Play harder

Torchlight – Fény az Emberbányában

Torchlight 2010-06-30 00-09-25-44Akció-RPG. A klasszikus szerepjáték szépségeitől megfosztott váz, egy mutáns. Nagyjából ez a véleményem erről a műfajról. Amikor órák óta nem csinálsz semmit, csak gyilkolod halomra a tonnaszámra érkező ellenséget, minden második sarkon mázsányi aranyra és fegyverre bukkansz, a tapasztalati pontok vödörnyi dózisokban tápolják a karaktered, akkor érzem azt, hogy ennek az égvilágon semmi értelme. Akkor már érdemesebb kevésbé agykárosító mesterműveket előkapni, mint a Severance: Blade of Darkness vagy éppen a Dark Messiah of Might & Magic belső-külsőnézetes akciójátékokat. De még bennem, a klasszikus CRPG nagy rajongójában is fellángol néha az agyatlan játékok iránti vágy, mikor tényleg nem akar az ember többet, mint véres harcok és kincsvadászat során jól feltápolni a karakterét, aztán zúzni tovább az ellent, amíg ki nem folyik a szem. Persze egy minimális szintet ilyenkor is elvár az ember, így mondhatom nem bizonyult rossz választásnak a Runic Games új üdvöskéje, a középkategóriás játékpiacot megcélzó Torchlight. Ismerős a stúdió neve? Naná! Bár a 2007–es Hellgate London játékukkal nem sikerült átütőt alkotniuk, mégsem szabad leírni őket, hogy is lehetne, hiszen a Diablo I-II egykori fejlesztőiről van szó, akik kétségkívül az akció-szerepjáték műfaj professzorai. Az október végén debütált „párszázas” játékuk, a Torchlight mindezt nagyban alátámasztja.

Torchlight_2009-11-04_18-20-45-79A történet szerint adott Torchlight városa, egy bányaváros, melynek munkásai éjt nappallá téve dolgoztak a hegyek gyomrában egy bizonyos értékes mágikus anyagot keresve, az Embert. Mi magyarok bajban leszünk ennek az értelmezésével, ugyanis felettébb nevetséges lenne, ha Torchlight bányászai — a szó magyar megfelelője szerint — izzó széndarabok után kutatnának, de felejtsük el a szótárt és fogjuk rá, hogy az Ember egy zöldes-sárgás kőzet, mely az angol Amber, azaz borostyánkő torzított fantasy változata. Az Ember kitermelése idővel akadozni kezdett, később pedig felfüggesztették a bányászatot, ugyanis gonosz szörnyek és túlvilági teremtmények lepték el a tárnákat, és több bányász is nyomtalanul eltűnt. A rémhírek keresett hellyé tették Torchlight városát a kincsvadász és hősködő kalandorok számára. Mi is egy ilyen hőst testesíthetünk meg, ha elkezdjük a játékot.

Három karakter közül választhatunk. Az egyikük az izomagyú Destroyer, aki a közelharcok nagymestere, a másik az Alchemist, az alkimista, aki az Ember erejét felhasználva képes pusztító varázslatokkal támadni és jól bánik a mágikus botokkal/fegyverekkel is, végül, hogy női játékosaink is megtalálják a nekik valót, ott van a Vanquisher, az amazon-szerű hölgy, aki a távolsági harcban bizonyult a legerősebbnek, de a csapdák és egyéb túléléshez szükséges képességekben is jártas. Természetesen mindhárom karakter más-más módon fejleszthető, külön skilltáblával rendelkezik. Minden hős mellé jár egy társ is, egy állat, amely szabadon választható, hogy kutya vagy macska legyen. Ezek a kis társak hasznosnak bizonyulnak a kalandozások során, hiszen azonkívül, hogy segítenek a harcban, saját hátizsákkal rendelkeznek, és időnként vissza is küldhetjük őket Torchlightba, hogy adják el a megszerezett cuccainkat. Én az alkimista útját választottam, hősöm mellé pedig a „kigyúrt” cicát választottam.

Torchlight_2009-11-04_23-02-42-70Kalandozásunk Torchlight városában kezdődik. Nem nagy település, de minden szükséges megtalálható benne, ami segítheti a bányában és a földalatti világban való előrenyomulásunkat. Itt üzletelhetünk, fegyvereket készíthetünk, ládákat bérelhetünk a megszerzett kincseknek, és bizonyos ládákba behelyezett cuccaink később elérhetővé válnak a többi általunk indított hősünk számára is. Torchlightban vehetünk fel mellékküldetéseket, de akár horgászhatunk is, ha éppen meguntuk az agyatlan hentelést. A horgászásnak persze nagyobb jelentősége van, mint egyszerű időtöltés, hiszen a kifogott halakat megetethetjük állatunkkal, aki a hal fajtájától függően képes bizonyos időre erősebb lénnyé változni. Jópofa feature, és tényleg nem haszontalan. Torchlightban futunk bele a Syl névre keresztelt harcos hölgybe, akit szegényt eléggé megviselt a bányában eltöltött idő. A sebesült Syl megkér minket, hogy keressük meg barátját, Brinket, akivel együtt kezdték meg a tárnák feltárását. Itt kezdődik a fő történeti szál.

A bányában a ránk támadó ellenfelek halomra gyilkolásánál sokkal több nem vár ránk. Ahogy haladunk előre a történetben és egyre mélyebbre a bányában, úgy erősödnek az ellenfelek, és úgy változnak a helyszínek. A játékban nincs két egyforma dungeon, hiszen mindet véletlenszerűen generálja a motor. Minden szinten összefuthatunk főellenségekkel, akik legyőzésével jókora tapasztalati pont bónuszra tehetünk szert. Ugyanígy találhatunk rejtett kincseskamrákat, de vannak olyan lények is, melyek likvidálásával egy rejtett dimenziókapu nyílik meg, amely extra kincsekhez vezethet el bennünket. Érdemes minden ládát feltörni és minden hordót szétverni, mert egészen hasznos zsákmányokra is rábukkanhatunk. Én fegyverre szinte sohasem költöttem, mert a bánya elég jól ellátott ezen a téren.

Torchlight_2009-11-06_01-22-33-60Ha már a lootnál tartunk, külön dicséret illeti a Runic Gamest, hiszen tucatnyi egyedi páncél és fegyver szedhető össze. Széles skála, hatalmas felhozatal. Bizonyos tárgyak rendelkeznek úgynevezett „gem slot” részekkel, ahová különféle Ember drágaköveket pakolhatunk be, mindegyik egyedi varázserővel ruházhatja fel az adott fegyvert vagy páncélt. Ha pedig megunnánk az ékköves cuccainkat, akkor Torchlightban két kereskedő segítségével kinyerhetjük a beillesztett köveket a tárgyakból, de ilyenkor búcsút mondhatunk a tárgynak. A dolog visszafelé is működik.

A játék kezelhetősége és a harcrendszer tökéletesre sikerült. Mivel a kameranézet kötött, csak közelíteni vagy távolítani tudunk, így szinte lehetetlen mellékattintani vagy esetenként összezavarodni egy nagyobb ütközet során. Egyáltalán nem hiányzik a forgatható kamera. A harc a megszokott kattintással történik. A bal egérgomb hivatott a fegyverrel való támadásra, míg a jobb egérgombbal süthetünk el varázslatokat. A jobb egérgombhoz Tabbal válthatunk varázslatot, míg a bal egérgombhoz a W-vel rendelhetünk másik fegyvert. A mozgatás szintén a bal egérgombbal kivitelezhető, ha pedig egy helyben szeretnénk maradni a harc során, akkor a shiftet kell nyomva tartanunk. A gyorsbillentyűkhöz tetszőleges rendelhetünk varázslöttyöket és skilleket.

A kalandozásunk kezdetén még normál fokozaton sem egyszerű meghalni. Kicsit komikusnak is éreztem, hogy már annyi életerő és mana italom volt, hogy akár egy egész hadsereget is elláthattam volna. Természetesen a főellenségeknél azért nem árt egyik ujjunkat az életerőlötty felett tartanunk, mert ha nem vagyunk elég fürgék, könnyen elvérezhetünk. Én 5-6 óra játék alatt összesen egyszer haltam meg, a történetben pedig emlékeim szerint az ötödik vagy hatodik fejezetig jutottam el.

Torchlight_2009-11-06_01-23-55-95Az effektek látványosak, bár olykor zavaró tud lenni a kikapcsolhatatlan sebződés és hatások kijelzése, melyet az általunk megtámadott ellenfelek feje fölé ír ki a játék. Mondanom sem kell, mikor egyszerre 10-20 kisebb szörny ellen küzdünk, már szinte tele van a képernyő „Critical Hit”, „Glancing Blow”, stb. feliratokkal. Ilyenkor általában meghátráltam, és nem azért mert vesztésre álltam, hanem mert nem bírtam lekövetni, hogy mi folyik a képernyőn. A tárgyak és egyéb kapcsolók, interaktív felületek feliratozását ki lehet lőni a beállításoknál, ezért sajnálom, hogy a harcfeliratozást nem lehet személyre szabni.

Tapasztalati pontok gyűjtése mellett külön hírnév pontokat is gyűjthetünk a nagyobb ellenfelek legyőzésével. Szintlépéskor öt pontot oszthatunk el az alap tulajdonságainkra, az erőre (Strenght), amely életerőnket és közelharci sebzésünket határozza meg, az ügyességre (Dexterity), a varázslatra (Magic) és a védelemre (Defense). Ez utóbbira kasztunktól függetlenül érdemes pontokat áldoznunk, hiszen a viselhető páncélok minőségét és védelmét határozza meg. A képzettségekre minden szintlépéskor csak egy pontot tehetünk. A képzettség tábla minden karakter esetében három részre oszlik, és természetesen a képzettségfákon található varázslatok és egyéb okosságok szinthez vagy tulajdonságértékéhez vannak kötve. Az alkimista esetében van külön Arcane, Lore és Battle fül. Az Arcane a sebzést okozó varázslatokat tartalmazza, a Lore képzettségfába többnyire szörnyek megidézése és az állatunkkal kapcsolatos varázslatok tartoznak, míg a Battle alatt a közelharci képességek és a mágikus fegyverekkel kapcsolatos ismeretek kerültek be. A szintlépésen kívül, ha megemelkedik a hírnév szintünk, akkor külön plusz egy képzettség pontot költhetünk el. Összességében nagyon precízen és praktikusan fejleszthető a karakterünk, így tényleg érdemes belebonyolódni az örökös hentelésbe.

Torchlight 2010-06-30 00-25-25-35Külön díjaznám a grafikát. Ugyanis szeretem, mikor egy PC-játékot valóban játékként kezelnek. Semmi komolyság, reális ábrázolás, hanem ha már fantasy, akkor meseszerű rajzfilmábrázolás. A Torchlight grafikája kedves, aranyos, élettel teli, színes és szerencsére nem estek túlzásokba a designért felelős kollégák. Valóban egy mese kel életre a játékos szeme előtt. Minden dungeon más és más, így már csak ezért sem unja meg az ember az állandó harcot, hiszen végig hajtja a kíváncsiság, hogy vajon milyen környezetben lesz a következő szint. Egyetlen egy váltáskor sem csalódtam, minden szintnek megvolt a saját hangulata, a bányától a földalatti városig, stb. Emlékeim szerint összesen hét különböző dizájnnal rendelkező helyszín van. A szörnyek, a nem játékos karakterek és saját hőseink is jól festenek. Elég csak megemlíteni a fejnehéz csontvázakat, a Torchlight utcáin szaladgáló gyerekeket, a gőzhajtású verkliként funkcionáló, robotszerű dalnokot, hősünk hűséges háziállatát, és magát a három választható hőst, akik kinézete a rájuk aggatott holmiktól is változik. Kis költségvetésből készült a játék, de ezzel a grafikával eleget tettek minden elvárásnak, nincs mibe belekötni. Ez így szép, így egész.

Somesz—

torchlight-cover-gamedroidCím:Torchlight
Fejlesztő: Runic Games
Kiadó: Runic Games
Honlap: http://www.torchlightgame.com/
Stílus: akció-RPG, hack’n’slash

Ami tetszett:
jópofa és szép grafika

baráti gépigény, akár 4-5 éves konfigokon is elfut
kidolgozott karakterfejlesztés
praktikus kezelhetőség

Ami nem tetszett:
hosszú távon unalmas, bár ez a műfaj velejárója

5_35

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. side effects for tadalafil - generique cialis buy cialis pharmacy
  2. canadian pharmacy cialis - cialis cialis liquid cialis
  3. cheapest generic viagra - viagra prescription where to buy viagra
  4. viagra canada - viagra alternative viagra cost
  5. generic viagra - viagra cost buying viagra online
  6. viagra without a doctor prescription - order viagra viagra alternative
  7. is viagra from india safe - generic viagra viagra sale singapore
  8. tadalafil generic vs cialis - cialis price rite aid buy cialis online with paypal
  9. viagra logo - buy viagra maestro viagra mechanism of action
  10. cialis jakarta - cialis cost walmart paypal cialis
  11. generic cialis fast delivery - cialis online without prescription order cialis canada
  12. viagra 150 milligrams - purchase viagra fast in australia viagra generic online in america
  13. generic soft viagra - canadian pharmacy viagra what does viagra do
  14. generic viagra sale - viagra tablets in pakistan onlayn pharmasi viagra
  15. viagra sublingual - viagra 50mg tablets cheap generic viagra 100mg
  16. cialis 5 mg - how to buy cialis in canada cialis australia
  17. viagra risks - viagra 100mg vs 50 mg is generic viagra effective
  18. viagra real - viagra 75 mg generic viagra vs brand viagra
  19. cheap viagra pills - viagra sales viagra equivalent
  20. buy viagra cvs - generic viagra canada pharmacy real viagra for sale
  21. is generic cialis available in us - buy cialis online without pescription cialis doses
  22. where to buy viagra in england - viagra online no prior prescription how much is viagra on prescription
  23. can i buy viagra in uae - generic viagra cost per pill so you have to have a prescription to buy viagra
  24. uses for viagra - where can i buy viagra without a doctor where can i buy viagra illegally
  25. viagra vancouver - discount viagra online online viagra 100ml
  26. furosemide brand name australia - buy lasix on line buy furosemide 40 mg uk
  27. pick up line tinder - pick up line tinder Torchlight – Fény az Emberbányában | GameDroid
  28. datingfreetns.com - datingfreetns.com Torchlight – Fény az Emberbányában | GameDroid
  29. free dating london sites - david deangelo double your dating .pdf free download
  30. 100% free dating sites uk - 100 free arab dating
  31. dating websites free no registration - totally free hookup and dating sites
  32. sim dating games free online - bisexual free email dating sites
  33. tao of dating for women free download - free dating sites that are scam free
  34. free sex and dating - 100 percent free online dating sites
  35. free interracial dating services - free dating sites sex
  36. plenty of fish dating site free - u.s.a free dating site
  37. elite dating - elite dating Torchlight – Fény az Emberbányában | GameDroid
  38. hinge dating - hinge dating Torchlight – Fény az Emberbányában | GameDroid
  39. free online dating in ne okla - pof.com free online dating service for singles
  40. lgbt free dating sites - free dating of young pretty latina puerto rico women
  41. free dating site in u s a without payment - singapore dating website free
  42. is keto diet healthy - is keto diet healthy Torchlight – Fény az Emberbányában | GameDroid
  43. keto for dummies - best keto meals
  44. keto snack recipes - keto pizza recipe
  45. gay dating sierra vista az - gay dating near me https://gaychatus.com/
  46. gay dating sim online - gay speed dating dallas tx https://freegaychatnew.com/
  47. european gay dating sites - gay speed dating las vegas https://gaychatgay.com/
  48. best gay dating site iphone - fat gay men dating sites https://gaydatingzz.com/
  49. london gay dating site - secure dating arrangement gay https://dating-gaym.com/
  50. zoosk for gay dating - gay nude dating https://gaydatinglosangeles.com/
  51. gay elder singles dating - gay man dating https://gayonlinedating.net/
  52. websites for gay dating - gay s
  53. gay mormon dating sites - gay dating houston https://gayedating.com/
  54. help with writing essays - write compare and contrast essay https://essaypoints.com/
  55. cheap custom essay writing service - writing cause and effect essay https://onlinecasinos4me.com/
  56. write an essay about yourself - write essay service https://online2casino.com/
  57. Névtelen - no deposit online casino bonus https://casinosonlinex.com/
  58. online casino bonuses - best online casinos usa https://casinoonlinek.com/
  59. top mobile casino - mobile casino games for real money https://casinoonlinet.com/
  60. no deposit casino real money - no deposit casino real money https://onlinecasinoad.com/
  61. legitimate essay writing service - writing college essays for money https://multiessay.com/
  62. andriod sex games - best sex flash games https://sexgameszone.com/
  63. sex and porn games - pc sex games https://cybersexgames.net/
  64. sex slave games - nintendo sex games https://winsexgames.com/
  65. kissing and sex games - adult sex games 3d https://sex4games.com/
  66. sex games comdot - brandi belle sex games https://sexygamess.com/
  67. 3reporter - 2meddlesome
  68. gay boys free dating websites - ther gay dating game https://gaypridee.com
  69. gay christian dating app - taimi gay dating https://gay-buddies.com
  70. gay male dating app - black gay old men dating apps https://gayprideusa.com
  71. gay dating sites black dating white - palm springs ca mature gay bisexual dating https://speedgaydate.com
  72. gay dating in louisiana - gay men vs women dating https://gayfade.com
  73. gay grandpa dating - manhunt, gay dating site https://gaysugardaddydatingsites.com
  74. free gay boys chat - zoom chat gay https://bjsgaychatroom.info/
  75. gay movie online dating - chubby cchup gay dating https://gaypridee.com/
  76. free gay adult chat - free gay chat https://gaytgpost.com/
  77. chat gay cam - miai chat gay https://gay-buddies.com/
  78. gay senior dating free no e mail needed - gay autism dating vancouver washington https://speedgaydate.com/
  79. buy cialis generic india - how to buy cialis in uk buy cialis over the counter
  80. viagra online shop - buy sildenafil tadalafil vs sildenafil
  81. ivermectin 6 tablet - ivermectin pyrantel for dogs stromectol tablet 3 mg
  82. stromectol south africa - ivermectin price usa ivermectin wiki
  83. can i buy albuterol otc - can you buy ventolin inhalers over the counter in spain ventolin inhaler buy uk
  84. common expansion slots - bowser slots mario party 2 https://2-free-slots.com/
  85. mail slots for walls - 2022 mlb draft bonus slots https://freeonlneslotmachine.com/
  86. free vegas penny slots - scatter slots cheats https://candylandslotmachine.com/
  87. old vegas world slots - casino video slots winner, https://pennyslotmachines.org/
  88. play ginger wild slots - free wms slots https://slotmachinesworld.com/
  89. stromectol drug - cost of ivermectin 1% cream ivermectin price comparison

Leave a Reply