will find 72403 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  9. coehuman diyala - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 70968 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  10. diyala+ sciences - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 27339 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  11. social media agency in India - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you can find 71456 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  12. bitcoin slot - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 43436 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  13. 토토사이트 추천 - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 89614 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  14. Shkodran Mustafi, Valencia – Arsenal, 41 million euros - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 3073 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  15. consistency - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you can find 54341 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  16. Free UK Chat - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 23096 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  17. gluteus maximus training - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 18889 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  18. go right here - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 68866 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  19. naked children - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 92880 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  20. creative tinge digital marketing agency - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 57965 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  21. buy trenbolone - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 55092 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  22. horse riding - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 59890 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  23. david l marion - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 43432 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  24. instalação redes - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 86584 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  25. Ninh Binh Tours - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 53670 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  26. creative tinge SEO - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 37657 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  27. Free Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 49317 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  28. Newer Movies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you can find 33082 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  29. housekeepers - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|Here you can find 54542 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  30. paypal hosting - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you can find 48027 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  31. weber state university housing - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you will find 28037 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  32. website - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you can find 14114 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/speedway-liga-fektelen-szaguldas-a-techlandtol-540.html…
  33. ketorecipesnew.com - ketorecipesnew.com Speedway Liga — Féktelen száguldás a Techlandtől | GameDroid

Leave a Reply