Play harder

Vampire: The Masquerade — Bloodlines; méltatlanul elfeledve

santa_monicaSohasem értettem, hogy egyes játékokból miért nem lehetett sorozat. Adott egy egyedi világkép, egy jó rendszer és olyan karakterválaszték, amely más játékokban sokkal gyérebb. Mi több, mindezek számos olyan lehetőséget rejtenek magukban, amelyet egy, három, de talán még öt játékkal sem lehet teljesen kiaknázni. Az átlagosan mindenhol 80% körüli értékelést kapott, aranylemezes Bloodlines is csupán szűkös kivonat a nagy egészhez mérve, ám ennek ellenére megáll önmagában.

Külsőségeiben a World of Darkness egyáltalán nem különbözik a mi kis emberi világunktól. Azonban a mélyben már nem találunk mást, csak a sötétség teremtményeit és az általuk szőtt intrikák végtelen hálóit. Minthogy a különféle lények részben rajtunk, embereken élősködnek vagy minket használnak rejtőzködésre, esetleg más okból van szükségük ránk, így mi, emberek viszonylag biztonságban érezhetjük magunkat.

A túlélés alapvető törvényei egyszerűek: a titoktartás és az emberség megőrzése mellett nem árt kiismerni a hatalmi viszonyokat. A vámpírok szigorú törvényeket vezettek be a „születésszabályozást” és a rejtőzködési elvek fenntartását illetően, ezért kevesen vannak — és mivel kevesen vannak, jobb titokban tartani létüket, hiszen nem halhatatlanok, és ha minden fegyveres szerv vadászni kezd rájuk, akkor nem húzhatják sokáig.

chinatownFelejtsd el a fokhagymát, és a karó is csak bénulást okoz, nem fejezi be, amit a természet elkezdett. Nem kell koporsóban aludni és ugyancsak nem ajánlott szárazra szívni a járókelőket az utcán. Kicsit afféle Interjú egy vámpírral (1994) világkép ez, de jóval komorabb, sötétebb és horrorisztikusabb, 2004-re datálva.

A Bloodlines alapvetően a számítógépes szerepjátékok közé sorolandó be, ezen belül pedig horror elemekkel dúsított TPS/FPS akció-kalandjáték is egyben. Ez így elég bonyolultnak hangzik, de valóban mind benne van.

Akció-kalandjáték, mert a karakterfejlesztés során kénytelen vagy tenni néhány pontot a harci jellemzőkre is. A feladatok többségében cselezhetsz, kidumálhatod magad egy-egy helyzetből, avagy előfordul, hogy lopakodva teljes mértékben elkerülheted a harcot. Azonban néhány küzdelem elkerülhetetlen, és bizonyos helyszíneken borzasztó nehéz harc nélkül átjutni.

A TPS/FPS besorolást az biztosítja, hogy egyrészt kedved szerint váltogathatod a kettőt, és lövöldözni általában belsőnézetes, tehát FPS módban javasolt. Ez ugyan nem lenne nagy novum, hiszen számos más játék is biztosítja ezt a lehetőséget. Azonban a karaktered fejlesztésétől és a személyes játékstílusodtól függően akár komoly FPS-t is varázsolhatsz a játékból.

no_sex_03Mivel vámpírt játszol, adja magát, hogy a horrorelemek is felbukkannak a játékban. Ez a műfaj nem itat át minden pillanatot, tehát kimondhatjuk, hogy a játék majdnem mentes a hatásvadászattól (van egy pont, ahol harmadszorra is megijedtem, ámbár nem a „horrorság” miatt, szóval mégis akad legalább egy hatásvadász mozzanat). Persze, többnyire mégis a horror környékén oldalgunk, a különféle küldetések többsége kapcsolódik a műfajhoz.

Mint például a nem kicsit őrült művégtag-készítő esete, vagy a nyomozás egy gyilkolászó szörnyeteg, illetve egy misztikus vámpírbetegség után. Vagy épp a hivatalos forgalmazókhoz sohasem kerülő horrorvideó ügye, majd utána a Nosferatu rejtekhely felkutatása, amely szerintem az egyik legnehezebb feladatsort biztosítja a játékban. Ennél többet inkább nem árulok el… de muszáj: előfordul, hogy zombi apokalipszist kell megakadályoznod… Na jó, tényleg nem kaptok többet!

danceÁm a lényeg még kimaradt: ez bizony vérbeli CRPG. Ugyan a karakterkészítés kicsit kötött, de ez egyáltalán nem zavaró, és a fejlesztés során érdemes legalább átlagosra feltolni valamelyik harci képességet (verekedés, közelharci fegyver vagy lőfegyver használata), de ezek mellett teljesen egyénivé teheted a karaktered anélkül, hogy csorbítanád a hatékonyságát. Azonban „hatékonyság” szó alatt nem csak a harci teljesítményt értem.

És ha már hatékonyság, akkor nem mehetünk el szó nélkül a Bloodlines változatossága mellett. Nem annyira a négy különböző városnegyed és az egyes harci terepek változatosságáról van itt szó — hiszen ezek unalmassá válhatnak a többszöri végigjátszás során —, mint inkább a karakterekéről.

Szerepjátékként a Bloodlines majdnem teljes mértékben teret enged az egyéni képességek kihasználásának. Lopakodhatsz láthatatlanul, gyorsabb lehetsz a rád lőtt töltényeknél, és például hangsúlyosabbá teheted az „őrült domina” kifejezést. Ez utóbbival elmékben turkálsz és csábítással, meggyőzéssel, megfélemlítéssel vagy épp természetfeletti befolyásoló erővel győzöl meg embereket magad körül, hogy jobban teszik, ha engedelmeskednek.

house_of_painSzóval vámpírnak lenni nagy buli, és itt minden erről szól. Meg arról, hogy vámpírként minden pillanatban közelebb állsz a halálhoz, mint a hétköznapi emberek. Azt hiheted, hogy már nem kell félned a haláltól, hiszen élőholt vagy, aki a sérülések többségéből marha gyorsan felgyógyul, sőt, némi vér segítségével még gyorsabban, de tévedsz. A vámpírokat is fenyegeti a végső halál réme, amely könnyen eljöhet, ha egyszerre túl sok sérülést szenvedsz, ha rád gyújtanak egy roncstelepet, vagy épp a környéken vadászó vérfarkasnak sikerül megharapnia. Ez utóbbi nagy, ronda, és végtelenül gyűlöl téged, mint vámpírt.

Szóval vámpírnak lenni nem csak jó buli, de veszélyes is egyben. A dementálódott Tzimisce teremtményei vagy a kínai életfalók (vámpírfélék, de más háttérrel és hiedelmekkel) elég durva seggberúgásban részesíthetnek, hogy csak két példát említsek.

Arról nem is szólva, hogy milyen rossz helyzetből indulsz szociális téren. Nagyjából az egész vámpírtársadalom legalján állsz, szülő nélküli (őt kivégzik) lótifuti vagy, aki csak a saját képességei segítségével juthat feljebb a ranglétrán. Megítélés tekintetében épp csak egy hajszálnyival vagy a mocsokban fetrengő, apokalipszisváró Szabbat-vámpírok felett, akik persze rendszeresen próbálnak eltenni láb alól.

win_failureKörülbelül mindenki utál, különböző okokból, de ha ügyes vagy, akkor kivívhatod a tiszteletet vagy a megbecsülést. Mindkettőt talán semmiképpen sem, de ez a vámpírtársadalom intrikus jellegzetessége, és nem a játék hibája.

Technikai oldalon az egyenlet a szokásos: Troika Games = zseniális játék + legalább száz bug. Érdemes gyakran használni a gyorsmentést, mert egyes jelenetekben beakadnak a karakterek, egyes szellőzőjáratokba borzasztóan nehéz bejutni (pedig a rácson fel lehet mászni, csak a lyukat nehéz eltalálni), és még sorolhatnánk.

Még szerencse, hogy a játékélmény könnyedén feledteti mindezeket.

Garcius—

vamp_gdCím: Vampire: Tha Masquarade — Bloodlines
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Troika Games
Honlap:
Stílus: „modern day”, CRPG, természetfeletti horror

Ami tetszett:
World of Darkness
szerepjáték-alapú
történet

Ami nem:
százféle bug

5_45

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. buy steroids - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Informations here|Here you can find 24673 more Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  2. iq c - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 90839 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  3. learn - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 97223 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  4. in vitro DMPK studies - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Infos here|Here you can find 62652 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  5. in vitro model of the human small intestinal mucosa - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 85569 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  6. PK Studies in China - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you will find 46697 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  7. payday loan - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|Here you will find 73175 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  8. in vitro ADME studies - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|There you will find 12417 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  9. read - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Informations here|Here you can find 20362 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  10. Buy cheap and genuine steroids online - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 39916 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  11. online pokies real money - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|There you will find 77366 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  12. online casino reviews - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|There you will find 2224 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  13. http://tsn.us.com/scores/ - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you can find 41263 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  14. instakram kasmanin yollari - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you can find 58190 more Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  15. UK Chat Rooms - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Informations here|Here you will find 89733 more Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  16. naked children - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Read More Infos here|There you can find 76173 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  17. buy clenbuterol - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 31904 additional Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  18. best game horse - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 92646 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  19. Pharmacokinetics Outsourcing - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|Here you can find 47163 additional Informations|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  20. instalação informática - ... [Trackback] [...] Read More here|Read More|Find More Informations here|There you can find 99535 additional Informations|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  21. Pharmacokinetic studies - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 2158 more Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  22. creative tinge digital marketing agency - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|Here you will find 28843 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  23. exercise equipment store - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you will find 122 additional Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  24. Free Teen Chat - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|There you will find 4467 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  25. Newer Movies - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|Here you can find 20502 more Infos|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  26. Mac - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|Here you can find 93427 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  27. Urgentacrepair.info - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 92871 more Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  28. dentist open saturday - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Read More Infos here|There you will find 95091 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  29. cpanel hosting - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Infos here|Here you will find 25573 more Infos|Infos to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  30. russian porn movie - ... [Trackback] [...] Find More here|Find More|Find More Infos here|There you can find 68926 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  31. International Moving - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Find More Infos here|There you will find 80005 additional Infos|Infos on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  32. rusakov-club.com - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Find More Informations here|Here you will find 7432 additional Informations|Informations to that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  33. Top online Casinos in New Zealand with No Deposit Bonus - ... [Trackback] [...] Read More on|Read More|Read More Informations here|There you can find 68136 additional Informations|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  34. website - ... [Trackback] [...] Find More on|Find More|Read More Infos here|Here you can find 81848 additional Infos|Informations on that Topic: gamedroid.sfportal.hu/vampire-the-masquerade-bloodlines-meltatlanul-elfeledve-362.html…
  35. viagra pills lowest prices - viagra pills lowest prices Vampire: The Masquerade — Bloodlines; méltatlanul elfeledve | GameDroid
  36. sex games for couples app store - pixel sex games https://cybersexgames.net/
  37. borgata online casino app - us online casino https://casinoonlinek.com/
  38. real cash online casino - online casino real money usa no deposit https://casinogamesmachines.com/
  39. no min deposit online casino - parx casino online promo code https://conline-casinos-hub.com/
  40. usa online casino real money - online casino deposit bonus https://onlinecasinos4me.com/
  41. legal online casino - tiger casino online https://online2casino.com/
  42. gta online diamond casino heist - caesars online casino app https://casinoonlinet.com/
  43. online casino game - las atlantis casino online no deposit bonus codes 2021 https://casinosonlinex.com/
  44. is milk keto - keto brick https://ketogenicdiets.net/
  45. are apples keto - vegetarian keto recipes https://ketogendiet.net/
  46. keto diet plan for beginners free - keto bread walmart https://ketogenicdietinfo.com/
  47. best keto app - keto air fryer recipes https://ketogendiets.com/
  48. help writing essays - write good essays https://anenglishessay.com/
  49. website that writes essays for you - persuasive writing essay https://topessayswriter.com/
  50. essays to write - write my essay online https://howtowriteessaytips.com/
  51. write a comparison essay - writing a essay about yourself https://checkyouressay.com/
  52. gay stoner dating - teen gay dating sites https://gayprideusa.com/
  53. gay dating service seattle - gay andl dating https://gaysugardaddydatingsites.com/
  54. 8 steps critical thinking - analytical thinking vs critical thinking https://criticalthinkingbasics.com/
  55. critical thinking quotes - critical thinking exercise for college students https://criticalthinkinginstitute.com/
  56. analytical thinking vs critical thinking - can critical thinking be taught https://uncriticalthinking.com/
  57. write my essay for me free - introduction essay https://choosevpn.net/
  58. hook essay examples - narrative essay outline https://topvpndeals.net/
  59. essay spanish - what is a cover page for an essay https://tjvpn.net/
  60. check my essay - how long is an essay https://vpn4home.com/
  61. chicago style essay format - cause and effect essay outline https://vpnshroud.com/
  62. buy essay online - how to cite a website mla in essay https://vpnsrank.com/
  63. how to write a rhetorical analysis essay - mla format essay example https://vpn4torrents.com/
  64. mla format for essay heading - easy essay https://windowsvpns.com/
  65. 1incomplete - 1bedroom
  66. dos chicos se conocieron en un chat gay - gay bi texy chat https://bjsgaychatroom.info/
  67. gay dating show youtube - squirt gay dating cruising and sex site https://gaypridee.com/
  68. gay mature men chat group - gay video chat sites realty to dirtyrouletty https://gaytgpost.com/
  69. free gay chat lines in nc - gay online video chat https://gay-buddies.com/
  70. dating app for gay country men - gay dating service out personal custormer service https://speedgaydate.com/
  71. deal or no deal slots - online slots free https://2-free-slots.com/
  72. bio dr. jorgen slots - lobstr fest 11 slots https://freeonlneslotmachine.com/
  73. free buffalo slots - mr cashman slots music https://candylandslotmachine.com/
  74. ruby slippers slots - heart of vegas free slots https://pennyslotmachines.org/
  75. computer memory slots - free kiss slots https://slotmachinesworld.com/

Leave a Reply