Play harder

The Path — Piroskák és a farkasok

thepath03Nem könnyű csak úgy szimplán lejátékozni a belga Tale of Tales üdvöskéjét, a Piroska és a farkas közismert meséjét átdolgozó horroradaptációt, a The Patht. A játék hangulata, borongós atmoszférája, érzelmekre ható megjelenése sötét, komor gondolatokat ébreszthet sokunkban. Az a fajta horror, amely nélkülözi a lényegre törő már-már kötelezően elvárt véres, brutális, ijesztgetős elemeket. Sokkal inkább próbálnak a belsőnkre, a pszichénkre hatni, és a játékosra hagyni a történések továbbgondolását. Folyamatosan vetik el bennünk a szorongás magvait, hogy azok a többszöri végigjátszás során szökkenjenek szárba. Nézzétek el nekem, hogy így fejeztem ki magam már az első bekezdésben, de a The Path inkább egy interaktív művészi alkotás, egy performance, egy szürrealisztikus álomvilág, mintsem egy szimpla PC-s játék. De ne szaladjunk ennyire előre, hogy érthető legyen az ismertető, és ne csak csapongjak, először fosszuk meg ettől a kéregtől a játékot, és nézzük, mi is az alapállás!

thepath01Piroska és a farkas történetét azt hiszem nem kell külön megosztanom. Az alapsztorin annyit változtattak a fejlesztők, hogy ezúttal nem egy Piroskánk van, hanem összesen hat. Hat leánytestvér, akik mind más-más, egyedi jellemmel és megjelenéssel rendelkeznek. A játék során ők lesznek az avatárjaink, pontosabban tetszés szerint választhatunk közülük, hogy kivel szeretnénk felkeresni a Nagymama erdei kunyhóját. A feladat nem változott; elő a kosár és irány az erdő, az erdei házikó, ahol a betegeskedő nagyszülő már vár minket. Itt kezdődik a valós játék. Egy pillanatra figyelmen kívül hagyva a játék legmélyebb vonásait, ergo lecsupaszítva és meghagyva a vázat, nem más a The Path, mint egy gyűjtögetős kalandjáték, amelynek során avatarunkkal A pontból B pontba kell eljutnunk, közben különféle tárgyakat gyűjtünk, újabb és újabb helyeket fedezünk fel a sötét erdőben. Ha pedig elértünk B pontba, akkor jöhet a záróvideó és a pontozás. Nagyjából ennyi…

thepath05Ettől ugyebár nem lesz egy játék egyedi, és nem válik horrorrá sem. Kezdjük rögtön a lányokkal. A játék előtt érdemes egy kis időt eltöltenünk a hivatalos honlapon és tanulmányozni a testvérek személyiségjegyeit és kapcsolataikat egymással. Hiszen így sokkal jobban elmélyedhetünk a The Path világában. Mindegyikük külön jellem, saját gondolatokkal és világszemlélettel. Ezek a jellemzők meghatározzák a játék végső kimenetelét, az erdei sétán talált helyszínekkel és tárgyakkal való interakcióikat. Alap esetben úgy is elérhetünk a nagyi házához, hogy nem térünk le az útról, de ennek semmi értelme, mert kb. 3 perc alatt vége, gyakorlatilag eseménytelenül. Úgyhogy irány a sötét, misztikus erdő. Amikor egy lány kapcsolatba lép egy tárggyal vagy személlyel, esetleg lát valami érdekeset, akkor a gondolatait azonnal a képernyőn olvashatjuk. Ezek a mondatok gyakorta megrázóak, de lehetnek naiv, vicces megjegyzések is. Az viszont biztos, hogy garantáltan megborzongunk majd egy-két jelenettől. (Persze csak akkor, ha hagyjuk, hogy áthasson minket a The Path hangulata. Szóval a mi fantáziánknak ugyanakkora szerep jut, mint a fejlesztőkének.) Csak egy példa: Míg Scarlet, a legidősebb lány a virágos réten rögtön a nagyira gondol és letép neki pár virágot, addig Carmen, a 17 éves, fiúk felé kacsintó kamasz leginkább azt kívánja, bárcsak ő is kapna egyszer egy csokrot valakitől. Ha egy olyan tárgyba futunk bele, amellyel aktuális karakterünk nem tud mit kezdeni, akkor a félhomályban felvillan annak a testvérnek a képe, aki képes kapcsolatot létesíteni az adott tárggyal. Minden lánynak összesen három „saját területe” lehet, ahová eljuthat. Ezeket a területeket távolról vakító fehérség lengi be, és ezek az erdő azon pontjai, amelyek a lányokra nézve, akár végzetes helyszínek is lehetnek. Ugyanis itt lakozik a farkas. A farkas, aki nem egy vérszomjas állat képében járja az erdőt, hanem testre szabottan, a lányok gyengeségeihez igazodó lidérc, legyen az egy jóképű favágó, egy elhagyatott színház zongoristája vagy akár egy köd lepte tó. Az erdőbéli kalandozásainkat nagyban segítik az összegyűjthető, csillogó virágszirmokra emlékeztető üvegtárgyak. Ha ezekből minél többet felszedünk, annál több térképjelölés tűnik fel a képernyőn. Ha pedig eltévednénk, 8-10 éves forma tündérlányok vezetnek vissza minket a főútra.

ThePath_reviewA játék akkor tekinti sikeresnek az utadat, ha rátaláltál az adott leány gyengeségére, sebezhetőségére, ergo megtaláltad a farkast. Ilyenkor a nagymama otthona ijesztő, szürrealisztikus, horrorisztikus vizuális hatásokkal felvértezett házzá változik, mi pedig csak találgathatunk az utolsó képsorok után, hogy mi is lett a kiválasztott gyermek sorsa. Nem éppen rózsás véget ért, az biztos. Lesz itt körfűrész, szögesdrót, töltényhüvely, stb… de nem ám nagytotálban, hanem művészien, finoman, mégis megdöbbentő ábrázolásban. Az erdei séták során elhangzott mondatok, a melankólikus, frusztrált hangulat és atmoszféra az, amely felnőtt játékká tette a belgák Piroskáját.

Ne keressünk forradalmi technikai újításokat. A The Pathet fejlesztő Tale of Tales független csapat pici létszámmal, és elsősorban egy hangulatos, egyedi, megrázó és művészi megközelítésbe helyezett játékot álmodott meg. Ezt a célt el is érték. E tekintetben vizualitásában páratlan megoldásokkal futhatunk össze. A színvilág, és összességében a képi világ és design tekintetében is ötösre vizsgázott a mini gárda. A helyszínekhez és az adott karakter hangulatához igazodó fényviszonyok, színek és képi megjelenéseket (szemcsézettség, elmosódás, fényár, stb.) pedig nagyban erősíti a zene és a hangeffektek. A cselekményhez és helyzethez igazodó zenék fantasztikus összképet alkotnak a képi világgal. Nincs technikai újítás, nem ettől esik le az állunk. Végre láthatjuk, mi mást lehet még kikeverni a mai „digitális színekből, shaderekből, fényekből”.

thepath02A The Path egy rövid, de félelmetesen hangulatos játék, kétlem, hogy lenne párja a mai játékpiacon, hiszen teljesen új kontextusba helyezték a „horrorjáték” fogalmát és magát a PC játékot is. Kevés olyan alkotás van ma, amely maximálisan épít a játékos fantáziájára, mi több, elvárja tőlünk, hogy a záró sorok és a köztes átvezető videók és történések során igenis bekapcsoljuk az agyunk. Ha valakinek ez nem megy, kerülje a játékot, mert nem fogja élvezni a hosszú percekig tartó bolyongást a farkasok lakta erdőben, és ha mégis, az csak a The Path érdeme lehet.

Somesz—

thepathcoverCím: The Path
Fejlesztő: Tale of Tales
Kiadó: Tale of Tales
Honlap: http://tale-of-tales.com/ThePath/
Stílus: horror, indie

Ami tetszett:
magával ragadó hangulat

önmagában véve borzongató
játék az effektekkel
tökéletes összhatás

Ami nem tetszett:
minden tetszett, de szögezzük le, hogy a The Path nem „játék”

5_45

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. bahis siteleri - Trackback [...]Wow, awesome blog format! How long have you been blogging for?[...]
  2. bahis siteleri - ...Check this out [...]The overall look of your website is excellent, let neatly as the content material![...]
  3. Retail Storage - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you can find 99132 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  4. uodiyala - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you will find 60888 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  5. Caco-2 assay - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 16699 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  6. immunforsvaret - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|There you will find 47473 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  7. free forex signals - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 97502 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  8. diyala+ sciences - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 46053 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  9. Digital Marketing Solutions Company - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 6455 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  10. Tree of Innovation - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you will find 89155 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  11. daftar cpns - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you can find 55002 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  12. cheap online viagra - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 36521 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  13. in vitro DMPK assays - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 46708 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  14. my review here - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you can find 73658 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  15. top kiwi casino sites - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you can find 60276 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  16. online pokies New Zealand - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you can find 12719 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  17. bitcoincasino - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you will find 2959 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  18. www.bitcoinsportsbook.info - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 14914 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  19. Free UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 43958 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  20. look at this now - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 14983 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  21. visit - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you will find 35398 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  22. look at here - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 32512 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  23. digital marketing strategy - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you can find 82041 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  24. best horse game for girls - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 75126 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  25. DMPK metabolism studies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 63636 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  26. Reactive metabolite - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 71937 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  27. Rat PK Studies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you will find 35966 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  28. Tam Coc Tour - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|There you can find 49829 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  29. visit - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|Here you can find 82653 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  30. outsource digital marketing - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Informations here|Here you will find 55171 more Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  31. gym stuff - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 51653 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  32. pune call girls - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Infos here|There you can find 68555 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  33. Teen Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Informations here|There you will find 97257 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  34. wholesale enamel pins - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you will find 51970 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/the-path-piroskak-es-a-farkasok-557.html…
  35. sex games hentai - xhamster sex games https://cybersexgames.net/
  36. clubwpt online poker and casino - codeshare online doubledown casino https://casinoonlinek.com/
  37. 888 casino online - lotus casino online https://casinogamesmachines.com/
  38. best online nj casino - harrah's casino online https://conline-casinos-hub.com/
  39. online casino usa legal - how to beat online casino slot machines https://onlinecasinos4me.com/
  40. ruby fortune online casino - casino stream online https://online2casino.com/
  41. atlantic online casino - el royale online casino review https://casinoonlinet.com/
  42. betfair online casino - casino game online https://casinosonlinex.com/
  43. keto bread walmart - keto dinners https://ketogenicdiets.net/
  44. how many carbs a day for keto - keto cake https://ketogendiet.net/
  45. air fryer keto recipes - keto dinner ideas https://ketogenicdietinfo.com/
  46. keto cream cheese cookies - keto taco seasoning recipe https://ketogendiets.com/
  47. write a college essay - writing narrative essay https://topessayswriter.com/
  48. writing essay service - help writing college essays https://yoursuperessay.com/
  49. exploring writing paragraphs and essays - exploring writing paragraphs and essays https://howtowriteessaytips.com/
  50. cheap essay writing - reflective essay on writing https://checkyouressay.com/
  51. dating advice for gay men - early gay online dating sites https://gayprideusa.com/
  52. gay dating in boston - gay biker dating https://gayfade.com/
  53. gay sex dating sim - gay dating bisexual https://gaysugardaddydatingsites.com/
  54. critical thinking pdf - critical thinking question https://criticalthinkingbasics.com/
  55. critical thinking workbook - critical thinking and logic https://criticalthinkinginstitute.com/
  56. introduction to critical thinking - quotes about critical thinking https://criticalthinking2020.net/
  57. basics of critical thinking - practice critical thinking test https://uncriticalthinking.com/
  58. photo essay ideas - njhs essay https://choosevpn.net/
  59. why should abortion be legal essay - memoir essay examples https://topvpndeals.net/
  60. how to start an essay introduction - academic essay https://tjvpn.net/
  61. essay tiger - essay about yourself https://thebestvpnpro.com/
  62. topics to write about for an essay - northeastern supplemental essay https://vpn4home.com/
  63. essay synonym - how to put a quote in an essay https://vpnshroud.com/
  64. academic essay - what is an analytical essay https://vpnsrank.com/
  65. how to start an analysis essay - argument essay outline https://vpn4torrents.com/
  66. how to conclude an argumentative essay - how to write a song title in an essay https://windowsvpns.com/
  67. 1paperbacks - 3heliotrope
  68. gay conservative dating ap - gay geek dating https://gayfade.com
  69. the gay dating game - older black gay men dating sites https://gaysugardaddydatingsites.com
  70. gay text chat app - gay furry chat one on one https://bjsgaychatroom.info/
  71. names.of gay dating sites - gay dating apps 2019 https://gaypridee.com/
  72. what does the diamond emoji mean in gay chat - gay perv chat group https://gaytgpost.com/
  73. free gay sex chat rooms - gay chat cahurbate https://gay-buddies.com/
  74. republican gay dating ap - san antoino gay dating https://speedgaydate.com/
  75. omg fortune free slots - omg fortune free slots https://2-free-slots.com/
  76. free online slots - las vegas free slots https://freeonlneslotmachine.com/
  77. caesars free slots 777 - nude slots for free https://candylandslotmachine.com/
  78. luckyland slots - online free slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply